خانهفروشگاهدریچه گرددریچه گرد تخت

دریچه گرد تخت

دسته:

کانال های گرد در انتهای انشعاب های خود و زمانی که هوای مطبوع را با توجه به نوع سیستم انتخابی بنا، به داخل فضای موردنظر می آورند به دریچه نیاز دارند. ذکر این نکته لازم است که کلیه دریچه های گرد مانند دریچه گرد تخت و همچنین دریچه بلندگویی (Wall Mounted Round Adjustable Air Conditioning) از یک قاب گرد دایره ای شکل در حلقه خارجی خود و اجزای لایه ای مدور در قسمت داخلی خود ساخته شده اند. دریچه گرد تخت و سایر دریچه های گرد دارای انواع مختلفی می باشند.

اولین دریچه، دریچه گرد تخت (Vent Diffuser)  می باشد. این دریچه از لحاظ جنس ساخت در دو نوع آلومینیومی و پلاستیکی (پی وی سی) ساخته می شوند و نکته مهم این که مصالح دریچه گرد تخت عمدتا آلومینیوم بوده که این امر به این دلیل می باشد که آلومینیوم از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایرین برای ساخت این دریچه بلندگویی برخوردار است. این دریچه بیشتر در فضاهایی به کار برده می شوند که دارای ارتفاع متناسب باشند و بیشتر به دلیل تعدیل فشار هوای ورودی به محیط از انشعاب کانال هوا مورد استفاده قرار می گیرند که از مزایای آن می توان نام برد.

دریچه گرد تخت مناسب ارتفاع تا 4 متر بوده که در انواع محیط های اداری، بیمارستانی، خانگی، فروشگاه های بزرگ، سالن های ورزشی و تـأسیسات صنعتی قابل استفاده می باشد. دریچه گرد تخت مانند دریچه بلندگویی در داخل سقف و یا سقف کاذب قابل نصب می باشند و به آسانی نیز بر روی کانال گرد و یا با یک تبدیل روی کانال چهارگوش تعبیه می شوند. دریچه گرد تخت برای انتقال هوای رفت، برگشت و تخلیه به کاربرده شده که جریان هوا را به صورت افقی و یا عمودی از طریق پره های متوالی هم مرکز در تمامی جهات و زاویه ها منتشر می سازند.

از دیگر مشخصات فنی این محصول می توان گفت که در این دریچه به دلیل انتشار هوا در زیر سقف،  درجه حرارت و سرعت هوا به تعادل می رسند و مطلوبیت فضا را ایجاد می کنند. دریچه های گرد مانند دریچه گرد تخت برای ایجاد سرمایش از سقف مناسب بوده و در دو مدل تخت و برجسته و از جنس آلومینیوم و در مدل تخت از جنس ABS تولید کرد.

این گونه از دریچه ها نیز مانند اغلب دریچه های گرد امکان نصب و تعبیه  دمپر پروانه ای گرد و یا دمپر گرد نیم صفحه ای به منظور تنظیم فشار و یا حتی مسدود ساختن مسیر جریان هوا برای کنترل هوادهی را دارا می باشند. دریچه های گرد و از جمله دریچه گرد تخت در انواع و ابعاد مختلفی تولید و به بازار ارایه می شود اما این دریچه دارای محدودیت ابعاد در ساخت بوده و نهایتا تا قطر 20 اینچ امکان تولید داشته که توسط شرکت های مختلفی ساخته و به بازار ارایه می شوند . طول پرتاب این دریچه ها 0.25، 0.5، 0.75 متر بر ثانیه یا 50، 100، 150 فوت بر دقیقه اندازه گیری شده است.

در تقسیم بندی دریچه ها و تعیین قیمت آنها می توان گفت که دریچه بلندگویی بنابر دسته بندی که در ابتدا انجام شد و به ترتیب شروع از دریچه  گرد تخت تا دریچه کروی، روند صعودی قیمت داشته و در واقع دریچه گرد تخت کمترین و دریچه کروی بیشترین قیمت را دارا بوده که این امر بیشتر به سبب ساختار پیچیده و فرم خاص آن در هنگام تولید دریچه بلندگویی می باشد. قیمت دقیق و به روز این محصولات از لیست قیمت بخش فروش نمایندگی فروش و تولید کنندگان این محصولات قابل وصول است.

دریچه گرد تخت و دریچه بلندگویی هر دو از مرغوب ترین و کارآمد ترین انواع دریچه ها و خصوصا دریچه های گرد در صنعت ساختمان می باشند.

در ادامه باید به این نکته اشاره داشت که دریچه گرد تخت گویی کمترین قیمت را در دسته بندی ذکر در میان 7 دریچه ابتدایی این لیست داشته است. نکته ای که می بایست به آن توجه داشت این است که نوع جنس مصرفی در ساخت دریچه بلندگویی مؤثر ترین عامل در تعیین قیمت آنهاست و به عنوان نمونه قیمت دریچه گرد تخت نوع  آلومینیومی بالاتر از دریچه آهنی و همچنین دریچه پلاستیکی می باشد که نوع پلاستیکی آنها ارزانتر از دو گونه دیگر است.  پس از تعیین نوع دریچه که در اغلب اوقات بسته به نوع کاربری محل مورد استفاده انتخاب می شود می باید پارامترهای دیگری را نیز در انتخاب دریچه ها درنظر داشت مانند:

  • ظرفیت هوادهی
  • طول پرتاب: پارامتر مهمی که بسته به ارتفاع سقف در کاربری هایی مانند مسجد، سقف نمایشگاه که این شرایط را دارا می باشند می بایست دریچه انتخابی نسبت به ارتفاع سقف دارای طول پرتاب بیشتری بوده باشند. به عنوان مثال دریچه  گرد تخت طول پرتابی کمتری را نسبت به دریچه سونایی دارا می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد تخت”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی