خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله خرطومی فلزی

لوله خرطومی فلزی

لوله خرطومی فلزی در واثع یک نوع لوله خرطومی هوا است که برای کاربری های خاصی مورد استفاده قرارمی گیرد. اما به طور کلی لوله خرطومی فلزی (Metal Flexible Duct) یک محصول بسیار پر کاربرد و در واقع می توان گفت واجب و ضروری جهت انتقال هوا می باشد که در کاربری های گسترده و متعددی قابل استفاده می باشد. هر محصول دیگری شاید بتواند تا حدودی کارهای لوله خرطومی فلزی را انجام دهد اما به هیچ وجه نمی تواند به طور کامل جای لوله خرطومی فلزی بگیرد و در واثع در صورت فقدان این لوله عملیاتی که در حال انجام می باشد مختل و متوقف می گردد. بنابراین لوله خرطومی فلزی عضو بسیار مهم و اساسی در سیستم های انتقال هوا و تهویه مطبوع می باشد.

بیشترین کاربرد استفاده از لوله خرطومی فلزی جهت انتقال آلاینده ها و گازهای زائد صنعتی درانواع کارخانه های صنعتی و غیر صنعتی می باشد که گازهای سمی و زائدات گازی و آلاینده ها توسط لوله خرطومی فلزی به فضایی خارج از فضای داخلی کارخانه هدایت و منتقل می گردد. درواقع یکی از اصلی ترین دلایل ساخت کارخانه های صنعتی در حومه شهرهای اصلی و فضایی به دور فضاهای مسکونی همین گازهای آلاینده می باشند که به بیرون از کارخانه ها منتقل می گردند.

دیگر کاربرد ها

  • اگزوز خودروهای سنگین مثل کامیون ها، کامیونت ها، تریلرها، جرثقیل ها و… و موتورهای دیزل
  • سیستم های انتقال هوا ، که در اکثر سیستم های تهویه مطبوع و سرمایشی گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربری گسترده ای دارد.
  • انتقال مواد شیمیایی می باشد که بیشتر در آزمایشگاه ها و لابراتوار ها مورد استفاده قرار می گیرد و مواد و گازهای شیمیایی را منتقل می نماید.

لوله خرطومی فلزی در طول های 6 متری و در سایزهای دهانه مختلف تولید و به بازار ارائه می گردد و برای هر کاربری یک سایز مشخص مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین قیمت مشخصی نمی توان برای این لوله در نظر گرفت زیرا با توجه به سایز و کاربری لوله قیمت گذاری می شود.

بازه دمایی که لوله خرطومی فلزی می تواند در آن مقاومت نماید 20- الی 500+ درجه سانتیگراد می باشد.

حال به مزایا و ویژگی های منحصر به فرد لوله خرطومی فلزی که آن را از سایر لوله های انتقال هوا متمایز گشته است می پردازیم.

این لوله در برابر انواع اسیدها بسیار از خود مقاومت نشان می دهد به همین دلیل است که جهت انتقال گازهای اسیدی و سمی در آزمایشگاه ها و یا انتقال آلاینده های اسیدی و مضر در کارخانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و کوچکترین آسیبی به آن وارد نمی گردد. همچنین در مقابل انواع باکتری ها نیز بسیار مقاوم می باشد.

لوله خرطومی فلزی

لوله خرطومی فلزی در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم می باشد. به همین دلیل در شهرهای شمالی و جنوبی که دارای رطوبت بالایی می باشند قابل استفاده می باشد بدون آنکه کوچکترین آسیبی به آن وارد گردد. همچنین در فضاهای مرطوبی همچون سرویس های بهداشتی و حمام ها و فضاهای خارجی ساختمان نیز قابل استفاده می باشد.

  • در مقابل سایش نیز مقاومت می نماید و به آسانی فرسوده نمی گردد.
  • در مقابل حرارت بالا از خود مقاومت نشان می دهد و آتش گیر نیز نمی باشد.
  • در مقابل خورندگی و زنگ زدگی نیز مقاومت بسیار بالایی دارد و این امر موجب می گردد که در بسیاری از فضاها قابل استفاده باشد.
  • در مقابل نور آفتاب نیز مقاوم می باشد به همین دلیل استفاده از لوله خرطومی فلزی در فضای خارجی ساختمان و در معرض تابش مستقیم نور خورشید نیز دچار آسیب نمی گردد.

این ویژگی ها بیان گر مقاومت بسیار بالای این لوله می باشد که در اثر این عوامل موجب می گردد تا طول عمر این لوله بسیار افزایش یابد در نتیجه کارایی بسیار بالایی نیز داشته باشد و همین عوامل موجب محبوبیت روز افزون لوله خرطومی فلزی گردیده است.

در واقع لوله خرطومی فلزی نسبت به کانال های سنتی و سنتی خصوصا کانال های گرد و چهارگوش گالوانیزه که از آنها هم جهت انتقال هوا استفاده می گردد دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و همین امر سبب گردیده است که به مرور جای خود را به این لوله های مدرن انتقال هوا بدهند. این لوله ها امروزه بسیار مورد توجه طراحان و مهندسان و سازندگان قرار گرفته است. خاصیت انعطاف پذیری این لوله های خرطومی انتقال هوا نیز یکی از اصلی ترین ویژگی ها و دلیل مزیت و برتری لوله خرطومی فلزی به شمار می رود چرا که برای انواع فضاها با هرگونه محدودیتی قابل استفاده می باشند و دیگر مسائل و مشکلات گوناگون کانال های قدیمی که در هنگام نصب و اجرا با آنها مواجه می شدند را نیز ندارند.

لوله خرطومی فلزی

لوله خرطومی فلزی نوعی لوله خرطومی هوا است که از جنس فلز تولید می گردد.

استفاده از فلز در ساختار لوله خرطومی فلزی (Metal Flexile Duct) بسیار مناسب است چرا که موجب مقاومت بسیار بالای این لوله خرطومی در برابر حرارت، نفوذ رطوبت، گرد و غبار، آب، سرما و گرما، باکتری و میکروب ها و به طور کلی بسیاری از شرایط آب و هوایی نامساعد شده و از طرفی در برابر عواملی همچون ضربه، فشار، کشش و… هم بسیار مقاوم خواهد بود. در نتیحه بدین صورت باعث می شود که لوله خرطومی فلزی در طول فعالیت خود عملکردی بسیار با کیفیت ارائه داده و به هیچ عنوان دچار آسیب و یا مشکلی نگشته و در نتیجه نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی پیدا نمی نماید. بدین ترتیب علاوه بر آن که هزینه های ناشی از تعمیرات از این لوله خرطومی فلزی حذف می گردد، از طرفی  موجب عملکرد بسیار با کیفیت و به صرفه در طول مدت زمان عمر خود ارائه می دهد.

لوله خرطومی فلزی را از جنس متریال های دیگر نظیر گالوانیزه، سیلیس و… نیز می توان تولید نمود و درواقع هریک دارای ویژگی های منحصر به خود می باشند و بدین ترتیب در شرایط گوناگون ممکن است نیاز باشد تا از متریال این لوله خرطومی استفاده گردد و درواقع ویژگی های آن متناسب با ویژگی های ساختاری هر متریال منحصر به فرد باشد.

به همین دلیل تنوع بالا در استفاده از متریال های مختلف در تولید این نوع از لوله خرطومی فلزی موجب استفاده گسترده از آن در کاربری های متنوع و متفاوتی شده است.

لوله خرطومی فلزی را همچنین می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز و یا متراژ تولید نمود و این تنوع بالا یکی دیگر از علل گوناگون استفاده از آن در فضاهای مختلف می باشد چرا که این تنوع سایزی در همه انواع لوله ها وجود نداشته و درواقع این امر می تواند یکی از عناوین برتری آن نسبت به سایر کانال ها باشد.

لوله خرطومی فلزی دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی بوده و صد در صد حالت پذیر می باشد بدین صورت که به راحتی خم و فشرده شده و به هر شکل و حالتی در می آید و بدین ترتیب می توان از آن در شرایط و موقعیت های متنوعی استفاده نمود. حتی در فضاهایی که محدودیت های فراوان داشته و به سختی می توان کانال را از داخل آن عبور داد. در واقع این عمل برای سایر انواع کانال ها امری دشوار به شمار می رود اما برای لوله خرطومی فلزی راحتی و سادگی قابل انجام می باشد.

لوله خرطومی فلزی درست است که از جنس فلز تولید می گردد اما دارای وزن بسیار پایینی بوده و کاملا سبک می باشد به همین علت عملیات جا به جایی و اجرای آن در محل به سرعت هر چه تمام تر و به سادگی کامل صورت می پذیرد.

علاوه بر آن استفاده از ورق های فلزی در ساختار این لوله خرطومی تشکیل یک ساختار کاملا یکپارچه و منظم و درواقع بدون هیچ خلل و فرجی را به وجود می آور و این امر کمک به این موضوع می نماید تا ماده و یا هوای عبوری از داخل لوله خرطومی فلزی از میانه راه نشتی ننموده و موجب هدر رفتن بسیار انرژی نگردد.

همچنین از سطح خارجی این لوله نیز این ساختار منسجم کاملا مانع از ورود تمامی عوامل و موارد طبیعی و غیر طبیعی مزاحمی می شود که پیش تر در مورد آنها توضیح داده شد.

قیمت تولید لوله خرطومی فلزی بالا نیست و درواقع با صرف بودجه بسیار پایین می توان هم لوله خرطومی فلزی را تولید نمود و هم آن را اجرا و نصب نمود و از آنجایی که نصب آن به هیچ عنوان دشوار نیست حتی توسط شخص غیر متخصص و تنها با داشتن دانش اندک و رعایت نکات ایمنی و فنی مختلف می توان لوله خرطومی فلزی را در محل مورد نظر اجرا نموده و این خصوصیت نیز تا حد بسیار زیادی موجب صرف جویی در هزینه های پروژه که یک عامل بسیار مهم است می گردد.

بنابراین صرفه جویی در زمان، مصرف انرژِی، صرف هزینه و… موجب شناخته شدن لوله خرطومی فلزی به عنوان یک لوله خرطومی کاملا به صرفه می باشد و درواقع شاید اصلی ترین علت جایگزینی و استفاده گسترده این لوله خرطومی همین عللی باشد که گفته شد.

به طور کلی لوله خرطومی فلزی دارای خواص بسیار منحصر به فرد و خوبی است که موجب تمایز آن با سایر لوله های دیگر شده است و از طرفی لوله خرطومی فلزی تنها جهت انتقال هوا مود استفاده قرار نمیگیرد بلکه کاربری آن گسترده بوده و جهت انتقال حرارت، دوده در انواع خودروهای سنگین و نیمه سنگین و سبک، انتقال مواد و ذرات ریز و معلق در هوا، انتقال انواع گازهای سمی و غیر سمی، انتقال انواع مایعات، مواد شیمیایی و سمی و… مورد استفاده قرار می گیرد بدون آن که هیچ گونه آسیبی به ساختار آن وارد گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله خرطومی فلزی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی