خانهفروشگاهعایق حرارتی الاستومریعایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی

3,500,000 تومان5,340,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

در سالهای اخیر و باتوجه به مسأله کاهش منابع فسیلی درآینده نزدیک و روند گرمایش کره زمین، ما شاهد استفاده روزافزون از عایق ها در صنایع مختلف و به خصوص صنعت تأسیسات ساختمانی هستیم. لازم به ذکر است که امروزه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه استفاده فراوانی از عایق ها می شود و به عنوان راه حلی مناسب مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان صنایع قرارگرفته است که یکی از این محصولات عایق الاستومری رولی می باشد. این موضوع در حالی است که در کشور عزیزمان ایران، به این موضوع آن چنان که شایسته آن است پرداخته نشده و اهمیت کاربرد آن نادیده گرفته شده است.

عایق های مورد استفاده در صنایع به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند و بر اساس نیاز فضای مورد نظر به کار برده می شوند. مانند عایق پشم شیشه، عایق پشم سنگ و عایق های الاستومری یکی از جدیدترین این محصولات عایق الاستومری بوده که در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه می شود و دارای دو نوع کلی عایق الاستومری رولی (ELASTOMERIC INSULATION SHEET) و عایق الاستومری لوله ای (ELASTOMERIC INSULATION PIPE) می باشد که در اینجا به توصیف آن خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم در مورد این محصول سخنی به میان بیاوریم بهتر است در ابتدا کمی به عایق الاستومری و مشخصات فنی و ماهیت آن بپردازیم.

عایق الاستومری رولی چیست؟

عایق الاستومری در انواع خود مانند عایق الاستومری رولی، نوعی فوم سلول بسته می باشد که برای اولین بار در سال 1900 تکامل پیدا کرده و تأثیر چشمگیری در صنعت عایق و تأسیسات داشته است. آنچه که در تولید عایق الاستوری مدنظر قرار گرفته است قابلیت مقاومت در برابر رطوبت و جذب بخارات بوده که نتیجه آن تولید ساختار سلولی بسته یعنی میلیون ها سلول یا مانع کوچک برای جلوگیری از جذب و انتقال مایعات. این ویژگی علاوه بر عدم جذب رطوبت و کاسته شدن تهدیدات آن، سبب عدم امکان رشد بسیاری از عوامل بیماری زا مانند قارچ و باکتری و کپک ها و … می باشد که از این لحاظ آنتی باکتریال به شمار می رود. این خاصیت در عایق های قدیمی مانند پشم شیشه موجود نمی باشد و این دسته از عایق ها در اثر مرور زمان علاوه بر تحلیل و از بین رفتن سبب جذب عوامل بیماری زا در خود و انتشار آن به فضای موردنظر می شوند.

در ادامه می بایست به این نکته نیز اشاره کرد که عایق الاستومری شیت و یا بهتر بگوییم کلیه انواع عایق های الاستومری پایداری و کارایی حرارتی بالایی را در زمانی طولانی خواهند داشت. در واقع عایق الاستومری نوعی عایق حرارتی و برودتی غیررشته ای و غیر متخلخل می باشد که ماهیت مواد آن از جنس EPDM و NBR می باشد و تا به امروز مورد توجه بسیاری از مجریان قرار گرفته است. عایق حرارتی – برودتی الاستومری(EPDM) در کلیه انواع خود مانند عایق الاستومری رولی، مزایا و برتری های زیادی نسبت به عایق پشم شیشه داشته است که به عنوان جایگزینی برای آن به شمار می رود.

عایق الاستومری سطح نرم و بادوامی داشته که به آسانی تمیز می شود و در برابر پارگی و ضربات نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این عایق در انواع خود به منظور عایق کاری سیستم های گرمایش وسرمایش، تهویه مطبوع، خطوط لوله های انتقالی و مخازن و منابع به کار گرفته می شود. این محصول به هیچ عنوان بار زیادی به سیستم تأسیساتی وارد نکرده زیرا سبک می باشد و حمل و نقل آسانی نیز دارد. این عایق برخلاف عایق پشمم شیشه هیچ گونه حساسیتی ایجاد نکرده و با محیط زیست سازگار می باشد. عایق های الاستومری و همچنین عایق الاستومری لوله ای در برابر عوامل محرک خارجی مقاومت بالایی دارند.

قیمت عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی که با نام پتویی یا صفحه ای نیز شناخته می شود در رول هایی با عرض مشخص و طول یا شاخه های مشخصی به بازار ارائه می شود که ضخامت آن در مقایسه با عایق پشم شیشه بسیار کمتر از آن بوده و علاوه بر این مراحل اجرای آن نیز کمتر است. علاوه بر تمامی مزایا، عایق الاستومری نوعی عایق صوت محسوب می شود و همچنین در موقع آتش سوزی از گسترش حریق جلوگیری به عمل می آورد. این نوع عایق اتلاف حرارتی کمی داشته  و ضریب انتقال حرارت آن بسیار کم و در حدود 110+ تا 80- درجه سانتیگراد می باشد.

انواع عایق الاستومری رولی

همانطور که قبلا نیز توضیح داده شد، این محصول نوعی عایق الاستومری می باشد که در شکل رول و در ضخامت و طول و عرض مشخصی در بازار محصولات تأسیساتی موجود بوده و شامل یک جدار مقاوم بر خود می باشد که در برابر پارگی، ضربات خشن و محیط های خشن مقاومت چشم گیری را از خود نان می دهد و تحت هیچ گونه شرایطی انعطاف پذیری خود را از دست نمی دهد. در ذیل به بیان انواع عایق الاستومری رولی خواهیم پرداخت.

عایق الاستومری رولی ساده

انتخاب عایق الاستومری رولی با توجه به شرایط و محدودیت های موجود انجام می شود که از جمله کاربردهای عایق های الاستومری و همچنین عایق کاری سیستم های تأسیساتی داخلی را نام برد که این عایق الاستومری بسیار مناسب عایق کاری لوله هایی با قطرهای بزرگ می باشد. عایق الاستومریک رولی باعث کاهش اتلاف حرارت در سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های تبرید و همچنین انتقال خطوط مخازن می شود. علاوه بر این از این عایق می توان در عایق کاری کانال فلکسیبل با عایق الاستومری و گالوانیزه مورد استفاده در کانال کشی داکت اسپیلت بهره برد.

عایق الاستومری رولی پشت چسب دار

این محصول در دو نوع پشت ساده و مسلح(نخ دار) در دسترس کاربران بوده که بسیار مناسب کاربرد در فضاهای داخلی می باشد. عایق الاستومری رولی پشت چسب دار به سبب دارا بودن قابلیت چسبندگی موجب افزایش فرآیند نصب و سهولت آن گشته که در نهایت موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های اجرا می شود.

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

این فرآورده از تمامی ویژگی های عایق های الاستومری برخوردار بوده که به دلیل دارا بودن پوشش آلومینیومی استحکام و مزایای آن افزایش یافته و ازجمله پرکاربدترین ها می باشد.

عایق الاستومری رولی پشت چسب دار با روکش آلومینیومی

این عایق که مجموع تمام خواص عایق الاستومری رولی پشت چسب دار و روکش آلومینیومی را دارا می باشد، در طیف وسیعی از کاربری ها به کار برده می شود از جمله در فضاهایی که به استحکام و مقاومت بالایی نیز دارند مانند مقاومت در برابر نورمستقیم خورشید و صدمات. این نوع عایق قابلیت مسلح شدن به وسیله نخ فایبرگلاس را نیز دارد.

عایق الاستومری رولی- صوتی ساده و موج دار

این نوع عایق الاستومری رولی که با نام شانه تخم مرغی نیز شناخته می شوند یکی از انواع عایق الاستومری بوده که به عنوان عایق صوتی به منظور ایجاد مانع و محدودیت درانتقال اصوات در اماکن مسکونی و صنعتی به کار گرفته می شود. این محصول دارای سطح متخلخل در ساختار سلولی خود می باشد که در دو نوع ساده و پشت چسب دار موجود می باشد. نکته مهم در هنگام نصب این نوع عایق این است که جهت مواج آن می باید در برابر مواج و طول موج آن ها باشد تا کارایی لازم را انجام دهد.

عایق الاستومری رولی پروتکت بلک

این نوع عایق الاستومری رولی گونه ای عایق الاستومری – حرارتی می باشد دارای انعطاف پذیری خوب، تیره رنگ، غیر متخلخل و دوست دار محیط زیست می باشد. ضمناً این نوع عایق بیشتر در اماکنی به کار گرفته می شود که به مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت مانند مکان های شرجی و مرطوب و همچنین فضاهایی با آلودگی بالا می باشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که عایق الاستومری رولی یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار بوده که به منظور دریافت مشخصات فنی بیشتر و لیست قیمت و نحوه فروش این محصول می توان با واحد فروش شرکت تماس برقرار کرد. این محصول از مرغوب ترین نوع عایق الاستومری موجود در بازارهای جهانی می باشد که به منظور کاربرد و افزایش بهره وری از سیستم تأسیسات در دسترس هموطنان عزیز قرار گرفته است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عایق الاستومری رولی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی