خانهمقالاتداکت فلکسیبل برزنتی

داکت فلکسیبل برزنتی

داکت فلکسیبل برزنتی

داکت فلکسیبل برزنتی  یکی از پر کاربردترین و پر طرفدارترین انواع کانال های انتقال هوا در زمینه های گوناگون به شمار می رود. از این لوله خرطومی می توان در کاربری های بسیار متنوع و گسترده ای نظیر بیمارستان ها و مراکز درمانی، مراکز دارویی، هتل ها، مراکز فروشگاهی و پاساژها، کارخانه ها و کارگاه ها، استخرها و باشگاه های ورزشی، ساختمان های اداری و مسکونی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر عاملی که در پر کاربرد بودن این لوله خرطومی نقش مهمی را ایفا می کند، تنوع سایزی آن است که در سایزهای بسیار متنوعی قابل تولید می باشد و همین عامل موجب شده است که بتوان از این کانال هوا از فضاهای کوچک با متراژ پایین گرفته تا فضاهای بزرگتر با متراژ بالا قابل تولید و استفاده می باشد.

داکت فلکسیبل برزنتی از انعطاف و فلکسیبلیتی بسیار بالایی برخوردار است و همین موضوع یکی از نقاط قوت این لوله خرطومی هوا به شمار می رود. چرا که انعطاف پذیری در کانال های موجود در گذشته و همچنین در میان بسیاری از کانال هایی که امروزه در بازار صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند وجود نداشته و اغلب کانال های صلب با ساختاری غیر منعطف هستند به همین علت در بسیاری از شرایط و فضاها قادر به استفاده از آن ها نخواهیم بود. در این میان لوله خرطومی برزنتی با دارا بودن خاصیت انعطاف پذیری، به راحتی به هر شکل و حالتی قابل تبدیل است و بدین ترتیب در هر فضا و شرایطی می توان آن را جای داد و هیچ محدودیتی برایش وجود ندارد.

به طور مثال در محل پروژه در سیستم اگر فضایی دارای محدودیت هایی باشد که برای سایر انواع کانال ها قرارگیری در آن دشوار باشد، به راحتی می توان این لوله خرطومی را در محل جای داد.

همچنین در شرایطی که نیاز است تعداد بالایی از داکت فلکسیبل برزنتی در محل انبار شوند، در فضایی جای بگیرند و یا داخل خودرو جهت بار زدن مورد استفاده قرار بگیرند، می توان تعداد زیادی از آن را به صورت فشرده در محل قرار داد چرا که فضای زیادی را اشغال نمی کنند. بنابراین این داکت فلکسیبل در استفاده از فضا بسیار صرفه جویی می نماید.

این کانال برزنتی از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای هم برخوردار است. به طوری که می توان با تامین بودجه بسیار اندکی تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید نموده و سپس در محل پروژه مورد نظر نصب نمود. هزینه هایی که در جهت نصب این لوله خرطومی هم مصرف می شود شامل هزینه های بالایی نبوده و با بودجه ای اندک می توان آن را در پروژه اجرا نمود. بدین ترتیب می توان داکت فلکسیبل برزنتی را یک کانال هوای کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی نامید.

از آنجایی که صرفه جویی در هزینه ها برای هر کسی که صاحب پروژه است مسئله بسیار مهمی به شمار می رود، این خصوصیت داکت فلکسیبل برزنتی به عنوان یک موضوع بسیار مثبت و کاربردی به شمار می رود که موجب پر طرفدارتر شدن این لوله خرطومی شده است.

کانال خرطومی برزنتی در برابر عوامل بسیار متعددی مقاوم است. به طور مثال در برابر عواملی خارجی وارده مانند فشار، کشش ضربه، پارگی، فرسایش و… از خود مقاومت بسیار بالا نشان داده و در طول فعالیت اگر در برابر این دسته از عوامل قرار بگیرد، دچار هیچ مشکلی نخواهد شد.

از دیگر مقاومت ها و استحکام این لوله خرطومی در مورد عوامل طبیعی و شیمیایی است. در مورد عوامل طبیعی که ممکن است آسیب رسان باشند می توان به شرایط گوناگون آب و هوایی نظیر سرما، گرما، حرارت بالا، آتش سوزی، باران، برف، رطوبت، حشرات، باکتری ها و… همچنین در برابر عوامل شیمیایی مانند مواد اسیدی، نفت، بنزین، گازوئیل و… هم از خود کاملا مقاومت نشان می دهد. درواقع لوله خرطومی به گونه ای طراحی و تولید می شود که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی هم کاملا مقاوم باشد و دچار هیچ آسیبی نشود. بدین ترتیب می توان با خاطری آسوده داکت فلکسیبل برزنتی را در معرض عوامل گوناگون و ر فضای باز هم قرار داد.

موردی دیگری که در کنار ساختار بسیار مستحکم و مقاوم این لوله خرطومی منجر به آسیب ناپذیر بودن آن می شو، سطح کاملا یکدست و عاری از هرگونه خلل و فرج آن است که در نتیجه هیچ ماده خارجی امکان ورود به داخل کانال خرطومی را پیدا نکرده و در نتیجه موجب آسیب رساندن به آن هم نمی شود.

این یکدستی و عاری بودن از هر خلل و فرجی در لایه داخلی این لوله خرطومی هم وجود دارد و در واقع به همین علت هنگامی که مواد مورد نظر از داخل لوله خرطومی عبور می نمایند، همگی به صورت کامل و بدون کوچکترین هدر رفت به سمت مقصد خود روانه شده و تمام و کمال به پایان مسیر خود می رسند. در نتیجه این خصوصیت منجر به صرفه جویی فراوان در مصرف انرژی می شود. از طرفی علاوه بر اینکه لایه داخلی لوله خرطوی عاری از هرگونه خلل و فرج است، هیچ پستی بلندی و مانعی هم در مسیر آن مشاهده نمی شود و به همین علت مواد در میانه راه به مانعی برخورد نکرده و در سر راه خود به جایی گیر نمی کنند. بدین ترتیب مواد به صورت تمام و کمال و بدون آنکه به هیچ مانعی در سر راه خود برخورد کند به سمت مقصد خود روانه می شود.

داکت فلکسیبل برزنتی وزن بسیار کمی دارد. علت این موضوع هم ساختار بسیار ساده و غیر پیچیده آن است که موجب پایین آمدن وزن آن شده است. همین موضوع موجب شده است که حمل و جا به جایی آن به سهولت هر چه تمام تر و در مدت زمان بسیار کوتاه انجام شود. بدین ترتیب در زمان بندی هم صرفه جویی بسیاری می شود. وزن پایین لوله خرطومی و سادگی ساختار آن موجب می شود که نصب و اجرای آن به سادگی انجام شود و نیاز به نصب پیچیده و نیروهای نصاب زیادی نداشته باشد. بدین ترتیب تنها به کمک یک نیروی نصاب می توان این لوله خرطومی را در محل مورد نظر پروژه نصب و راه اندازی نمود و بدین ترتیب در استفاده از نیروی انسانی هم تا میزان فراوانی صرفه جویی نمود.

داکت فلکسیبل برزنتی  را می توان در پروژه های مختلف بر حسب نیاز یا به صورت تکی مورد استفاده قرار داد و یا به کمک قطعات کمکی و متعلقات مورد استفاده قرار داد. لوازم جانبی که در کنار این لوله خرطومی مورد استفاده قرار می گیرد، همگی از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. این قطعات شامل ساپورت ها، رابط ها و بست ها، کلمپ ها، تبدیل ها، زانویی ها، شلواره ها، دریچه ها، دمپرها و… هستند که هریک بر حسب نیاز پروژه به اشکال، سایز و تعداد مورد نیاز در کنار داکت فلکسیبل برزنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای اتصال انتها و ابتدای لوله خرطومی به دیوار و یا سقف، از ساپورت سقفی یا دیواری استفاده می شود که لوله خرطومی را به صورت محکم به دیوار و یا سقف متصل می نماید.

جهت اتصال سایزهای یکسان از این لوله خرطومی از رابط ها استفاده می شود که لوله های هم سایز را بهم متصل می کند.

اگر لوله ها با سایزهای متفاوتی باشند و یا قصد اتصال کانال چهارگوش به گرد را داشته باشید، می توانید از تبدیل های گرد به گرد برای سایزهای متنوع و تبدیل های چهارگوش به گرد برای اتصال کانال چهارگوش به گرد استفاده نمایید.

زانویی ها و شلواره ها در زوایای مختلف جهت اتصال لوله ها با زوایای متفاوت مورد استفاده قرار گرفته و آنها را بهم متصل می نماید.

دریچه ها هم که درواقع آخرین قطعه به شمار رفته و هوای خروجی را در فضا پخش می نمایند و به کمک دمپرها می توان میزان، شدت و سرعت این هوای خروجی را کنترل نمود.

بنابراین هر قطعه متناسب با نوع نیاز و خواستار مشتری قابل تولید است. حتی قطعه هایی هم هستند که متناسب با نیاز و خواسته مشتری به شکل و با ویژگی هایی خاص به صورت سفارشی تولید می شوند و در اختیار پروژه قرار می گیرند تا نیاز پروژه را برطرف سازند.

بسیاری از کانال هایی که در بازار موجود هستند، نه تنها این ویژگی مثبت و کاربردی لوله خرطومی برزنتی را دارا نیستند، بلکه به دلیل پایین بودن کیفیت آنها و بسیاری از موارد دیگر، مشکلات و دردسرهای غیر قابل حلی را پدید می آورند که ضررهای جبران ناپذیری را به وجود می آورند.

برای مثال، اکثرا از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و همین امر موجب می شود که بسیار آسیب پذیر بوده و مقاوم هم نباشند، در نتیجه به سرعت و در برابر عوامل گوناگون دچار آسیب و صدمه می شوند که در مواقعی حتی منجر به توقف پروژه و کل سیستم خواهد شد و در نهایت هزینه های بسیار سنگینی را برای پروژه متحمل خواهد شد.

بنابراین به دلیل ویژگی های مثبت و بسیار کاربردی که برای این کانال برزنتی گفته شد، امروزه می توان از آن به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای این دسته از کانال ها به شمار برد. به طوری که به صورت فراگیر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی