خانهمقالاتلوله خرطومی فویلی عایقدار

لوله خرطومی فویلی عایقدار

لوله خرطومی فویلی عایقدار

لوله خرطومی فویلی عایقدار نوعی از لوله خرطومی هوا است که دارای خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد. این خاصیت انعطاف پذیری برای لوله خرطومی فویلی عایقدار (Flexible Insulated Air Duct) موجب شده است بتوان به آسانی و بدون نیاز به هیچ ابزاری تنها به کمک نیروی دست آن را خم و راست، فشرده و باز نموده و به هر شکل و حالتی درآورد. این خاصیت جهت استفاده در فضاهایی که محدودیت فضایی داشته و قرار گیری در آنها برای سایر کانال های هوا به ویژه کانال های صلب نظیر کانال های گالوانیزه امکان پذیر نیست، کاملا مناسب می باشد.

لوله خرطومی فویلی عایقدار متشکل از ورقه های فویلی آلومینیومی است که به کمک مفتول های فنری فلزی در جای خود محکم و استوار قرار می گیرند و در نهایت تشکیل لوله خرطومی فویلی عایقدار را می دهند. وجود ورقه های آلومینیوم در ساختار این کانال هوا موجب محافظت هرچه بیشتر و بهتر از آن در برابر مواد و عوامل گوناگون طبیعی و غیر طبیعی نظیر شرایط نا مساعد آب و هوایی و جوی، رطوبت، حرارت، مواد شیمیایی نظیر گازهای سمی، شیمیایی، نفتی و سایر عوامل آسیب رسان محافظت نموده و مانع از نفوذ و ورود هریک از این عوامل و آسیب رساندن به آن می گردد. بدین ترتیب لوله خرطومی فویلی عایقدار دارای راندمان و بازدهی بالا تری داشته و می تواند در مدت زمان طولانی تری به فعالیت خود ادامه داده و طول عمر بالاتری داشته باشد.

لوله خرطومی فویلی عایقدار همان طور که از نامش پیداست به آسانی می توان آن را به انواع عایق ها تجهیز نمود. عایق هایی نظیر الاستومری، پلی اتیلن، پلی استر، پشم شیشه، پشم سنگ و… هریک از این عایق ها دارای خواص و ویژگی های مخصوصی می باشند که آن ها را جهت استفاده در شرایط گوناگون محیطی و جوی آماده می سازد. در میان تمامی این عایق ها، هریک دارای معایب و مضراتی هستند که شاید بتوان به جرئت گفت تنها عایق الاستومری است که نه تنها ایرادات و مشکلات سایر عایق ها را نداشته بلکه دارای خواص و ویژگی های مثبت فراوانی است که آن را جهت استفاده در تمامی شرایط و فضاها آماده می سازد. بنابراین می توان این گونه بیان نمود که لوله خرطومی فویلی عایقدار با عایق الاستومری یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع به شمار می رود.

درواقع وجود عایق برای لوله خرطومی فویلی عایقدار در کنار فویل آلومینیومی به کار رفته در ساختار آن، موجب محافظت دو چندان از لوله خرطومی فویلی عایقدار شده و مانع از آسیب پذیر بودن ساختار آن می گردد.

لوله خرطومی فویلی عایقدار را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز دهانه، متراژ و وزن با توجه به نیاز مشتری و در نظر گرفتن شرایط محل پروژه و سایر شرایط و ویژگی ها تولید نمود.

لوله خرطومی فویلی عایقدار  دارای وزن بسیار کم و سبکی می باشد و این وزن سبک حسن های فراوانی را با خود به همراه دارد. برای مثال وزن کم و سبک موجب می شود تا به آسانی بتوان لوله خرطومی فویلی عایقدار را حمل و جا به جا نمود و حتی هنگام اجرا و نصب لوله هم این عمل به آسانی و با کمک گرفتن از تعداد بسیار کمتری نیروی انسانی انجام بپذیرد. در نتیجه سرعت اجرای آن هم بسیار بالا تر برود. همچنین وزن سبک موجب بالا رفتن سرعت تولید نیز می گردد به صورتی که می توان در مدت زمان بسیار کوتاه تعداد بسیار زیادی از لوله خرطومی فویلی عایقدار را تولید و به بازار عرضه نمود. بنابراین وزن سبک تاثیری کاملا مستقیم بر سرعت انجام روند پروژه دارد و از آنجایی که امر سرعت در اجرای پروژه از عوامل بسیار مهم به شمار می رود، این امر می تواند یک مزیت کاملا کاربردی برای لوله خرطومی فویلی عایقدار به حساب بیاید.

لوله خرطومی فویلی عایقدار هزینه های بالایی را برای سازنده متحمل نمی گردد چرا که هزینه هایی که صرف تولید و اجرای آن می گردد هزینه های پایینی می باشد و در نهایت می توان با بودجه مناسب و هزینه های پایین این نوع لوله انتقال هوا را تهیه و در محل پروژه مورد نظر اجرا و نصب نمود. بنابراین تا حد فروانی در مصرف هزینه ها صرفه جویی می نماید.

سطح داخلی لوله خرطومی فویلی عایقدار کاملا صاف و یکدست می باشد و مواد و هوا و… به آسانی از داخل آن عبور می نمایند و درواقع هیچ گونه خلل و فرجی در سطح داخلی لوله خرطومی فویلی عایقدار وجود ندارد و به همین علت تمامی موادی که از داخل آن عبور می نمایند به هیچ پستی و بلندی گیر نکرده و به راحتی و آسانی عبور می نمایند. بدین ترتیب در مصرف انرژی کاملا صرفه جویی شده و بر سرعت انتقال مواد نیز تا حد فراوانی می افزاید. بدین ترتیب جزو بهترین و کاربردی ترین انواه کانال های انتقال هوا به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی