خانهمقالاتلوله خرطومی تهویه هوا

لوله خرطومی تهویه هوا

لوله خرطومی تهویه هوا

لوله خرطومی تهویه هوا همان طور که از نامش پیداست، عمده کاربری اش جهت تامین و انتقال هوا می باشد. لوله خرطومی تهویه هوا (Hvac flexible air duct) یا همان لوله خرطومی هوا یکی از پر کاربرد ترین محصولات درزمینه انتقال هوا و تامین هوای تازه، سرد و یا گرم می باشد.

لوله خرطومی تهویه هوا در انواع و اقسام گوناگونی تولید می گردند که هریک با توجه به ویژگی ها و خصوصیات مخصوصی که دارا می باشند، جهت استفاده در فضاهای مختلف و شرایط متفاوت مناسب می باشند.

لوله خرطومی تهویه هوا به دلیل شکل ظاهری خرطومی شکل خود، دارای خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد به همین دلیل هم می تواند در بسیاری از فضاهایی که دارای محدودیت هستند و یا امکان عبور و قرار گیری با دشواری همراه است، جایگیری برای لوله خرطومی تهویه هوا به راحتی امکان پذیر بوده وهیچ گونه مشکل و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

لوله خرطومی تهویه هوا بسیار سبک است و وزن بسیار کمی دارد به همین دلیل به راحتی می توان آن را حمل نمود و در محل پروژه نصب نمود.

انواع لوله خرطومی تهویه هوا شامل دسته بندی های مختلفی می باشد چراکه بسیار گوناگون و گسترده بوده و برای تمامی فضاها و کاربری ها مناسب می باشد.

انواع لوله خرطومی تهویه هوا اعم از عایق دار و بدون عایق را می توان در تنوع گسترده ای از ابعاد و متراژ تهیه و تولید نمود و هیچ محدودیتی برای این سایزها و متراژ وجود نداشته و می توان به صورت انتخابی و دلخواه آن را در سایز های مختلفی تولید نمود.

لوله خرطومی تهویه هوا بدون عایق در جنس های گوناگونی تولید می گردند و می توان ویژگی های خاصی را به آنها اضافه نمود تا در شرایط جوی و محیطی مختلف قابل استفاده باشد. به عنوان مثال لوله خرطومی تهویه هوا نسوز جهت استفاده در فضاهایی با دمای بالا بسیار مناسب است چراکه می توان دماهای بالا را تاب بیاورد بدون آنکه هیچ مشکلی برای آن به وجود آید. به همین ترتیب جهت استفاده در شرایط مختلف می توان ویژگی هایی را بر روی لوله خرطومی تهویه هوا تعبیه نمود تا کاملا متناسب با آن شرایط باشد.

لوله خرطومی تهویه هوا عایق دار هم یکی از بهترین انواع کانال های انتقال هوا جهت استفاده در سیستم های تهویه مطبوع و هوارسان می باشد چراکه استفاده از انواع عایق ها در طراحی و ساخت این کانال های هوا، موجب بالا بردن استحکام و مقاومت کانال در برابر عوامل گوناگونی می گردد. ایت عوامل می تواند شامل شرایط گوناگون جوی و آب و هوایی باشد مانند سرما، گرما، نور آفتاب، رطوبت، حرارت و… و عوامل گوناگون دیگری مانند باکتری ها و میکروب ها و انواع مواد شیمیایی و اسیدها و… در برابر همگی این عوامل می توان مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد. این مقاومت به لوله خرطومی تهویه هوا بسیار کمک می نماید تا موجب افزایش چشمگیر کارایی و عملکرد این کانال گردد و به تبع آن کانال هوا طول عمر طولانی تری جهت فعالیت و کارکرد خواهد داشت.

نصب و اجرای لوله خرطومی تهویه هوا نیازمند دقت بسیار بالایی است تا به درستی و بدون کوچکترین نقصی انجام بگیرد و سیستم را دچار مشکل ننماید. چراکه بسیار مهم است تا سیستم به درستی اجرا گردد.

انواع کانال های انتقال هوا جهت تولید گرما و هم سرما و هم تصفیه و تهویه هوا مورد استفاده قرار می گیرند و این تنوع از نظر هوارسانی بسیار پر کاربرد است چرا که در دنیای پیشرفته و صنعتی امروزی استفاده از کانال های گوناگون انتقال هوا بسیار لازم و ضروری بوده و جزو لاینفک زندگی انسان ها می باشد.

لوله خرطومی تهویه هوا قیمت بالایی ندارد و با صرف هزینه های کم می توان هم آن ها را ساخت و هم اجرا و نصب نمود به همین دلیل استفاده از انواع آن بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد. در کل استفاده از این لوله های خرطومی دارای مزایای چند جانبه می باشند و از چندین نظر مانند صرف هزینه ها، مصرف انرژی، زمان، نیروی انسانی و… بسیار کاربردی و به صرفه است و همچنین انواع آن به راحتی قابل دسترس می باشند و می توان به سادگی و بدون مشکلی آن ها را تهیه نمود.

لوله خرطومی تهویه هوا به دلیل آنکه در کارخانه ها و کارگاه ها به صورت اتوماتیک تولید می گردند، با کیفیت و دقت بسیار بالایی تولید می گردند به همین دلیل بسیار مناسب استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع می باشند. همچنین از لوله خرطومی تهویه هوا در کاربری ها و کارکرد های گوناگونی می توان استفاده نمود. مانند انواع فضاهای مسکونی، تجاری، فروشگاهی، اداری، درمانی، فرهنگی، تفریحی، بهداشتی و… این تنوع در استفاده و مزیت ها و ویژگی های فراوانی که برای آن ها ذکر شده، موجب محبوبیت فراوان این کانال ها در میان مهندسان و طراحان در این زمینه شده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی