خانهمقالاتلوله خرطومی طوسی

لوله خرطومی طوسی

لوله خرطومی طوسی

لوله خرطومی طوسی همان گونه که از نام آن پیداست همانند لوله خرطومی هوا یه صورت خرطومی شکل و کاملا انعطاف پذیر می باشد و رنگ آن به رنگ طوسی است. لوله خرطومی طوسی (Grey Flexible Duct) جهت انتقال آب به باغات و اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار لوله خرطومی طوسی

ساختار این محصول بدین صورت است که لایه های خارجی و داخلی از جنس پی وی سی ضخیم طوسی رنگ می باشد و لایه میانی از جنس پی وی سی مقاوم سفید رنگ می باشد. این سه لایه در کنار یکدیگر تشکیل ساختار کلی آن را می دهند و درواقع یک ساختمان بسیار مستحکم و مقاوم را به وجود می آورد که برابر انواع ضربه و فشار مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

سطح داخلی و خارجی آن بسیار صاف و یکدست می باشد و علت آن هم این مورد است که آب و سایر مواد مورد نیاز برای رسیدن به باغات و زمین های کشاورزی هنگامی که از داخل لوله عبور می نمایند، عبور آنها به صورت روان و به راحتی و آسانی انجام بگیرد و در داخل هیچ پستی و بلندی و درز و شکافی گیر ننماید و بدون هیچ مانعی عبور نماید.

لوله خرطومی طوسی در سایزهای مختلفی قابل تولید و عرضه می باشد. این سایز ها شامل 1 – ¼.1 – ½.1 – 2 – ½.2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 8 اینچ می باشد و در طول های استاندارد 20 الی 50 متر هم قابل تولید می باشند و اگر نیاز به استفاده طول کمت از آن باشد به آسانی می توان آن را برش داد و به سایز های کوچکتری تقسیم نمود.

مقاومت دمایی لوله خرطومی طوسی

میزان دمایی که لوله خرطومی طوسی در آن بازه می تواند فعالیت نماید بدون آن که کوچکترین آسیبی به آن وارد گردد، بازه دمایی 30- الی 80+ درجه سانتی گراد می باشد. بنابراین اگر آب و یا هر مایعی در این بازه دمایی حرارت داشته باشد و از دورن آن عبور نماید، هیچ گونه آسیبی و خدشه ای را به این لوله خرطومی وارد نمی نماید.

لوله خرطومی طوسی با وجود آن که دارای ساختار بسیار مستحکم و مقاومی می باشد، بسیار سبک بوده و دارای وزن پایینی می باشد و به همین دلیل حمل و جا به جایی آن بدون کوچکترین مشکلی انجام می پذیرد.

همچنین به دلیل ساختار مقاومی که از آن صحبت شد، در برابر تمامی عوامل اعم از طبیعی و غیر طبیعی بسیار مقاوم می باشد و به همین دلیل است که به آسانی می توان از آن در فضای آزاد استفاده نمود بدون آن که نگرانی جهت نفوذ حشرات، باکتری ها و میکروب ها، نفوذ حرارت، رطوبت، آب و یا حتی مواد شیمیایی و اسید ها و… وجود داشته باشد. همین مقاومت بالا در برابر عوامل گوناگون موجب شده است تا لوله از کارایی و بازدهی عملکردی بسیار بالایی بهره مند بوده و در طی مدت زمان بسیار طولانی تری به فعالیت مفید و با کیفیت خود ادامه دهد.

لوله خرطومی طوسی دارای میزان زبری بسیار کمی می باشد و کاملا حالت ساختاری آن نرم و منعطف است و به همین دلیل است که به راحتی جمع و باز شده و به هر شکل و حالتی در می آید و همچنین دارای استحکام کششی بسیار مناسبی است و به آسانی در برابر کشش آسیب ندیده و پاره نمی گردد.

لوله خرطومی کف کش

نارسانای جریان برق بوده و به آسانی الکتریسیته را از خود عبور نمی دهد.

عمده استفاده ای که از لوله خرطومی طوسی می گردد، امور ساختمانی، آبیاری اراضی کشاورزی و آب رسانی به هر فضایی که نیاز باشد، مکش آب به کمک پمپ و سپس انتقال آن به سیستم فاضلاب، انتقال پود و ذرات و همچنین جهت استفاده در صنایع مختلف و گوناگونی هم مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی به طور کلی این محصول تنها جهت انتقال آب مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه جهت انتقال هر ماده و یا هر مایعی که نیاز باشد و درواقع ویژگی ها و خواص این لوله خرطومی متناسب با موادی باشد که آن را انتقال می دهد، به راحتی می توان عملیات انتقال این مواد را توسط آن انجام داد.

قیمت لوله خرطومی طوسی

هزینه های تولید لوله خرطومی کشاورزی بالا نمی باشد و با پرداخت هزینه های بسیار کمی می توان آن را تولید و سپس در محل پروژه نصب و اجرا نمود. اجرای آن هم که اصلا کار دشوار و سختی نیست و به کمک یک یا چند نیروی کمکی می توان آن را نصب نمود.

لوله خرطومی طوسی کشاورزی سوپرفلکس به سرعت هم تولید گشته و هم نصب می گردد و بدین جهت علاوه بر صرفه جویی فراوان در هزنیه ها که پیش تر راجع به آن گفته شد، در زمان و وقت هم تا حد بسیار زیادی صرفه جویی نمود و جزو یکی از به مقرون به صرفه ترین و پر کاربرد ترین لوله های خرطومی موجود در بازار به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی