خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله خرطومی مکنده

لوله خرطومی مکنده

600,000 تومان6,462,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

لوله خرطومی مکنده  نوعی از لوله خرطومی هوا به شمار می رود که از جنس پی وی سی تولید می گردد که به کمک مفتول های فلزی در جای خود قرار داده می شوند.

لوله خرطومی مکنده (Sucker Flexible Duct) را می توان در تنوع بالایی از نظر سایزی با توجه به نیاز مشتری تولید نمود و همین تنوع سایزی در تولید آن موجب استفاده گسترده از آن در بسیاری از زمینه ها و کاربری ها شده است. اما به صورت عمومی لوله خرطومی مکنده در شاخه های 6 متری تولید و عرضه می گردد. این محصول را می توان به صورت مشکی کاملا کد و یا به صورت نیمه شفاف تولید نمود. علت تولید نیمه شفاف این لوله عموما به خاطر این مورد است که مواد عبوری از این لوله به خوبی قابل رویت باشد.

لوله خرطومی مکنده چیست؟

لوله خرطومی مکنده از جنس پی وی سی ( PVC )، می باشد که به وسیله یک رشته فنر فولادی که در داخل لایه پی وی سی به صورت مارپیچ قرار دارد؛ تقویت شده است. در واقع این فنر فولادی به گونه ای در میان نوار های پی وی سی تنیده می گردد که می تواند حالتی دایره ای شکل به لوله بدهد و خاصیتی انعطاف پذیر و ارتجاعی را به آن ببخشد.

این لوله فلکسی به لحاظ سایز و قطر دهانه، دارای بیشترین تنوع در میان سایر نمونه های متفاوت لوله های خرطومی می باشد. سایز بندی این محصول در قطر های 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 14، 15، 17، 20، 22.5، 25، 30، 35، 40، 45، 50، 55، 60، 65، 70، 75، 80، 90 سانتی متر تولید و عرضه می گردد. در حالت استاندارد طول هر شاخه از این لوله خرطومی 6 متر می باشد. به این معنا که این محصول در بسته بندی  6 متری تولید می گردد.

این لوله خرطومی در بازه دمایی مابین 20- الی 80+ درجه سانتیگراد از خود مقاومت نشان می دهد بنابراین اگر در این بازه دمایی در معرض حرارت بالا قرار بگیرد تحت هیچ شرایطی دچار احتراق و یا آسیب های ناشی از حرارت بالا مانند پارگی، فرسودگی، خرابی و… نمی گردد.

به طور کلی از لوله خرطومی مکنده هوا جهت مکش هوا به همراه ذرات ریز پودری و براده های کوچک و … در صنایع چوب و نجاری و … استفاده می شود. در ادامه به بررسی کاربری های آن می پردازیم اما از اصلی ترین و مهم ترین کاربری این لوله خرطومی در صنایع چوب و نجاری برای جمع آوری خرده چوب ها و کارخانه های صنعتی برای مکش ذرات پودری و معلق در هوا می باشد.

مزایای لوله خرطومی مکنده

لوله خرطومی مکنده از انعطاف پذیری بسیار بالایی بهره مند می باشد و این خصوصیت دارای مزایای فراوانی است. اولین مزیت این ویژگی این مورد است که به راحتی به هر شکل و حالت و فرمی در آمده و جهت استفاده در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و مورد دوم اینکه به راحتی فشرده شده و حجم بسیار کمی را اشغال می نماید و به همین علت این محصول به راحتی انبار شده و حتی عمل جا به جایی و حمل آن هم به راحتی هرچه تمام تر صورت می گیرد.

انعطاف پذیری لوله خرطومی مکنده تا حدی می باشد که می توان طول زیادی از آن را در یک کارتن به نسبت کوچک جای داد. به همین دلیل است که خاصیت کم جا بودن و فشردگی بالا نیز از جمله مشخصات بارز این لوله خرطومی به شمار می رود.

لوله خرطومی مکنده وزن بسیار کمی دارد و در نهایت این سبکی وزن موجب سرعت بخشیدن و سهولت امر حمل و نقل و نصب و اجرای آن شده است. به همین دلیل می توان آن را به سادگی و در زمان کوتاهی به دستگاه های صنعتی مختلف، فن ها و … در محیط های کارگاهی مختلف؛ متصل نمود و استفاده کرد.

به علاوه اینکه؛ این محصول به دلیل ساختاری که دارد بسیار سبک است و حمل و جابجایی راحتی نیز دارد.

سطح داخلی این لوله خرطومی کاملا صاف و یکدست، بدون پستی بلندی و هیچ درز و شکافی می باشد. بدین صورت که هر ماده ای که از داخل عبور می نماید به آسانی و بدون هیچ مانعی از آن عبور نموده و از طرفی به دلیل آن که در سطح آن هیچ درز و شکافی وجود ندارد موجب اتلاف انرژی نمی گردد. مزیت دیگری که صاف بودن سطح داخلی این لوله موجب می شود که گرد و غبار در داخل آن جمع نشده و در نهایت دیگر نیاز به تمیز کاری نمی باشد.

لوله خرطومی مکنده از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. برای مثال در برابر روغن و بنزین، مواد شیمیایی، اسیدها، نور خورشید، رطوبت، حرارت، شرایط محیطی و جوی گوناگون، سایش، فرسایش و سایز آسیب های جانبی کاملا مستحکم بوده و از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد.

در طول لوله خرطومی مکنده هیچ گونه پیچ و تابی وجود ندارد، شعاع خمش بسیار کمی دارد، تراکم پذیری بسیار بالایی دارد و مزیت های فراوان دیگری که آن را تبدیل به یک لوله خرطومی بسیار محبوب نموده است.

هزینه نصب و اجرای این لوله خرطومی مکنده بسیار پایین است و به همین علت آن را تبدیل به یک لوله خرطومی بسیار محبوب نموده است از طرفی اجرای آن هم به سهولت هرچه تمام تر و به کمک نیروی ماهر کمی به سرعت انجام می گردد.

لوله خرطومی مکنده

کاربرد لوله خرطومی مکنده

همان طور که گفته شد لوله خرطومی مکنده دارای کاربری های متعددی می باشد. از سایر کاربری های آن می توان به عنوان یک رابط منعطف جهت انتقال هوا، مواد پودری، ذرات در فضاهایی نظیر انواع کارخانه ها و کارگاه ها، کارخانه های سنگ و سرامیک، نساجی، صنعتی، معادن، کارخانه چوب و نجاری، جاروبرقی های صنعتی، اتاق تمیز و… مورد استفاده قرار می گیرد.

از این لوله فلکسی در کارخانه های سنگ بری و تولید سرامیک، کارخانه های چوب بری و کارگاه های نجاری، کارگاه های تولیدی پوشاک و نساجی، معادن، آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی، کلین روم ها، جاروبرقی های صنعتی و خانگی و … نیز استفاده می گردد.

هرچقد طول این نوع لوله خرطومی بیشتر بوده و یا موانع و عواملی که در بر سر راه آن قرار می گیرد تا عمل مکش را انجام دهد سنگین تر باشد، در این شرایط نیاز است تا اختلاف فشار هوا بیشتر باشد تا در این صورت هوا هم به آسانی عبور نماید.

نکته دیگر در رابطه با فشار هوای داخل لوله فلکسی و سایز آن، صدای ایجاد شده به هنگام عبور هوا در داخل لوله می باشد.

در واقع برای کاهش صدای هوای عبوری از طریق لوله می بایست دهانه لوله را کوچک و طول آن را بلند در نظر گرفت. و یا بالعکس. اگر قطر دهانه لوله خرطومی بزرگ باشد؛ لازم است تا طول آن را کاهش داد تا بتوان از صدای زیاد آن جلوگیری نمود.

در هر پروژه ای، جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین میزان قطر دهانه لوله خرطومی مکنده، بسیار مهم است تا با یک شخص ماهر و متخصص در این زمینه مشورت گردد تا توسط محاسبات دقیق اتلاف انرژی و توان آن، به کمترین میزان خود برسد.

بنابراین با در نظر گرفتن خصوصیات متعدد لوله خرطومی مکنده و ویژگی های فراوانی که این لوله خرطومی دارد موجب استفاده گسترده از این لوله هوا شده است و درواقع می توان گفت که جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع لوله ها که دارای معایب فراوانی می باشد، است.

انواع لوله خرطومی مکنده

این محصول در انواع شفاف و غیر شفاف و یا به بیانی دیگر، لوله خرطومی فنر استخوانی، لوله خرطومی برزنتی و لوله خرطومی PU تولید می شود.

لوله خرطومی مکنده فنر استخوانی

جنس این لوله خرطومی از پی وی سی نرم تقویت شده می باشد. سطح صاف و صیقلی این محصول از بارزترین ویژگی آن می باشد که کاربرد وسیع آن را توجیه می نماید.

لوله خرطومی مکنده فنر استخوانی در سایز و رنگ های متنوعی تولید می گردد. تولید این لوله در رنگ های متنوع می تواند یکی از وجوه تمایز بین این محصول با سایر لوله های خرطومی باشد.

به دلیل اینکه فنر داخل ساختار این لوله در قسمت بیرونی این محصول جانمایی می گردد، سطح خارجی این لوله دارای برآمدگی ها و فرورفتگی هایی با گام های مشخص می باشد. این در حالی است که سطح داخلی این لوله کاملا صاف و یکدست می باشد. به همین دلیل هیچ گونه آلودگی ناشی از تجمع مواد و قارچ ها در داخل لوله به چشم نمی خورد.

لوله خرطومی مکنده فنر استخوانی برای انتقال مواد ساینده ای مانند انواع پودر و ذرات گرد و غبار، براده های چوبی و … به کار گرفته می شود.

به دلیل سطح داخلی صیقلی این لوله خرطومی، از آن می توان جهت انتقال مایعات استفاده نمود. به علاوه از این محصول می توان برای کانال کشی سیستم تهویه مطبوع نیز بهره برد.

لوله خرطومی مکنده برزنتی

این نوع از لوله خرطومی با توجه به ساختاری که دارد بیشتر جهت برگشت هوای خروجی به کار گرفته می شود. ساختار این لوله متشکل از الیاف پلی استر می باشد؛ که با یک لایه محافظ پی وی سی ( PVC ) روکش شده است. و رشته فنر فولادی که در داخل ساختار آن به صورت مارپیچی جانمایی می شود؛ می تواند خاصیت انعطاف پذیری بالایی را به آن ببخشد. و از سوی دیگر حجمی خرطومی شکل با سطح مقطع دایره ای را به این لوله بدهد.

لوله خرطومی مکنده برزنتی در سایز های متنوعی طراحی و تولید می گردد که شامل قطر دهانه 10 تا 600 سانتی متر می گردد و در بسته های 6 متری به بازار مصرف عرضه می گردد.

ظرفیت دمایی که این لوله می تواند تحمل نماید از 10 درجه سانتی گراد زیر صفر تا حدود 60 درجه سانتی گراد بالای صفر می باشد. که به نوبه خود، بازه دمایی قابل قبولی با توجه به کاربرد این لوله به شمار می رود.

از لوله خرطومی مکنده برزنتی بیشتر به عنوان مکنده ای قوی برای تخلیه گرد و غبار در مسیر برگشت هوا استفاده می شود.

یکی از بزرگترین محاسن این لوله فلکسی پرکاربرد، مقاومت کششی بالای آن می باشد. همین خصوصیت موجب می گردد تا در برابر کشیدگی تا حد بسیار زیادی استحکام داشته باشد و لوله دچار پارگی و گسستگی های سطحی نگردد.

به علاوه اینکه لوله خرطومی مکنده برزنتی دارای وزنی سبک و انعطاف پذیری بالایی می باشد که جابجایی، نصب و کاربرد آن را بسیار ساده می نماید.

لوله خرطومی مکنده

لوله خرطومی مکنده پی یو یا پلی اورتان

جنس این لوله خرطومی از پلی اورتان تقویت شده می باشد که به وسیله یک فنر فولادی در داخل ساختار آن، انعطاف پذیری بالایی پیدا می کند.

لازم به ذکر است که ساختار لوله خرطومی مکنده پی یو بسیار مشابه با لوله خرطومی پی وی سی می باشد. با این تفاوت که بدنه و ساختار لوله های پی یو بسیار مقاوم تر از کانال های ساخته شده از جنس پی وی سی می باشد.

همچنین لوله های پی یو دارای مقاومت دمایی بیشتری نسبت به لوله های پی وی سی می باشد و بازه گسترده تری از دما های مختلفی را شامل می شود.

این محصول در اندازه و سایز های متنوعی تولید می گردد که شمال قطر های 4 تا 20 سانت می گردد و به صورت شاخه های 6 متری عرضه می شود.

از این نوع از لوله خرطومی مکنده نیز جهت انتقال و تخلیه مواد ساینده، ذرات چوب، گرانول و … استفاده می شود. ین لوله فلکسی برای کانال کشی انواع سیستم تهویه مطبوع و لوله های جاروبرقی صنعتی نیز به کار گرفته می شود.

لوله خرطومی پی یو بسیار حالت پذیر است و دارای خاصیت ضد سایش نیز می باشد. مقاومت کششی بالای این لوله خرطومی سبب می شود تا در برابر کشیدگی و ضربه های فیزیکی و فشار های بیرونی به سادگی دچار گسستگی نشود و همچنان قابل استفاده باشد.

خرید لوله خرطومی مکنده

در نهایت می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که لوله خرطومی مکنده از جمله پرکاربرد ترین محصولاتی می باشد که دارای تنوع بسیار زیادی در سایز و نوع قطعات جانبی را دارد و موجب سهولت که سرعت در نصب و جانمایی آن می گردد.

البته این تنوع در تولید لوله خرطومی مکنده می تواند بر روی قیمت لوله خرطومی مکنده نیز موثر باشد. به عنوان مثال قیمت لوله خرطومی 20 قطعا از لوله خرطومی قطر بزرگ، کمتر می باشد و بالعکس.

شما عزیزان می توانید با خرید لوله خرطومی مکنده ابزارخان، خریدی با اطمینان را تجربه نمایید. به علاوه اینکه این لوله در بهترین سطح از کیفیت و قیمت نسبت به سایر نمونه های مشابه در بازار، عرضه می گردد.

کاربرد لوله خرطومی مکنده چیست؟

لوله خرطومی PVC که با نام لوله خرطومی مکنده نیز شناخته می‌شود ، در طیف زیادی از صنایع کاربرد دارد. هر کجا که سیستم مکش و یا دهش برای هدایت گاز ها، سیالات و مواد پودری لازم باشد این محصول کاربرد دارد.

ویژگی های خاص لوله خرطومی مکنده چیست؟

– مقاومت در برابر انواع ضربه، فشار، کشش، پارگی، پوسیدگی و زنگ زدگی
– مقاوم در برابر شرایط محیطی مثل باد و باران، سرما و گرما، رطوبت، حرارت، آتش سوزی و تابش مستقیم نور خورشید
– مقاوم در برابر عوامل شیمیایی و سمی نظیر گازها و مایعات سمی، بنزین، نفت و گازوئیل
– طول عمر بالا

لوله خرطومی مکنده در چه صنایعی بیشترین کاربرد را دارد؟

این محصول در صنایع کشاورزی و دامداری، جهت انتقال کاه و مواد مشابه ریز دانه بسیار پر کاربرد است. همچنین در کارگاه های نجاری جهت جمع آوری خرده چوب ها بسیار پر کاربرد است. مسلما کاربرد های بیشتری از لوله خرطومی مکنده وجود دارد که اینجا فقط دو مثال آن نام برده شده.

آیا لوله خرطومی مکنده همان لوله خرطومی PVC است؟

بله اما از آن جایی که لوله خرطومی PVC شامل طیف زیادی از انواع لوله می شود، لوله خرطومی مکنده نوعی از لوله خرطومی PVC است که متشکل از یک رشته فنر فولادی در داخل لایه پی وی سی به صورت مارپیچ قرار گرفته.

تفاوت لوله خرطومی PVC و لوله خرطومی PU در چیست؟

تفاوت این دو محصول در مواد اولیه آن می‌باشد که باعث می‌شود لوله خرطومی PU (پلی اورتان) مقاومت خیلی بالاتری در مقابل سایش و در نتیجه عمر مفید بالاتری خواهد داشت. شما میتوانید بسته به نوع مصرفتان با توجه به اختلاف قیمت این دو محصول انتخاب درست را داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.4 / 5. 7

1 review for لوله خرطومی مکنده

  1. مهرداد امینی

    من از شما لوله خرطومی مکنده ام دی اف خریدم خیلی با کیفیت هست
    ممنون از تولید خوبتون

دیدگاه خود را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی