خانهفروشگاهدریچه گرددریچه گرد با توری

دریچه گرد با توری

دسته:

همانطور که از اسم دریچه گرد با توری یا Perforated Face Circular Diffusers  پیداست، این دریچه یکی از انواع دریچه های گرد و زیرمجموعه های آن می باشد که در ادامه به بررسی مشخصات فنی و کاربردی آن می پردازیم اما در ابتدا بهتر است کمی در مورد دریچه های گرد اطلاعاتی ارایه گردد. همانطور که از نام دریچه های گرد پیداست این دریچه ها در ظاهر خود از یک قاب یا فریم دایره ای شکل و اجزای مدور داخلی تشکیل شده اند که در بعضی از انواع آن ها امکان جدا شدن این اجزای داخلی از فریم وجود دارد. دریچه گرد با توری در اغلب موارد مشابهت های بسیاری با سایر دریچه های گرد داشته  و گاهی مواقع تنها از نظر مکان قرارگیری و یا شکل ظاهری متفاوت می باشد.

در واقع دریچه گرد با توری یک دریچه مدور به همراه یک توری در پشت دریچه می باشد که در اغلب موارد در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد که شاید بتوان این مورد را یکی از معایب آن شمرد. دریچه گرد با توری که در پاره ای از موارد به آن زنبوری نیز می گویند، قابل استفاده در سیستم برگشت و تخلیه جریان هوا برای کلیه اماکن می باشند که مکان نصب آن ها در دیوار و سقف و یا سقف کاذب می باشد. دریچه گرد با توری قابل استفاده در سیستم رفت جریان هوا و به منظور کنترل هوادهی و دمیدن در یک زون فضایی یا یک منطقه مورد کاربری می باشد که به دلیل افت فشار پایین ایجاد شده در دریچه گرد با توری برای دمیدن و تخلیه کاربرد بیشتری دارد و این حسن را شاید بتوان یکی از مزایای آن دانست.

از دیگر مشخصات فنی دریچه گرد با توری اینکه هوادهی در دریچه گرد با توری به شکل رشته ای بوده که طول پرتاب بلندی را دارا می باشد و هوادهی در آن به دلیل دارا نبودن پره به صورت یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه و چرخشی نیز نمی باشد که این موضوع یکی از معایب آن نیز می باشد اما با تمام این شرایط از سطح مفید خوبی برخوردار است. لازم به ذکر است که با توجه به مطالب گفته شده در مورد دریچه گرد با توری، صدای تولیدی این دریچه ها کم و یا در حقیقت آلودگی صوتی آن با توجه به مکانیزم عمل آن ها به مقدار قابل توجهی پایین می باشد. دریچه گرد با توری قابلیت نصب دمپر را بر روی خود به جهت کنترل هوادهی یا دمیدن هوا و هواکشی یا مکش هوا را دارد.

عموما دریچه گرد با توری و یا در واقع دریچه های گرد ، به جهت مصارف گرمايشي و سرمايشي مورد استفاده قرار مي گيرند و کاربرد آنها هم در دمش هوا بوده هم در مکش هوا و معمولا در تمام فضاهاي اداري، تجاري و مکان هاي لوکس قابل استفاده مي باشند اما دریچه گرد با توری بیشتر در فضای باز که جریان هوا به صورت طبیعی وجود دارد و شاید در بعضی از امکان به تقویت جریان هوا و ایجاد سرمایش و گرمایش مطلوب به جهت ایجاد تهویه مطبوع و رضایت بخش مورد نیاز است، کاربرد دارد. دریچه گرد با توری قابلیت نصب تا ارتفاع زیاد و 4.8 متری از کف را دارا می باشند.

نکته قابل توجه این که دریچه مشبک، بازدید خطی زاویه دار و آرمسترانگ دیفیوزری نیز امکان نصب توری را در خود دارند که توری در پشت دریچه قرار می گیرد و بر مزایا و امکانات این دریچه ها می افزاید. جنس توری به کار رفته در این دریچه ها و دریچه گرد با توری، از فلز و یا در واقع آهن و در اکثر موارد مانند سایر دریچه های گرد از آلومینیوم به دلیل خواص خوب آن مانند فرم دهی بالا به هنگام ساخت و سبک بودن آن می باشد. آلومینیوم به کار رفته در ساخت دریچه گرد با توری از تسمه آلومینیوم با ضخامت کمتر از 1 میلیمتر برای توری و برای قاب از پروفیل آلومینیوم 1.25 میلیمتر به کار می رود.

علاوه بر این امکان ساخت دریچه گرد با توری از استیل ضد زنگ نیز وجود دارد.رنگ به کار رفته در دریچه گرد با توری نیز مانند سایر دریچه ها در انواع مختلف و از نوع پودری الکترواستاتیک می باشد. همچنین بنابر درخواست مشتری، امکان ارائه پوشش طرح چوب براي اين دريچه ها با ارسال نمونه پوشش مورد نظر ، وجود دارد. برای دریافت این اطلاعات و سایر اطلاعات مانند فروش و نمایندگی فروش، لیست قیمت و … می بایست به تولیدکنندگانی که در این زمینه فعالیت می کنند و محصولات مختلفی را مانند دریچه گرد با توری تولید و روانه بازار می کنند، ارتباط برقرار کرد و لازم به توضیح است که این تولیدکنندگان در سطح وسیعی در کشور فعالیت می کنند.

در پایان و همانطور که  قبلا نیز توضیح داده شده است، دریچه گرد با توری یکی از انواع دریچه های گرد بوده که به دلیل بعضی از ویژگی های آن مانند دارا نبودن پره به سبب جهت دهی به جریان هوا و سادگی در ساختار شاید کاربرد وسیعی نداشته باشد اما یکی از مناسبترین دریچه های گرد به منظور کاربرد در فضای باز می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد با توری”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی