خانهمقالاتلوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين  نوعی از انواع متنوع لوله خرطومی هوا است که صرفا جهت استفاده به عنوان اگزوز ماشین های سنگین مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه اصلی و اساسی آن انتقال دود می باشد. لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين را می توان از جنس استیل، سیلیس و یا گالوانیزه تولید نمود.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين (Heavy Machine Flexible exhaust duct) را می توان در تنوع بسیار بالایی از سایز های مختلف تولید نمود. به ترتیب در سایزهای زیر از قطر خارجی و قطر داخلی به شرح زیر می باشد.

42-36 ، 50-44 ، 56-50 ، 66-60 ، 70-64 ، 76-70 ، 81-75 ، 86-80 ، 94-88 ، 106-100 ،118 -112 ، 131-125 ،   156-150 ، 206-200  که در طول های 6 متری قابل تولید و عرضه می باشند.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين در بازه دمایی 20- الی 500+ درجه سانتیگراد می تواند فعالیت نماید بنابراین بدون آن که کوچکترین ایراد و یا مشکلی برای آن پیش بیاید می تواند در این بازه دمایی به فعالیت خود ادامه دهد.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين در برابر سایش بسیار مقاوم است و به همین دلیل در برابر عوامل گوناگون به سرعت فرسوده نمی گردد.

همچنین در برابر حرارت بالا همان طور که گفته شد، خورندگی، زنگ زدگی، نفوذ آب و رطوبت، برخی اسیدها و مواد شیمیایی و در برابر تابش آفتاب هم بسیار مقاوم است به همین دلیل است که این نوع لوله خرطومی دارای کارایی و بازدهی عملکردی بسیار بالا می باشد و در مدت زمان طولانی تری به فعالیت خود ادامه می دهد.

از لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين علاوه بر کاربری اصلی و اساسی آن، جهت انتقال هوا، انتقال گازهای زائد، مواد شیمیایی، مواد نیمه جامد، در سیستم های اگزوز جهت جذب انبساط ها و ارتعاش ها، حافظت از لوله های پنوماتیک و هیدرولیک، مکش هوای سرد و گرم، منتقل نمودن هوای داغ در کوره ها، اگزوز موتور لنج ها و کشتی های کوچک، خروج ذرات معلق در هوا، گرد و غبار صنعتی و انتقال نیروی مکنده و دمنده استفاده می گردد.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين در میزان انعطاف گوناگون تولید می گردد. نرم، متوسط و سفت. همچنین انوع نخ دار آن در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز باشد تا در مقابل نفوذ گرد و غبار و هوابندی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين دارای مقاومت فشاری 1250 نیوتون که درواقع در گستره سنگین استاندارد است می باشد. دارای مقاومت کششی 100 نیوتون بوده و مقاومت ضربه ای آن هم از ارتفاع 100 متر، 2 کیلوگرم می باشد. همچنین در برابر خورندگی از داخل و خارج از لوله دارای مقاومتی متوسط می باشد.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين دارای انعطاف پذیری بسیار مناسبی است و همین عامل موجب می گردد تا در فضاهای مختلف و شرایط گوناگون بتوان به آسانی از آن استفاده نمود.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين در برابر فشارهای بالای مکانیکی از خود مقاومت بسیار مناسبی نشان می دهد و همچنین در مقابل اشعه ماوراء بنفش و اشعه های UV هم از خود مقاومت بسیار مناسبی نشان می دهند. همچنینی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر آتش از خود نشان می دهد آتش گیر نمی باشد و آتش را انتشار نمی دهد.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين در برابر نفوذ اشیا تا قطر 1.5 میلیمتر از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد.

مقاومت فشاری لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين 1250 نیوتون می باشد که در واقع این مقدار در بازه سنگین استاندارد های جهانی می باشد و همچنین دارای مقاومت کششی 100 نیوتون نیز بوده و دارای مقاومت ضربه ای بسیار بالایی هم می باشد.

اجرای لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين کار دشواری نیست اما حتما نیاز است تا توسط فردی انجام بگیرد که به رعایت نکات فنی و ایمنی کاملا واقف بوده و بتواند به درستی از عهده آن بر بیاید تا لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين دچار هیچ مشکلی نگشته و بتواند به خوبی و به درستی به فعالیت خود ادامه دهد.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين را می توان با صرف هزینه های بسیار پایین تولید و تهیه نمود و به هیچ عنوان نیاز نیست تا هزینه های بالا و گزاف صرف تولید لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين گردد و از طرفی هم اجرا و نصب آن در پروژه را می توان با هزینه های بسیار پایین و کم انجام داد و بدین ترتیب تا حد بسیار زیادی به کمک لوله خرطومي اگزوز ماشين  در مصرف هزینه های پروژه صرفه جویی نمود.

لوله خرطومي اگزوز ماشين سنگين در میان انواع لوله هایی که جهت این کار مورد استفاده قرار می گیرد بسیار پر طرفدار است و علت آن هم ویژگی های مثبت بسیار و برتری های فراوانی است که لوله خرطومي اگزوز ماشين نسبت به سایر لوله های هم رده و هم کاربرد با خود دارد. صرفه جویی فراوان در مصرف انرژی، برق و هزینه ها از ویژگی های بسیار مفید این لوله خرطومی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی