خانهمقالاتداکت فلکسیبل عایق دار

داکت فلکسیبل عایق دار

داکت فلکسیبل عایق دار

داکت فلکسیبل عایق دار یکی از پر طرفدار ترین انواع کانال فلکسیبل می باشد که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و مزایای فراوانی که دارد در بسیاری از پروژه ها اعم از مسکونی، اداری، تجاری و… مورد استفاده قرار می گیرد.

داکت فلکسیبل عایق دار چیست؟

در میان داکت های فلکسیبل، داکت فلکسیبل عایق دار بسیار کاربردی تر می باشد و علت آن هم وجود عایق در ساختار این کانال ها است. چرا که عایق موجب حفاظت از کانال هوا در برابر بسیاری از عوامل و موارد گوناگونی که ممکن است به صورت طبیعی و یا غیر طبیعی به کانال هوا آسیب برسانند، می گردد.

این محصول را می توان به کمک عایق های مختلفی تولید نمود. عایق هایی از جمله پلی اتیلن، پلی استر، الاستومری،  پشم شیشه، پشم سنگ و… که هریک جهت استفاده در فضاهای مختلف با شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و هریک از داکت فلکسیبل عایق دار دارای خواص و ویژگی های منحصر به خود می باشند که آن ها را جهت استفاده در یک کاربری به خصوص آماده می سازد.

در میان انواع عایق های بکار رفته در کانال فلکسیبل عایق الاستومری دارای مزیت ها و برتری های بیشتری نسبت به سایر عایق ها بوده و بسیاری از مسائل و مشکلاتی که سایر عایق ها دارا می باشند این نوع عایق دارا نمی باشد و درواقع مشکلات آن ها را به نوعی برطرف نموده است. بنابراین داکت فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از بهترین و برترین گزینه ها جهت استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع و هوارسان به شمار می رود.

داکت فلکسی عایق دار را علاوه بر عایق به کار رفته در آن می توان از جنس های مختلفی تولید نمود. جنس هایی نظیر پلی استر، فویل آلومینیوم و… به همراه مفتول های فلزی که در استوار و شکیل بودن این کانال نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند.

علاوه بر تنوع در جنس، این محصول را می توان در سایزهای مختلفی از کوچک برای فضاهای کوچکتر گرفته تا بزرگ برای فضاهای بزرگتر تولید نمود و همچنین تنوع بالایی از نظر متراژ برای این کانال ها وجود دارد. به همین دلیل تقریبا می توان این گونه بیان نمود که از داکت فلکسیبل عایق دار می توان در تمای فضاها و کاربری ها استفاده نمود.

مزایای داکت فلکسیبل عایق دار

این محصول بسیار سبک وزن می باشد و به علت پایین بودن وزن آن به آسانی می توان آن را در فضاهای مختلف و تا محل پروژه حمل نمود و حتی جهت اجرا و نصب داکت فلکسیبل عایق دار هم نیاز نیست تا از نیروهای کمکی فراوانی استفاده گردد می توان با تعداد کمی نیروی نصاب این عمل را انجام داد.

همچنین به دلیل ساختار ساده و غیر پیچیده ای که منجر به وزن پایین آن شده است با سرعت بسیار بالا می توان این کانال را هم تولید نمود و هم نصب نمود. بنابراین زمان زیادی صرف انجام این عمل نمی گردد.

لوله خرطومی پیش عایق

اتصالات داکت فلکسیبل عایق دار

داکت فلکسیبل پیش عایق دارای لوازم و قطعات کمکی نیز می باشد که در واقع این قطعات به کانال هوا کمک می نمایند که در سیستم به درستی به فعالیت خود ادامه دهد و در نهایت منجبر به تشکیل یک سیستم هوارسان با کیفیت و کارآمد گردد. این قطعات هم در کارخانه ها تولید می شوند و شامل موارد فراوانی از جمله بست ها یا کلمپ ها جهت محکم نمود رابط به داکت فلکسیبل مورد استفاده قرار می گیرد، رابط ها انواع داکت فلکسیبل عایق دار را به یکدیگر متصل می نمایند، ساپورت ها که به صورت سقفی و یا دیواری ابتدا و انتهای کانال در سیستم های کانال کشی هوا را به دیوار و یا سقف متثل نموده و در جای خود محکم می نمایند. هر یک از این قطعات در کنار داکت فلکسیبل عایق دار تشکیل یک سیستم واحد را می دهند و در هر پروژه بسته به نیاز در تعداد و یا تنوع گوناگون به صورت متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین یک سیستم تهویه مطبوع زمانی به فعالیت با کیفیت خود ادامه می دهد که حاصل همکاری یکپارچه و دقیق داکت فلکسیبل پیش عایق و سایر قطعات و محصولات جانبی در یک سیستم باشند. به همین دلیل علاوه بر آن که بسیار مهم است تا تک تک این قطعات بسیار دقیق و تمیز و با کیفیت تولید شوند بسیار هم مهم است تا در سیستم به درستی و با کیفیت بالا و در جای درست خود با رعات نکات فنی و اجرایی و ایمنی قرار گرفته و توسط نیروی نصاب متخصص و ماهر این امر صورت بگیرد.

داکت فلکسیبل عایق دار نسل مدرنی از کانال های تهویه هوای قدیمی و سنتی است که بسیاری از مشکلات حاصل از آن کانال ها برطرف نموده است و در واقع می توان این گونه بیان نمود که این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای این کانال ها بوده و امروزه در بسیاری از پروژه ها از آن ها استفاده می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی