خانهفروشگاهدریچه گرددریچه گرد خورشیدی

دریچه گرد خورشیدی

دسته:

دریچه گرد خورشیدی یا همان Circular(Round) Ceiling Diffuser یکی از انواع دریچه های گرد می باشد نام آن را با استعاره ازطرح تابش اشعه های خورشیدی گذارده اند که در ادامه به بررسی مشخصات فنی کامل آن خواهیم پرداخت. این دریچه توسط قالب های مخصوص تراشکاری شده و تحت فشار دستگاه های پرس پانچ می شوند. مجاری ایجاد شده بر روی سطح داخلی صفحه های دریچه عملیات دمش و مکش جریان هوا را به خوبی به صورت گردابی در دهانه ی انشعاب کانال هوا انجام می دهند.

دریچه خورشیدی در دو نوع دریچه گرد خورشیدی و دریچه تایل یا آرم استرانگ خورشیدی تولید و به بازار ارایه می شوند که لازم به توضیح است که تولیدکنندگان متعددی در این زمینه دریچه گرد خورشیدی و از جمله دریچه خورشیدی را در مقادیر وسیع تولید می کنند که به منظور دریافت لیست قیمت می توان با نمایندگی فروش آنها ارتباط برقرار کرد تا اطلاعات موردنظر را دریافت کرد. در ادامه می بایست به این نکته اشاره داشت که دریچه خورشیدی زمانی که به صورت تایلی در داخل حفره سقف کاذب قرار می گیرد و یا زمانی که در یک قاب مربعی شکل محصور می شود نامم تایلی یا آرم استرانگ بر خود می گیرد.

دریچه گرد خورشیدی در فضاهایی ساختمان های تجاری، اداری، منازل مسکونی و در حالت کلی در فضاهاهایی که ارتفاع سقف در محدوده بین 4 تا 6.2 متر می باشد به کار می روند و لازم به ذکر است که دریچه خورشیدی با حداکثر میزان کارایی خود جریان هوا را به صورت ثابت و متغیر و حتی در پاره ای از مواقع که میزان حجم جریان هوا از حداکثر این میزان به حداقل آن کاهش پیدا می کند، بهترین عملکرد را خواهد داشت و برای این منظور می تواند سریعا وارد عمل شده وو هوای تازه و هوای محیط را به تعادل برساند.

دریچه گرد خورشیدی از جمله دریچه های دکوراتیو محسوب می شود که معمولا در سایز های 60 در 60 سانتیمتر ساخته شده که قابلیت نصب را بر روی سقف های کاذب به آسانی دارند. جنس مصالح مصرفی در ساخت این دریچه ها غالبا از آلومینیوم بوده که فریم یا قاب دریچه خورشیدی معولا از ورق آلومینیومی 25.1 و پره ها نیز از ورق آلومینیومی 1 ساخته می شوند. پوشش رنگ دریچه گرد خورشیدی از رنگ پودری الکترواستاتیک قابل عرضه می باشد. همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد این دریچه در سقف و یا تایل های سقف کاذب نصب می شوند که این امر به آسانی صورت گرفته و از مزایای این دریچه محسوب می شود. دریچه گرد خورشیدی شیک، زیبا واز استحکام بالایی برخوردار است که جملگی این موارد بر مزایای آن می افزاید.

از دیگر مزایای دریچه گرد خورشیدی یا بهتر بگوییم دریچه های خورشیدی، کاربرد ویژه آنها در اتاق های تمیز یا Clean Room فضاهای درمانی می باشد که برای این منظور به وسیله یک پلنیوم باکس یا باکس هوا به مجرای اصلی کانال هوا متصل می شوند. استفاده از فیلتر به این منظور یکی از الزامات ساختار دریچه خورشیدی می باشد که می بایست فیلتر در پشت دریچه تعبیه شود تا قابل تعویض باشد. در حقیقت به جهت تأمین بهینه هوای مورد نیاز و تعداد دفعات تعویض به داخل فضا و همچنین تخلیه آن از داخل محیط اتاق تمیز، از شبکه های مخصوص داخلی دریچه گرد خورشیدی ودیگر انواع آن به کار برده می شود تا بهترین شرایط برای سیرکولاسیون هوا فراهم آید.

دریچه گرد خورشیدی و سایر این گونه دریچه ها راه مناسبی برای ورود هوا به اتاق های تمیز به شمار رفته که برای این منظور سرعت و جهت مورد نیاز برای ترکیب شدن هوا فراهم می آید. در واقع به دست آوردن یه ترکیب مناسب و رقیق شده هوای درون اتاق تمیز، تنظیم سرهت و جریان هوای ورودی که در نهایت منجر به تهویه مناسب و مطبوع می شود، از جمله دلایل استفاده دریچه خورشیدی می باشد. در ادامه توضیحات می باید به این نکته اشاره داشت که هوای رقیق شده که از ترکیب متناسب هوای تمیز ورودی با هوای غیر تمیز داخل اتاق به دست می آید در اتاق های تمیز تولید دارو که کمترین میزان تمیزی را نیاز دارند، به کار می رود که حضور دریچه گرد خورشیدی و دریچه های خورشیدی را پررنگ می نماید.

همانطور که در این بحث به آن اشاره شد، دریچه خورشیدی هم برای سیستم رفت و هم برگشت هوا به حالت دوگانه قابل کاربرد می باشند. دریچه خورشیدی که برای هوای برگشت درنظر گرفته می شود به صورتی است که به عنوان مثال با درنظر گرفتن سرعت، روی سطح دریچه گرد خورشیدی و انجام محاسبات برای بدست آوردن اندازه و تهداد سوراخ های پانچ روی سطح آن، امکان حرکت ملایم هوا از روی دریچه برای پرهیز از تولید صدای اضافی را در ممکن میسر می سازد. در ضمن به جهت بهره گیری از تیغه های خود نگهدارنده که یک سیستم واحد را تشکیل می دهد، شستشو و نظافت دریچه گرد خورشیدی یا تایلی اسان می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد خورشیدی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی