خانهمقالاتداکت فلکسیبل کومبی

داکت فلکسیبل کومبی

داکت فلکسیبل کومبی

داکت فلکسیبل کومبی یکی از بهترین انواع کانال های انتقال هوا به شمار می رود. ساختار داکت فلکسیبل کومبی بدین صورت است که از چندین لایه ورقه پلی استر و فویل آلومینیوم متشکل شده است که مفتول های فلزی در بین این لایه ها قرار گرفته و موجب محکم و استوار نگه داشتن این ورقه ها می گردد و در نهایت یک لایه ورق پی وی سی کل ساختار کانال را پوشش می دهد.

انواع داکت فلکسیبل کومبی

داکت فلکسیبل کومبی یا همان کانال فلکسیبل کمبی را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز تولید نمود به گونه ای که این کانال فلکسیبل را می توان در سایزهای 15، 20، 25، 30، 35، 40، 45، 50 سانتی متر تولید نمود. اما عموما داکت فلکسیبل کومبی تنها در متراژ های 10 متری قابل تولید و عرضه می باشد.

داکت فلکسیبل کومبی از انعطاف پذیری بسیار مناسبی برخوردار است و این خاصیت موجب شده است تا داکت کومبی به آسانی خم و راست شده و به هر شکل و حالتی در بیاید و در فضاهای مختلف و شرایط گوناگون و حتی موقعیت های محدود و دشوار نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

داکت فلکسیبل کومبی به علت ساختار مقاومی که دارد برابر انواع فشار، ضربه، کشیدگی، پارگی، پوسیدگی و… کاملا مقاوم می باشد علاوه بر این گونه مقاومت ها، همچنین در برابر نفوذ گرما و سرما، رطوبت، حرارت، مواد شیمیایی، نفوذ حشرات و… هم بسیار آسیب ناپذیر می باشد و درواقع به همین علت است که می تواند در طی زمان طولانی تری به فعالیت خود ادامه دهد. همین امر موجب می گردد تا در طی عملکرد خود نیاز به تعمیر، جا به جایی و تعویض قطعات و یا مراقبت و محافظت نیاز نداشته باشد و حتی بدین طریق کارایی و بازدهی هم خود کانال و هم کل سیستم را تا حد بسیاری افزایش دهد.

کاربرد داکت فلکسیبل کومبی

داکت فلکسیبل کومبی را می توان در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار داد که شامل فضاهای مسکونی، آپارتمانی، تجاری، اداری، هتل ها و اقامتگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی، آزمایشگاه ها، مصارف صنعتی و کارخانه ها و کارگاه ها، تخلیه و انتقال هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش و گرمایش و بسیاری از فضاها و کاربری های دیگر می باشد.

داکت فلکسیبل کومبی دارای وزن بسیار سبکی است به صورتی که به همین علت وزن سبک می توان به آسانی آن را جا به جا و حمل نموده و حتی در پروژه های متنوع نصب و اجرا نمود. درواقع مهم ترین و اصلی ترین عامل سرعت بخشیدن به تولید و اجرای داکت کومبی، وزن سبک و پایین آن است که موجب می گردد که در زمان و وقت تا حد فراوانی صرفه جویی شده و در زمان بسیار کوتاه تعداد بسیار زیادی از داکت فلکسیبل کومبی انعطاف پذیر تولید و اجرا گردد.

قیمت کانال فلکسیبل

نصب داکت فلکسیبل کومبی در هر کاربری و هر پروژه ای که باشد امر دشواری به شمار نمی رود بلکه تنها به کمک یک یا دو نیروی متخصص حرفه ای و کار بلد و با تجربه می توان به طور دقیق و صحیح آن را اجرا و نصب نمود بدون آنکه کوچکترین اختلالی در روند اجرایی پروژه به وجود آید و یا سیستم را دچار مشکل نماید. این عمل اگر به درستی انجام بپذیرد تا حد فراوانی بر طول عمر سیستم می افزاید و درواقع بازدهی بسیار مناسبی را از نظر تهویه فضا و انتقال هوای مطبوع به فضا به دست می آید.

داکت فلکسیبل کومبی هزینه های اجرایی پروژه را نیز تا حد فراوانی کاهش می دهد به این علت که هزینه های مصرفی در جهت تولید داکت کومبی بالا نبوده و با در نظر گرفتن یک بودجه محدود و کم می توان هم داکت کومبی را تولید نمود و هم اینکه پس از تولید هزینه هایی که در جهت اجرا و تکمیل پروژه مصرف می گردد بالا نبوده و درواقع اگر به صورت صحیح و اصولی هم اجرا و نصب گردد نیاز به مصرف هزینه های زیاد جهت تعمیرات و نگهداری نمی باشد و به طور کلی هزنیه های ناشی از تولید و اجرای پروژه تا حد فراوانی کاهش می یابد و این امر یکی از مهم ترین اموری است که تمامی کارفرمایان و مهندسین هنگام اجرای یک پروژه تهویه مد نظر قرار گرفته و بسیار به آن توجه می نمایند.

به طور کلی داکت فلکسیبل کومبی با دارا بودن خواص ویژه و ویژگی های منحصر به فرد، توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای سایر کانال های انتقال هوا و خصوصا کانال های گالوانیزه باشد چرا که کانال های گالوانیزه به علت قدیمی بودن و مشکلات فراوانی که پدید می آورند نیاز به جایگزینی دارند تا مشکلات و مسائل حاصله را برطرف نمایند. بدین ترتیب با روی کار آمدن داکت کومبی و مزیت ها و برتری های فراوانی که نسبت به این گونه از کانال های انتقال هوا دارد، در بسیاری از پروژه هایی که نیاز به تامین هوای تازه و هوارسانی است استفاده از این نوع کانال هوا کاملا توصیه می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی