خانهمقالاتفلکسیبل ایر داکت

فلکسیبل ایر داکت

مزایای کانال فلکسیبل

فلکسیبل ایر داکت که درواقع در بازار با نام کانال فلکسیبل مطرح و شناخته می گردد یکی از انواع بسیار پر کاربرد کانال های انتقال هوا به شمار می رود و درواقع علت پر کاربرد بودن آن مزیت هایی است که نسبت به سایر کانال های انتقال هوا دارد و ویژگی های خاص و بسیار کاربردی است که دارا می باشد و در ادامه به بررسی هریک از این ویژگی ها می پردازیم.

فلکسیبل ایر داکت (Flexible Air Duct) را می توان از متریال های بسیار متنوع و گوناگونی تولید نمود. از جنس برزنت، پلی استر، پلاستیک، پلی اتیلن، آلومینیوم و… اما استراتژی ساخت هریک از این ها بدین صورت است که ورقه هایی از جنس این متریال ها به کمک مفتول های فلزی در جای خود محکم و استوار قرار گرفته و تشکیل یک کانال با مقطع دایره ای را می دهند.

انواع داکت فلکسی هوا

فلکسیبل ایر داکت را می توان در سایزهای مختلف نیز تولید نمود و هریک از این سایز ها، هریک از این متریال ها می توانند توام با ویژگی هایی باشند که به این کانال ها اضافه می گردد و درواقع آنها را جهت استفاده در کاربری و شرایط خاصی متناسب با ویژگی های آن کانال آماده می سازد.

این کانال شامل انواع ساده و عایق دار است. جهت مشاهده نوع عایق دار این محصول به صفحه کانال فلکسیبل الاستومری مراجعه کنید.

فلکسیبل ایر داکت هنگامی که جهت انتقال هوا در یک سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد نیاز به قطعات کمکی و اتصالاتی نیز می باشد که به روند اجرایی این سیستم کمک فراوانی می نماید. این قطعا شامل ساپورت ها که جهت متصل نمودن ابتدا و انتهای کانال به دیوار و یا سقف است، بست ها و کلمپ ها که جهت محکم نمودن کانال در جای خود و ممانعت از شکم دادن کانال ها در طول مسیر خود می باشند، رابط ها که جهت اتصال دو فلکسیبل داکت به یکدیگر می باشد، دریچه ها که در واقع آخرین عضو کمکی یک سیستم تهویه مطبوع بوده و هوا بتوسط فلکسیبل داکت و درنهایت به کمک دریچه ها در هوا پخش می گردد، دمپر ها که جهت کنترل و تنظیم میزان، سرعت و شدت هوای خروجی از دریچه هوا مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از قطعات و اتصالات دیگر که همگی با توجه به نوع نیاز پروژه و سفارش مشتری در سایزها و تعداد درخواستی تولید شده و در سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند.

فلکسیبل ایر داکت دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد به گونه ای که به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و به آسانی خم و راست، فشرده و باز می گردد و به همین علت موجب کاربرد گسترده آن شده است. همچنین این خاصیت فشرده شدن باعث می شود که فضای بسیار کمی را اشغال نموده و هنگام انبار کردن و حمل فضای کمی را گرفته و بتوان تعداد بسیار بیشتری از آن را انبار و یا جا به جا نمود.

انواع کانال فلکسیبل کولر

خاصیت دیگر فلکسیبل ایر داکت وزن بسیار سبک آن است که اگر این کانال از هر جنس و متریالی تشکیل گردد وزن بالایی نداشته و همین وزن سبک موجب حمل و جابه جایی آسان آن و همچنین سرعت بخشیدن به این عمل می گردد اما به طور کلی سرعت تولید و اجرای فلکسیبل داکت بسیار بالا می باشد و می توان در طی زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی از فلکسیبل داکت را تولید و سپس اجرا و نصب نمود.

فلکسیبل ایر داکت تنها جهت انتقال هوا در سیستم های تهویه مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه می تواند جهت انتقال انواع مایعات نظیر آب و حتی مایعات شیمیایی نظیر نفت و بنزین، گازهای شیمیایی و سمی، ذرات ریز و درشت نظیر خرده چوب، خرده های کاشی و سرامیک، گرد و غبار و بسیاری از ذرات دیگر مورد استفاده قرار داد.

تولید داکت فلکسی هوا

فلکسیبل ایر داکت به گونه ای طراحی و تولید می گردد که سطح داخلی آن کاملا صاف و یکدست و بدون هیچ گونه فراز و نشیبی باشد تا هر ماده ای که از داخل عبور می نماید بدون گیر کردن به هیچ مانعی به صورت روان و به آسانی عبور نماید. همچنین هم سطح داخلی و هم سطح خارجی فلکسیبل داکت هیچ گونه سوراخ و یا شکافی دارا نمی باشد و به همین علت هیچ نشتی وجود نداشته و موجب هدر رفتن انرژی نمی گردد.

از طرفی بدون شکاف بودن سطح خارجی فلکسیبل ایر داکت مانع از ورود هرگونه ماده و عامل آسیب رسان خارجی به داخل کانال می گردد و بدین ترتیب به نوعی از فلکسیبل ایر داکت محافظت نموده و موجب جلوگیری از آسیب رساندن به آن می گردد. به همین خاطر طول عمر فلکسیبل داکت تا حد فراوانی افزایش یافته و همچنین در طول عملکرد خود نیاز به تعمیرات خاصی پیدا نکرده و علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های مصرفی جهت تعمیرات و یا تعویض قطعات فلکسیبل داکت، بر کارایی و بازدهی عملکردی آن تا حد بسیار زیادی افزوده می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی