خانهفروشگاهدریچه گرددریچه گرد خطی

دریچه گرد خطی

دسته:

دریچه گرد خطی (Linear Bar Registers & Grilles) یا اسلوت از زیرمجموعه دریچه های گرد بوده که مشخصات کلی دریچه های گرد را دارا بوده و در پاره ای از موارد دارای ویژگی های خاص خود می باشد. این دریچه ها یکی از انواع پرکاربرد می باشد و در یک تعریف کلی دریچه گرد خطی به منظور انتشار هوای رفت و برگشت صادره از سیستم تهویه مطبوع که بنا بر انواع مختلف آن می تواند متفاوت باشد، به کار رفته و در اغلب موارد در فضاهایی که به جریان هوا با طول برد بالا نیاز است مورد بهره وری قرار می گیرد. دریچه گرد خطی نیز مانند اغلب دریچه های گرد امکان استفاده در انواع محیط های درمانی، اداری، خانگی، سالن ها و فروشگاه های بزرگ و موارد بسیاری دیگر را دارا می باشند.

دریچه گرد خطی در گاهی از اوقات که نیاز به پاسخ گویی به هر دو مورد شکل ظاهری زیبا و کارایی بالا مورد احتیاج است می تواند گزینه مناسبی بوده که همچنین قابلیت به کارگیری آن به صورت دکوراتیو و تزیینی نیز می تواند مزایای بزرگی را برای آن داشته باشد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که قصد به کارگیری از دریچه گرد خطی را در مکان هایی مانند راهروها، سالن های آمفی تئاتر و کنفرانس، شعبات بانک ها، هتل ها و دیگر امکانی که انتخاب دریچه گرد خطی در آنها منطقی به نظر می آید را داشته باشیم. نکته مهم اینجاست که این مزیت می تواند در امکان سازگاری با معماری داخلی بنا و نیز جبران افت فشار به دلیل ساختار پره ای مانند دریچه گرد خطی تعریف شود.

با توجه به آنچه که در مورد دریچه گرد خطی گفته شد، این دریچه ها قابلیت نصب بر روی سقف و همچنین دیوار را نیز دارا می باشند که بازهم به دلیل ساختار پره ای مانند آن بوده که همچنین قابلیت تنظیم را نیز برای دریچه گرد خطی فراهم می آورد. علاوه بر نکات ارایه شده می بایست به این نکته نیز توجه داشت که امکان نصب دریچه گرد خطی بر روی پلنیوم باکس یا باکس هوا همراه با پیچ مخفی امکان پذیر بوده که به صورت منحنی و یا کنج نیز تولید و به بازار ارایه می شوند. نکته مهم این است که در صورت استفاده از دریچه گرد خطی بر روی پلنیوم باکس می بایست از عایق در داخل باکس بهره جست که نوع عایق با توجه به سفارش قابل تغییر است.

علاوه براین در ادامه مشخصات فنی دریچه گرد خطی می توان بر روی سقف و یا سقف کاذب، کانال گرد و یا همراه یک تبدیل بر روی کانال چهارگوش نصب شود که محل نصب در این مورد بر روی پیشانی سقف می باشد. جنس دریچه گرد خطی نیز مانند اغلب دریچه های گرد در اکثر موارد از آلومینیوم می باشد که در نوع پلاستیک یا ABS  و ام دی اف نیز ساخته می شود. دریچه گرد خطی دارای رنگ های متفاوتی با توجه به سفارش و نوع مورد نیاز است ولی در حالت کلی از رنگ سفید نوع پودری کوره ای الکترواستاتیک برای آن استفاده می کنند.

این دریچه گرچه در اغلب موارد به منظور هوادهی و انتشار هوای تازه در فن کویل ها و داکت اسپیلت ها به کار می رود اما در مابقی موارد مانند دریچه کولر و یا هوای تازه و حتی در پاره از موارد به عنوان دریچه برگشت  نیز کاربرد دارد. الگوی توزیع هوا در دریچه خطی گرد به صورت خطی و یا لایه ای از سقف بوده که امکان نصب انواعدمپر پشت دریچه ای را بر روی خود دارد. افت فشار در دریچه گرد خطی متوسط می باشد و قابلیت ساخت در تمامی ابعاد از جمله مربع و مستطیل را نیز دارد. با توجه به آنچه که تاکنون گفته شد ذکر این نکته نیز ضروری است که این محصول و یا در واقع دریچه های خطی در تمامی انواع خود مخصوص هوادهی از سقف می باشند و بیشتر در سقف ساختمان ها قابل استفاده هستند و این دریچه ها در دو نوع یک طرفه و دو طرفه نیز تولید می شوند.

از موارد استفاده این دریچه و یا دریچه های خطی یک طرفه می توان گزینه های زیر را نام برد :

  • امکان کاربرد در فضاهای ساختمان های تجاری، اداری و لوکس را دارند.
  • برای ارتفاع سقف تا 4 متر مناسب هستند.
  • محل نصب دریچه گرد خطی و یا دریچه های خطی در سقف و در نوع دکوراتیو در داخل تایل سقف کاذب قرار می گیرند.

از امکانات دریچه های یک طرفه و دو طرفه نیز می توان موارد زیر را بشمرد :

  • الگوی انتشار هوا به صورت یک طرفه، دو طرفه، دو طرفه کنجی، سه طرفه و چهار طرفه می باشد.
  • امکان استفاده از انواع دمپر به جهت کنترل هوادهی در دریچه گرد خطی یا انواع دیگر دریچه خطی
  • مناسب برای توزیع هوا برای سیستم های هواساز
  • افت فشار متوسط
  • قابل استفاده در رفت و برگشت هوا
  • دریچه گرد خطی یا انواع دیگر دریچه خطی غالبا از آلومینیوم ساخته می شوند.

در انتها می توان به این موضوع اشاره داشت که سایر مشخصات فنی و فروش دریچه گرد خطی نیز مانند سایر دریچه ها در لیست قیمت تولیدکنندگان و نمایندگی فروش این محصولات موجود و قابل دسترسی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد خطی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی