خانهمقالاتلوله خرطومی فلکسی

لوله خرطومی فلکسی

لوله خرطومی فلکسی

در یک سیستم تهویه مطبوع و یا سیستم های داکت اسپلیت و سرمایش کرمایش، جهت انجام گرفتن نیاز به کانال هوا برای انتقال هوا می باشد. این کانال ها در انواع و اقسام مختلف جهت کاربری های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان لوله خرطومی فلکسی یکی از پر کاربرد ترین کارآمد ترین انواع این کانال ها می باشد و با توجه به ویژگی ها و مزیت های فراوانی که دارد، امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و برای کانال های قدیمی و سنتی که دارای مشکلات و ایرادات فراوانی بودند، جایگزین بسیار مناسبی می باشد.

همان طور که از نام لوله خرطومی فلکسی پیداست به دلیل حالت لوله خرطومی هوا و خاصیت فلکسی بودن دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است به همین دلیل به راحتی جمع شده و انبار کردن آن بسیار راحت است و جای بسیار کمی را اشغال می نماید. از طرفی به دلیل وجود همین خاصیت، در بسیاری از فضاهای تنگ و نامناسب هم جای می گیرد و هم امکان عبور وجود دارد. این درحالی است که کانال های قدیمی و سنتی و خصوصا کانال های گالوانیزه به دلیل نداشتن این خاصیت انعطاف پذیری جایگیری آنها در فضاهای مختلف با مشکلات متعددی همراه بود و انبار کردن آنها نیز کار دشواری می باشد.

از طرفی لوله خرطومی فلکسی بسیار سبک  است و وزن بسیار پایینی دارد به همین دلیل جابه جایی آن بسیار راحت است، به راحتی برداشته شده و حمل می گردد و حتی نصب آنها نیز به علت سبکی وزن به سادگی و آسانی انجام می گیرد به همین به تعداد نیروس انسانی بسیار کمی جهت نصب نیاز دارد. در حالیکه کانال های گالوانیزه به دلیل متریال به کار رفته در آنها و شکل ظاهریشان دارای وزن بالایی می باشند و فعالیت هایی مثل انبار کردن، حمل و نصب آنها با مشکلاتی همراه است.

قیمت لوله خرطومی فلکسی نیز بالا نمی باشد و این امر موجب کاهش و صرفه جویی در هزینه ها می گردد که مزیت بسیار مهمی به شمار می رود چرا که در حین انجام پروژه تمام تلاش کارفرما و سایر عوامل این است که هزینه های پروژه را تا حد امکان پایین آورند و این ویژگی موجب مزیت و برتری لوله خرطومی فلکسی گشته است.

لوله خرطومی فلکسی دارای تنوع بسیاری می باشد. تنوع از لحاظ شکل ظاهری، نحوه ساخت، ویژگی های خاص، سایز، متریال و… که برای تمامی فضاها و تمامی کاربری ها تعبیه شده و مظابق نیاز پروژه می توان لوله خرطومی فلکسی مورد نظر را انتخاب نمود و از کیفیت و کارایی آن اطمینان داشت.

به دلیل آنکه در هنگام ساخت لوله خرطومی فلکسی از بهترین مواد اولیه استفاده می شود و به دلیل ساخت با ماشین آلات مهندسی بالاترین دقت در ساخت اعمال می گردد، انواع لوله خرطومی فلکسی بسیار با کیفیت و با دوام و با کارایی بالا می باشند، به همین دلیل دارای طول عمر بسیاری بالایی نیز می باشند.

خاصیت بسیار مهم دیگر لوله خرطومی فلکسی که آن را از سایر لوله های انتقال هوا متمایز ساخته است، امکان پیش عایق شده لوله خرطومی فلکسی است، به صورتیکه پیش از تولید می توان این لوله خرطومی انتقال هوا را به عایق های مرغوب تجهیز نمود و از آن در بسیاری از فضاهایی که ممکن است از لحاظ شرایط جوی دارای محدودیت هایی باشند استفاده نمود. به همین دلیل از لوله خرطومی فلکسی پیش عایق شده می توان با خیالی آسوده در انواع فضاهای مرطوب استفاده نمود و این اطمینان را داشت که در برابر رطوبت، انواع شرایط جوی و آب و هوایی، انواع باکتری ها و… از خود مقاوم بسیار خوبی نشان می دهد و خصوصا جهت استفاده در خارج از فضای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حال علت آنکه گفته شده این خاصیت یکی از ویژگی های مهم لوله خرطومی فلکسی است، آن است که امکان پیش عایق شدن برای سایر کانال های انتقال هوا خصوصا کانال های گالوانیزه وجود ندارد و برای بسیاری از کانال ها حتی امکان عایق نمودن در هنگام تولید نیزحتی وجود نداشته و تنها زمانی می توان آنها را عایق نمود که تولید و در محل پروژه نصب شده اند و این یکی از دشوار ترین و سخت ترین کارهای ممکن است که مشکلات و مسائل فراوانی را با خود به همراه دارد.

از لوله خرطومی فلکسی در بسیاری از فضاها و بسیاری از کاربری ها می توان استفاده نمود و دارای تنوع کاربری گسترده ای می باشد. بنابراین طبق ویژگی ها و مزیت های فراوانی که برای لوله خرطومی فلکسی گفته شد، به این نتیجه گیری دست می یابیم که لوله خرطومی فلکسی یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده در هنگام انتقال هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش گرمایش می باشد و در واقع با برطرف نمودن تمامی مشلات حاصل از استفاده سایر کانال های انتقال هوا، آن را تبدیل به لوله خرطومی فلکسی محبوب گردیده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 1 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی