خانهمقالاتلوله خرطومی فویلی

لوله خرطومی فویلی

لوله خرطومی فویلی

لوله خرطومی هوا از بهترین و پر کاربرد ترین انواع لوله های انتقال هوا می باشد. در این میان لوله خرطومی فویلی نیز بسیار پر طرفدار بوده و دارای مزیت ها و برتری هایی نسبت به سایر کانال های انتقال هوا می باشد که درواقع آن را از سایر کانال های هوا متمایز نموده است.

لوله خرطومی فویلی (Foil Flexible Duct) کاملا دارای قابلیت شکل پذیری، فشردگی و انعطاف پذیری می باشد و این قابلیت در نحوه استفاده از این کانال بسیار تاثیر گذار است چرا که می توان در فضاهایی که امکان عبور از آن ها و یا جایگیری در آن ها دشوار می باشد از لوله خرطومی فویلی استفاده نمود و این در حالی است که برای سایر کانال های هوا این امکان وجود نخواهد داشت.

لوله خرطومی فویلی متشکل از دو لایه ورق فویل آلومینیوم، یک لایه ورق پلی استر و مفتول های فلزی فنری می باشد. این اجزا به صورت یکپارچه و در هم تنیده ساختار یکدست و بدون نقص لوله خرطومی فویلی را به وجود می آورند. دلیل استفاده از ورق آلومینیومی در ساختمان این لوله خرطومی به دلیل مقاومت بسیار بالای این ورق است که از لوله خرطومی فویلی در برابر عوامل گوناگون و بسیاری محافظت می نماید. این عوامل می تواند یا به صورت طبیعی باشد که شامل هوای سرد و گرم، رطوبت، حرارت، نفوذ حشرات، باکتری ها و… می باشد و عوامل غیر طبیعی و یا همان شیمیایی هم شامل نفوذ اسید ها و مواد اسیدی و… می باشد که کاملا در برابر یکایک این عوامل از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد.

بدنه لوله خرطومی فویلی به صورت مواج بوده و دارای دزهای کاملا ضد آب می باشد. به همین دلیل به هیچ وجه آب و یا رطوبت به داخل آن نفوذ نمی نماید.

لوله خرطومی فویلی را در سایزهای گوناگون از 6 سانت الی 45 سانت و در شاخه هایی به طول 10 متر می توان تولید نمود واین تنوع بالا در تولید سایزهای مختلف این لوله هوا، موجب استفاده گسترده از آن در کاربری ها و شرایط متفاوت شده است.

همچنین لوله خرطومی فویلی قادر به تحمل دما و حرارت در بازه دمایی 30- الی 250+ درجه سانتیگراد می باشد و در این بازه دمایی لوله به هیچ وجه دچار آسیب و یا آتش سوزی نمی گردد.

همچنین به دلیل ساختار مستحکم و منسجم این کانال، در برابر ضربه ها و یا فشار های وارده بر آن بسیار مقاوم است و دچار هیچ گونه آسیب و یا پارگی نمی گردد.

هنگامی که از لوله خرطومی فویلی در یک سیستم تهویه مطبوع سرمایش گرمایش استفاده می گردد، جهت تکمیل و بهره وری از سیستم نیاز به قطعات کمکی دیگری نیز می باشد که یکی از این قطعات ساپورت ها هستند که در واقع نگه دارنده و محکم کننده این کانال های هوا در جای خود می باشند. لوله خرطومی فویلی به دلیل ساختار یکپارچه و منسجمی که دارد در میان ساپورت ها به هیچ وجه شکم نمی دهد و به همان حالت استوار و مستقیم خود باقی می ماند.

لوله خرطومی فویلی همان طور که گفته شد به دلیل عدم جذب موارد و عوامل مضر و مزاحم کاملا آنتی باکتریال و بهداشتی بوده و به همین دلیل کاملا قابل استفاده در فضاهایی است که نیاز است تا کاملا بهداشت در آن مکان رعایت گردد. فضاهایی مانند اتاق های تمیز، بیمارستان ها، درمانگاه ها، داروخانه ها و…

از لوله خرطومی فویلی تقریبا در تمامی کاربری ها فضاهای مختلف می توان استفاده نمود و علت آن هم تنوع بسیار بالا در تولید سایزهای مختلف و ویژگی ها و خواصی است که این کانال دارا می باشد. این فضاها شامل انواع سیستم های تهویه مطبوع و هوارسان، انواع سیستم های سرماساز و گرما ساز، خطوط انتقال گاز، فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، هوای رفت و برگشت در اماکن گوناگون و همچنین سرویس های بهداشتی، فضاهایی با متراژ پایین و بالا و… می باشد.

همچنین استفاده از لوله خرطومی فویلی بسیار مقرون به صرفه است چرا که با مقاومت بسیار بالای خود در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می نماید، با سرعت بسیار بالایی که در تولید و اجرا دارد در زمان بسیار صرفه جویی می نماید و با هزینه های بسیار کمی که صرف تولید و نصب آن می گردد تا حد بسیار زیادی در هزینه ها نیز صرفه جویی می نماید. بنابراین لوله خرطومی فویلی از هر نظر کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد و این عامل از مزیت ها و برتری های بسیار قابل توجه این کانال نسبت به سایر کانال های انتقال هوا می باشد.

لوله خرطومی فویلی دارای وزن بسیار سبکی هم می باشد که علت آن مواد و متریال بسیار سبک به کار رفته در آن است که موجب می گردد تا محصول نهایی دارای وزن کلی بسیار سبکی باشد.

بنابراین استفاده از لوله خرطومی فویلی می تواند یک پیشنهاد بسیار مناسب و به صرفه جهت استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع به شمار برود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی