خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله خرطومی معدنی

لوله خرطومی معدنی

لوله خرطومی معدنی  نوعی از لوله خرطومی هوا است که ساختار آن به گونه ای می باشد که از یک لاسه ورق پی وی سی ضخیم تشکیل شده است که یک نوار مفتولی فلزی که در لایه های این ورقه های پی وی سی قرار می گیرد و به کمک پرس گیج دستگاه دو لایه نوار را در بر می گیرد و در واقع به دلیل آن که این مفتول از بیرون قرار می گیرد از بیرون کانال را هوابند می نماید و مانع از نشتی هوا می گردد. در این ساختار هیچ گونه چسب و دوختی بر محل اتصال نوارها به یکدیگر وجود نداشته و فنری که از سطح رویی کانال بر روی آن تعبیه می گردد به صورت پرسی دور تا دور لوله خرطومی قرار می گیرد و درواقع وجود همین فنر است که مانع از سایش و یا آسیب رسیدن به کانال شده و درواقع بدین طریق موجب افزایش چشمگیر طول عمر آن می گردد.

لوله خرطومی معدنی (Mining Flexible Duct) را می توان در سایزهای گوناگون از 4 الی 80 اینچ تولید نمود و عموما نیز به رنگ آبی تولید می گردد. لوله خرطومی معدنی بسیار مهم است تا در برابر حرارت بالا از خود مقاومت مناسبی نشان دهد. به همین علت کاملا نیاز است تا به گونه ای طراحی و تولید گردد تا در بازه دمایی 30- الی 2800+ درجه سانتی گراد بدون پدید آمدن هیچ مشکلی فعالیت نماید. طول استاندارد تولیدی لوله خرطومی معدنی 10 متری می باشد و جهت استفاده از متراژ کوتاه تر به آسانی می توان به کمک ابزار های ساده آن را کوتاه تر نمود.

ساختار لوله خرطومی معدنی

لوله خرطومی معدنی که با نام لوله خرطومی برزنتی معدنی نیز شناخته می شود،از نوعی از الیاف پلی استر ساخته شده است که با یک روکش پی وی سی و فنر فولادی تقویت شده است و دارای خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی می باشد. این لوله فلکسی به صورت ضخیم فنر بیرون و قابل حمل تولید می شود.

این محصول کاملا منعطف بوده و به هر شکل و حالتی قابل تبدیل می باشد و به همین علت بسیار تراکم پذیر می باشد و همچنین دارای وزن بسیار سبکی نیز بوده و این خواص موجب بهبود و سرعت بخشیدن به حمل و نقل و اجرای آن می گردد.

لوله خرطومی معدنی در برابر عوامل محیطی و طبیعی نظیر تابش مستقیم خورشید، اشعه UV، شرایط جوی و آب و هوایی مختلف، رطوبت، برخی از اسیدها، مواد قلیایی، روغن ها و… کاملا مقاوم بوده و درواقع به نوعی این محصول کاملا مانع از نفوذ و ورود هریک می گردد.

کاربرد لوله خرطومی معدنی

کاربرد اصلی لوله خرطومی معدنی برای مکش و انتقال  هوا در سیستم تهویه هوای مطبوع مکان های مسکونی، تجاری، ادرای و همچنین تخلیه غبارات و گرد و خاک سبک در کارگاه های صنعتی می باشد.

از لوله خرطومی معدنی در بسیاری از صنایع گوناگون نظیر صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، معادن، صنایع هوایی در جهت خنک نمودن جت ها، موتور جت هواپیماها، خود هواپیماها، هلی کوپتر ها، انواع خودروها و… انتقال دود و بو در فضاهای عظیم و کارخانه ها، سوله ها، انبار ها، کارگاه ها، کارخانه های آی معدنی، فولاد، آهن، مس، انتقال گرد و غبار و ذرات در کارخانه هایی نظیر کارخانه های سرامبک، سنگ و کاشی، کارخانه های چوب، استفاده به عنوان هواکش، تخلیه بخار های گازی و…می توان استفاده نمود و درواقع در یک کلام در هر نوع کاربری و فضایی می توان از آن استفاده نمود و هیچ مانعی برای آن وجود ندارد.

ویژگی های لوله خرطومی معدنی

انعطاف پذیری بالای این محصول اولین و مهمترین ویژگی آن به شمار می آید. مقاومت بالای بدنه لوله خرطومی موجب می شود تااین محصول در برابر ساییدگی و همچنین کشیدگی و پارگی نیز کاملا مقاوم عمل نماید.

لازم به ذکر است که ظرفیت دمایی این لوله خرطومی از حدود 10- تا 60+ درجه سانتی گراد می باشد.

لوله خرطومی معدنی دارای سطح داخلی کاملا صاف و یکدست بوده و دارای کمترین اصطکاک با خاک می باشد و این سطح داخلی آن صاف موجب ممانعت از تجمع گرد و خاک و ذرات ریز شده بنابراین دردسر تمیزکاری برای آن وجود ندارد و علاوه بر این موضوع، سطح صاف و صیقلی داخلی باعث روان تر شدن عملیان جریان مواد از داخل آن می گردد.

این محصول را به آسانی و تنها به کمک نیرو های حرفه ای و با تجربه در این زمینه و همچنین رعایت کامل نکات ایمنی و اجرایی، اجرا و راه اندازی نمود. رعایت تمامی این موارد باعث بالا رفتن هرچه بیشتر بازدهی کانال هوا و عملکرد بهینه آن می گردد و درواقع در افزایش طول عمر آن نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید. این در حالی است که عدم رعایت این نکات، موجب آسیب رسیدن به کانال در طی عملکرد خود و در برابر عوامل گوناگون می گردد و در نهایت طول عمر آن را تا حد فراوانی کاهش می دهد.

لوله خرطومی معدنی با سرعت بسیار بالایی تولید می شد به صورتی که در طی زمان بسیار کوتاه می توان تعداد بسیار زیادی از این لوله خرطومی منعطف را تولید نمود و مورد استفاده قرار داد. این سرعت تولید بالا منجر به سرعت بخشیدن به اجرای آن نیز می گردد بنابراین تا حد بسیاری در وقت و زمان صرفه جویی می نماید.

از طرفی هزینه های مصرف شده در جهت تولید و اجرای لوله خرطومی معدنی هزینه های بسیار مناسب و پایینی می باشد و درواقع می توان با صرف هزینه های بسیار معقول و مناسب تعداد بسیاری از لوله خرطومی معدنی هم تولید نموده و هم در پروژه های گوناگون مورد استفاده قرار داد. بنابراین این کانال خرطومی تا حد فراوانی در مصرف هزینه های پروژه های مختلف صرفه جویی می نماید. در میان انواع کانال های خرطومی این کانال خرطومی معدنی به علت مقاومت بسیار بالایی که دارد بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد.

لوله خرطومی معدن

لوله خرطومی معدن

لوله خرطومی معدن  همان طور که از نام آن مشخص است نوعی لوله خرطومی هوا به شمار می رود که جهت استفاده در معادن مورد مصرف قرار می گیرد.

ساختار لوله خرطومی معدن بدین صورت است که از یک لایه ورق پی وی سی بسیار کم وزن اما مقاوم تشکیل شده است و درواقع مقاومت بسیار بالای آن در برابر پارگی، ضربه و فشار می باشد و علت این مقاومت هم وجود مفتول فولادی است که در میان نوار های پی وی سی تعبیه می گردد.

لوله خرطومی معدن را می توان در تنوع سایزی بسیار بالایی اعم از  15،20،25،30،40،50،60،80،90 سانتی متر قابل تولید می باشد و این تنوع سایزی موجب استفاده گسترده از آن در کاربری ها و شرایط گوناگون می گردد. اما نمیتوان لوله خرطومی معدن را در متراژ های گوناگون تولید نمود و تنها در طول های 10 متری قابل تولید می باشند.

لوله خرطومی معدن را می تواند در بازه دمایی 20- الی 80+ درجه سانتی گراد به فعالیت مفید خود ادامه دهد بدون آنکه هیچ گونه آسیب و صدمه ای به آن وارد گشته و یا دچار مشکل گردد.

لوله خرطومی معدن بسیار منعطف و حالت پذیر است به گونه ای که به آسانی به هر شکل و حالتی در می آید و یا در آن حالت باقی مانده و یا به حالت اولیه خود باز می گردد و در هر فضا و مکانی جای گرفته و قابل استفاده می باشد. این خاصیت انعطاف پذیری در این لوله خرطومی موجب استفاده بسیار گسترده از آن در فضاهای مختلفی شده است.

لوله خرطومی معدن دارای امکان فشرده شدن و تراکم پذیری بسیار بالایی دارد و درواقع به همین علت است که هنگام انبار نمودن این عمل با سهولت فراوان انجام گرفته و می توان تعداد بیشتری ازاین لوله خرطومی را در یک فضای انبار جای داد و حتی هنگام حمل و جا به جایی نیزمی توان به علت فشرده شدن تعداد بیشتری از لوله خرطومی معدن را جا به جا نموده و به محل پروژه منتقل نمود.

از داخل لوله خرطومی معدن علاوه بر هوا، مواد شیمیایی، اسیدی، قلیایی، روغنی و… نیز می تواند عبور داده شود و جهت عبور این گونه از مواد شیمیایی بسیار مهم است تا این لوله خرطومی به امکانات و ویژگی هایی تجهیز گردد تا در برابر نفوذ و ورود این گونه از مواد کاملا آسیب ناپذیر بوده و دچار آسیب و صدمه نگردد.

از لوله خرطومی معدن در صنایع گوناگون نظیر صنایع هوایی، خودروسازی، معادن، خنک نمودن دستگاه های خاص، انواع کارخانه ها و کارگاه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومی معدن دارای وزن سنگین و بالا نمی باشد و به همین علت است که به آسانی می توان آن را حمل و جا به جا نموده و از فضایی به فضای دیگر انتقال داد. درواقع این خاصیت یکی از مزیت های این لوله خرطومی به شمار می رود چرا که وزن بالا مشکلات بسیاری را پدید می آورد اما وزن پایین موجب سهولت در امر جا به جایی و نصب و اجریا این نوع از لوله های خرطومی می گردد.

بنابراین به علت سادگی ساختار و وزن بسیار پایین لوله خرطومی معدن، سرعت تولید آن هم بسیار بالا می باشد به گونه ای که می توان در ظرف زمان بسیار کوتاه تعداد بسیار زیادی از لوله خرطومی معدن را تولید و سپس اجرا نمود چرا که سرعت اجرای آن هم بسیار بالا می باشد و این امر موجب صرفه جویی فراوان در زمان نیز می گردد.

لوله خرطومی معدن دارای سطح داخلی بسیار صاف و بدون پستی بلندی و درز و شکاف است و همین امر باعث می شود تا مواد به آسانی از داخل آن عبور نموده و به هنگام عبور نیز دچار هیچ گونه نشتی و هدر رفتن انرژی نشود بدین ترتیب تا حد فراوانی در مصرف انرژی هم صرفه جویی می نماید.

این نوع از لوله خرطومی در مصرف هزینه ها هم بسیار صرفه جویی می نماید به این علت که هزینه هایی که صرف تولید و اجرای این کانال می گردد بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و نیاز به صرف هزینه های بسیار بالا نمی باشد. بدین ترتیب  در مصرف هزینه ها هم تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید و درواقع به طور کلی لوله خرطومی معدن یک لوله خرطومی کاملا مقرون به صرفه به شمار می رود و در واقع به همین علت و همچنین مزایا و ویژگی های فراوانی که دارد نسبت به سایر کانال های خرطومی دارای برتری هایی بوده و ارجحیت داده می شود. درواقع به همین علت است که در بسیاری از پروژه ها شاهد استفاده قراوان و گسترده از لوله خرطومی معدن به جای سایر کانال های خرطومی هستیم چرا که هریک از این کانال ها مشکلاتی را پدید می آورند که موجب استفاده گسترده تر این نوع لوله خرطومی به جای سایر کانال های هوا می گردد و این امر نقطه قوت لوله خرطومی معدن به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله خرطومی معدنی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی