خانهفروشگاهدریچه گرددریچه گرد جت نازل

دریچه گرد جت نازل

دسته:

دریچه گرد جت نازل Jet Nozzel Round Ceiling & Grilles)) از زیر مجموعه گروه دریچه های گرد می باشد که نسبت به سایر دریچه های گرد دارای مشخصات منحصر به فردی بوده که در این مقاله به شرح آن و دیگر مشخصات فنی دریچه گرد جت نازل می پردازیم. دریچه گرد جت نازل به صورت دسته ای از استوانه های هم مرکز که عمق استاندارد و از پیش تعیین شده ای دارند تشکیل شده است که موجب ایجاد پروفیل سرعت، افزایش سرعت جریان هوا و در نهایت افزایش طول پرتابی می شوند که قابلیت انتشار هوا را به صورت نقطه ای و متمرکز در کلیه جهات افقی و عمودی دارا می باشند که از مزایای آن برشمرده می شود. انتخاب صحیح دریچه گرد جت نازل به صورت تابعی از دبی هوای خروجی از دریچه، سرعت جریان هوا بر روی دریچه و فاصله ای است که جریان هوا پس از خروج می باید طی کند.

دریچه گرد جت نازل در دو نوع همگرا و واگرا و به شکل ظاهری گرد تولید می گردد که مخصوص هوادهی از سقف و اماکن با ارتفاع سقف بیشتر از 4 متر است که این امر سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش کارایی در سیستم تهویه مطبوع می شود. در حالت کلی دریچه گرد جت نازل مناسب کلیه اماکن مسکونی، اداری و تجاری، هتل ها، فضاهای صنعتی مخصوصا سالن های ساخت و تولید، ورزشگاه ها، تالارها، سالن های اجتماعات و پذیرایی و … می باشند که نیاز به انتشار هوا از طریق سقف به صورت پرتابی را دارند. برای دریافت لیست قیمت این دریچه ها می توان به بخش فروش تولیدکنندگان این محصولات تماس برقرار کرد تا کلیه اطلاعات را از آن ها دریافت کرد.

از دیگر مزایای دریچه گرد جت نازل و در واقع مهمترین آنها می توان به کاهش افت فشار هوا به همراه طول پرتابی بلند و صدای کم به هنگام استفاده را از جمله مزیت های خوب و مناسب آن برشمرد. محل نصب دریچه گرد جت نازل عموما در داخل سقف بوده اما امکان اجرا در دیوار و یا کانال های باز را نیز دارا می باشند. لازم به ذکر است که دریچه گرد جت نازل مانند قریب به اتفاق دریچه ها قابلیت به کارگیری به همراه تجهیزات جانبی مانند دمپر پروانه ای و نیم صفحه ای یا انواع دیگر دمپر، تبدیل گرد، کانال فلکسیبل و غیره را دارد که دمپر پروانه ای به منظور کنترل و یا مسدود کردن جریان هوا به کار می رود. در ادامه می باید به این نکته اشاره داشت که دریچه گرد جت نازل نصب آسانی دارد که به دلیل استفاده از فنر نگهدارنده در ساختار آن می باشد.

در این دریچه الگوی پرتاب هوا به صورت پرتابی تا طول 23 متر بوده که توزیع هوا در آن به شکل متمرکز و همراه با امکان تنظیم در کلیه جهات می باشد. حجم هوای تولیدی در دریچه گرد جت نازل تا سقف 8000 فوت در دقیقه نیز قابل تولید است. در حقیقت کاربری عمده دریچه گرد جت نازل در مسیر رفت جریان هوای تولیدی در همه دستگاه های تهویه مطبوع مانند داکت اسپیلت، فن کویل، هواساز و … به صورت الگوی پرتابی و مناسب سرمایش از سقف می باشد. طراحی این دریچه ها به صورتی است که یک الگوی پرتاب عمودی برای هوای گرم و سرد تولیدی به وجود می آورد.

نوع جنس به کاررفته در ساخت دریچه جت نازل در اغلب موارد آلومینیوم و به صورت خم کاری ورق آلومینیوم در قسمت قاب و رینگ های داخلی به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی می باشد.  این دریچه ها در نوع پلاستیکی نیز قابل تولید می باشند که رنگ استاندارد آنها نیز سفید بوده که تا ده رنگ دیگر قابلیت ارایه را نیز دارند. دریچه گرد جت نازل امکان قرارگیری بر روی یک جعبه هوا و یا پلنیوم باکس، به صورت 1 المان، 2 المان، 3 المان و 4 المان را نیز دارد. تعداد دریچه های سقفی بر اساس ابعاد آنها متغیر بوده اما در شکل ظاهری آنها همواره یکسان می باشند. مقصود از المان در توضیحات بالا، ورق به ابعاد و اندازه از پیش تعیین شده می باشد که دریچه گرد جت نازل  بر روی آن نصب می شود و در نهایت بر روی کانال قرار می گیرد.

این امکان وجود دارد که از قاب های دیگری نیز در ساخت دریچه جت نازل نیز بتوان استفاده نمود که انتخاب نوع آن ها به محل قرارگیری دریچه ها بستگی دارد. دریچه گرد جت نازل محدودیتی در ابعاد تولیدی نداشته و در قطرهای مختلف از 15 تا 60 سانتیمتر تولید و به بازار ارایه می شود. با توجه به شکل زیبا و چشم نواز این دریچه ها، در فضاهایی که کانال هوا به شکل اکسپوز یا آشکار اجرا شده است کاربرد دریچه گرد جت نازل متداول می باشد. از دیگر انواع مختلف دریچه گرد جت نازل با قابلیت های مختلف نیز می توان به جت دیفیوزر، جت اسپورت، اسپورت دیفیوزر با قطرهای 40 تا 200 میلیمتر و طول پرتاب 5 تا 36 متر نام برد. از دیگر مشخصات فنی دریچه گرد جت نازل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گردش نازلی به صورت بالا و پایین با حداکثر زاویه 30 درجه
  • تنظیم دریچه گرد جت نازل روی صفحه تا زاویه 360 درجه

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد جت نازل”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی