خانهفروشگاهدریچه گرددریچه گرد برجسته

دریچه گرد برجسته

دسته:

دریچه گرد سقفی برجسته که در اصطلاح عام آن را دریچه گرد برجسته (Round Cone Diffusers) نیز می نامند، به منظور ایجاد هوای تازه، سرمایش و گرمایش لازم در مکان های مورد نیاز به کار برده می شود. دریچه گرد برجسته از لحاظ شکل ظاهری با نوع تخت مشابهت داشته که تنها دلیل تفاوتشان مایل بودن تیغه های پره آنها نسبت به زاویه افق می باشد که نهایتا شمایلی زیبا و مطلوب ایجاد کرده اند. این اتفاق در نتیجه اتصال این پره ها از طریق متصل کننده های مایل به یکدیگر بوده که سبب می شوند که دریچه گرد برجسته بصورت مایل به دست آید.

مکان نصب دریچه برجسته بر روی سقف بوده  که مکانیزم آن به صورت هوای رفت با الگوی انتشار هوا به صورت دیفیوزری برای کلیه سیستمهای تهویه مطبوع مانند : داکت اسپیلت، فن کوئل، هواساز و غیره می باشد. جنس دریچه گرد برجسته غالبا آلومینیوم و رنگ دریچه گرد برجسته عمدتا سفید از نوع پودری کوره ای الکترو استاتیک بوده که امکان تغییر رنگ آن نیز وجود دارد. دریچه گرد برجسته مانند اغلب دریچه ها در صورت نیاز به همراه دمپر پشت پروانه ای، تبدیل گرد، کانال فلکسی با توجه به درخواست مشتری به کار برده می شوند.

از دیگر مزایای این محصولات می توان به کاربرد دریچه گرد برجسته در فضاهایی مانند مکان های فروش غذا و رستوران ها، تالارهای برگزاری مجالس، سالن های سینما، فرودگاه و ورزشی و… است که می توان کاربری های بسیار دیگری را نیز برشمرد. ضمنا دریچه گرد برجسته مانند اکثر انواع خود قابلیت جدا شدن فریم بیرونی از عناصر داخلی خود را داشته که باعث سهولت در نصب شده و به آسانی می توان دریچه گرد برجسته را در مکان در نظر گرفته شده نصب و به کار برد. دریچه گرد برجسته در قطرهای مختلفی تولید تولید و به بازار ارایه می شوند که هم همراه با دمپر و هم بدون نیاز به دمپر به کار برده می شوند که برای بدست آوردن سایر اطلاعات این محصولات مانند فروش و نمایندگی فروش آنها می توان با تولیدکنندگان آن ارتباط برقرار کرد.

دریچه گرد و مشخصات فنی آن

این دریچه از زیرمجموعه های دریچه گرد می باشد و درواقع دریچه ها در انواع و اقسام خود یکی از ضروری ترین اجزاء دراجرای سیستم های تأسیساتی هستند. دریچه های گرد مانند دریچه گرد برجسته زمانی به کار برده می شوند که کانال ها و انشعابات به ویژه انشعابات مدور در انتهای راه خود پس از طی طریق از مبدأ که یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع می باشد به انتهای مسیر که فضای مورد نظر می باشد، رسیده و از طریق دریچه در این فضا منتشر می شود. دریچه های گرد دارای دو جزء می باشند که جزء اول قاب دایره ای شکل بیرونی و جزء دوم اجزای متشکله داخلی از جمله پره ها می باشند که این اجزا امکان جداشدن در هنگام اجرای بر روی سقف و یا دیوار را دارا می باشند و لازم به ذکر است که این قابلیت در اغلب دریچه های گرد مانند دریچه گرد برجسته قابل مشاهده و کاربرد می باشد.

مصالح مورد استفاده در ساخت دریچه برجسته و یا کلیه دریچه ها از آلومینیوم و یا پلاستیک بوده که در اکثر موارد از آلومینیوم به دلیل قابلیت انطباق بالا با جزییات این محصولات در هنگام ساخت، استفاده می شود. مهم ترین فاکتور در انتخاب این محصولات نوع کاربری و یا در واقع نوع مکانی است که این محصولات در آنجا مورد استفاده قرار می گیرند. در بعضی از موارد بنابر اقتضای شرایط مکانی مانند اتاق تمیز فضای درمانی می توان از فیلتر و یا دمپر به جهت تغییر سطح فشار هوا و یا بسته شدن مسیر آن استفاده کرد. دریچه گرد برجسته نیز مانند اغلب دریچه ها یا کاملا مستقل بر روی دهانه انشعاب مسیر هوارسانی قرار گرفته و یا در حالت مخلوط با دریچه های چهارگوش وظیفه ارسال هوای تولیدی از سیستم تهویه را برعهده داشته است.

لازم به ذکر است که دریچه های گرد تنها برای رفت هوای مطبوع مورد استفاده قرار نگرفته بلکه برای برگشت آن نیزمی تواند مورد استفاده قرار بگیرند و عنصر مهمی در مکانیزم برگشت را ایفا می کنند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد این محصولات کاربردهای فراوانی در اماکن با کاربری های متفاوت دارند که در این مقاله از دریچه گرد برجسته  که به عنوان نمونه  برگزیده  شده است ، نام برده شده است و به کاربری های آن نیز پرداخته شده است. دریچه برجسته از زیر مجموعه های انواع دریچه گرد بوده که کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان و تأسیسات دارند. در یک نگاه کلی می توان دسته بندی های مختلفی را برای دریچه های گرد نام برد اما مهمترین دسته بندی آنها صرف نظر از جنس آنها را می توان دسته بندی که در زیر آورده شده است دانست که دارای مشخصات فنی و لیست قیمت متفاوتی می باشند:

دریچه تخت یا بلندگویی/ دریچه گرد برجسته / دریچه مشبک / دریچه جت نازل / دریچه خطی / دریچه سونایی / دریچه کروی / دریچه خورشیدی / دریچه اتاق عمل / دریچه همراه با توری که بیشتر در فضاهای آزاد به کار برده می شود.

در انتها ذکر این نکته ضروری ومهم می باشد که دریچه گرد برجسته در نوع تایلی برجسته نیز موجود می باشد که این گونه نوعی مدل ترکیبی به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد برجسته”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی