خانهفروشگاهدریچه گرددریچه گرد سونایی

دریچه گرد سونایی

دسته:

دریچه ها و از جمله دریچه گرد سونایی (Adjustable Disc Type Round Air Vent Grille) یکی از پرکاربردترین اجزاء و قطعات در صنعت تأسیسات به شمار رفته و می توان آنها را از اجزاء لاینفک این سیستم به شمار آورد. در توضیح بیشتر می توان به این نکته اشاره داشت که دریچه ها آخرین مرحله از سیستم هواررسانی در مرحله رفت و اولین مرحله گذر در مرحله برگشت هوا به شمار می آیند. این اجزا با دارا بودن انواع و اقسام مختلف از لحاظ جنس و مشخصات ظاهری قابلیت های زیادی را به کاربران می دهند تا با توجه به مشخصات فنی با توجه به فضای لازم و حجم راندمان تولیدی یک ویا چند گونه از آنها را انتخاب کرده و به کار بندند. لازم به ذکر است که تولیدکنندگان متعددی در زمینه تولید و فروش دریچه ها فعالیت می کنند  و قیمت موردنظر از لیست قیمت آنها قابل دریافت است. از این نمونه می توان به دریچه گرد سونایی که به تفصیل در زیر آورده شده است اشاره کرد.

این دریچه ها در نوع سقفی و آلومینیومی جزء پرکاربردترین ها به شمار رفته و نکته مهم دیگر اینکه دریچه ها قابلیت نصب بر روی دیوار را داشته مانند دریچه گرد سونایی که این مزایا را می توان به فال نیک گرفت. دریچه های سقفی در انواع محیط های درمانی، اداری، صنعتی و حتی خانگی و موارد بسیار زیاد دیگری به کار می روند مانند دریچه گرد سونایی که اغلب در اماکن دارای رطوبت بالا مانند سالن های استخر و سونا، سرویس های بهداشتی و نظایر آن به کار گرفته می شوند. از یک نقطه نظر می توان دریچه های سقفی را در دو نوع تخت و برجسته و از نقطه نظر دیگر دریچه های چهارگوش را در انواع یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه نیز دسته بندی کرد.

در دریچه های سقفی انتشار هوا به صورت دیفیوزر(الگوی منحنی)  و نامحسوس می باشد مانند دریچه گرد سونایی که حتی امکان انسداد مسیر جریان هوا با باز و بسته شدن کلاهک آن نیز وجود دارد. این امر در دریچه گرد سونایی به این دلیل است که یکی از نکات قابل توجه در سیستم تهویه مطبوع، پخش مناسب و درست جریان هوا در محیط های موردنظر می باشد زیرا نیاز است که هوایی که پس از انجام مراحل مختلف برای محیط مناسب سازی شده است به صورت صحیح و یکنواخت در محیط انتشار یابد. اگر زمانی مرحله پخش و انتشار جریان هوا به درستی انجام نگیرد میزان دمایی که دماسنج در محیط نشان می دهد با میزان دمای میانگین کل محیط متفاوت بوده و این موضوع باعث فرستادن دستورات استباه به سیستم تهویه مطبوع مانند داکت اسپیلت و غیره می شود.

مشخصلات فنی دریچه گرد سونایی

همانطور که از نام این نوع از دریچه ها پیداست، دریچه گرد سونایی نوعی دریچه گرد می باشد که قابلیت نصب در کلیه اماکن اداری تجاری، هتل ها، مکان های صنعتی و ورزشی و از جمله فضاهای بهداشتی مانند سرویس های بهداشتی، حمام و سایر اماکنی که در آنها میزان رطوبت بالاست مانند استخر و سونا به کار برده می شود. در واقع قابلیت ایجاد افت فشار پایین و امکان استفاده در هنگام برگشت هوا بر کاربری های آن افزوده است. مکان نصب دریچه گرد سونایی در اغلب موارد بر روی سقف بوده اما در پاره ای از موارد امکان نصب بر روی دیوار و یا پیشانی سقف کاذب را نیز دارا می باشد.

مصالح مورد استفاده در ساخت دریچه گرد سونایی، آلومینیوم، آهن و پلاستیک (ABS) می باشد که مانند سایر دریچه های گرد نوع آلومینیومی آن به دلیل خواص خوب آلومینیوم پرکاربردترین نوع آن می باشد. دریچه گرد سونایی مانند دیگر انواع دریچه گرد، به منظور کنترل هوادهی می تواند بدون نیاز به دمپر و به تنهایی و صرفا با تنظیم دریچه و باز و بسته شدن آن حتی تا بسته شدن کامل، عملکرد مورد نظر را ایفا کند. از دیگر موارد کاربرد دریچه گرد سونایی می توان به امکان نصب به منظور انتقال هوای تولیدی از سیستم تهویه مطبوع و رفت هوا و یا انتقال هوای مصرفی از فضای مورد نظر به خارج از آن و یا در واقع سیستم برگشت در مکانیزم تهویه هوا استفاده کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، دریچه گرد سونایی نصب آسانی داشته که این مزیت به سبب استفاده از فنر نگهدارنده در زمان نصب و راه اندازی این نوع از دریچه ها بوده و تمامی این فواید دریچه گرد سونایی را در لیست دریچه های پرمصرف قرار می دهد. لازم به ذکر است که در دریچه های گرد سونایی امکان تغییر میزان جریان هوا به دلیل ساختار آن که شامل قابلیت بالا و پایین رفتن مخروط مرکزی آن می باشد(از +A تا –A) ، وجود دارد و این امر بر کارایی آن می افزاید. در ادامه می باید اشاره ای به تنوع رنگ های مورد استفاده در ظاهر خارجی دریچه گرد سونایی داشت که از رنگ استاندارد سفید تا قابلیت ارایه در ده رنگ مختلف دیگر امکان پذیر می باشد.

دریچه گرد سونایی قابلیت استفاده در ارتفاع های متفاوت را دارا می باشد و علاوه بر این دریچه گرد سونایی برای استفاده دردو حالت رفت و برگشت و همچنین تخلیه امکان به کارگیری را دارد و همچنین باز هم می توان به این نکته اشاره داشت که دریچه گرد سونایی مانند کلیه دریچه های گرد قابلیت نصب به همراه دمپر و بدون آن را نیز دارا می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد سونایی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی