خانهفروشگاهکانال کشی هواتبدیل کانال چهارگوش به گرد

تبدیل کانال چهارگوش به گرد

کانال چهارگوش که در واقع یکی از رایج ترین ابزار های انتقال هوا می باشد ممکن است تنها به صورت مربع شکل کل پروژه را پوشش بدهد ولی در شرایطی پروژه نیازمند کانال چهارگوش و کانال گرد در کنار یکدیگر می باشد که در آن شرایط نیازمند تبدیل کانال چهارگوش به گرد می باشیم که در اصطلاح انگلیسی به آن Convert the quadrilateral channel to round نیز می گویند.

تبدیل کانال چهارگوش به گرد دقیقا همان ویژگی ها و خواص منحصر به فرد کانال چهارگوش را دارا می باشد. که به تفصیل به شرح آنها می پردازیم.

تبدیل کانال چهارگوش به گرد سرعت اجرای بالایی دارد یعنی در کمترین زمان می توان بیشترین کارایی را از آن به دست آورد و طی زمان مقرر و یا حتی زودتر از زمان تعیین شده آن را تحویل مشتری داد.

ساخت تبدیل کانال چهارگوش به گرد بسیار ارزان و مقرون به صرفه است به همین دلیل موجب صرفه جویی در هزینه ها شده در نتیجه توجه سازندگان بسیاری را به خود جلب می نماید.

طراحی تبدیل کانال چهارگوش به گرد بسیار راحت و سریع می باشد زیرا هم ابعاد چهارگوش و هم ابعاد کانال گرد کاملا مشخص می باشد و باید توسط یک قالب ساده و چند برش ساده آماده ی استفاده گردد بنابراین نیاز به تخصص خاصی ندارد و به سادگی تولید و تهیه می گردد.

علاوه بر این که تبدیل کانال چهارگوش به گرد بسیار از لحظ هزینه مقرون به صرفه می باشد، سایر تجهیزات و متعلقات برای اتصال و نصب نیز بسیار ارزان و کم هزینه می باشند.

تبدیل کانال چهارگوش به گرد را به راحتی می توان طراحی نمود و طراحی آن زمان زیادی را ازطراح نمی گیرد.

اما علاوه بر مزایای فراوانی که برای آن ذکرشد دارای تعداد محدودی معایب نیز می باشد.

یکی از آن موارد این است که تبدیل کانال چهارگوش به گرد فضای نسبتا زیادی را اشغال می کند چرا که قابلیت جمع شدگی ندارد.

دیگری آنکه هنگام بهره برداری آلوگی صوتی نسبتا زیادی ایجاد می نماید و مورد آخر اینکه گرد و خاک زیادی را در داخل خود جذب می نماید.

از تبدیل کانال چهارگوش به گرد برای کاربری های گوناگونی استفاده می شود برای تهویه مطبوع داکت اسپلیت، سیستم های انتقال هوا، دستگاه های هواساز، ایرواشرها، کولرهای آبی و…

و در فضاهایی چون فروشگاه ها، بیمارستان ها، کارخانه ها، فضاهای صنعتی، سرویس های بهداشتی و…

جهت بالا بردن مقاومت و استحکام تبدیل کانال چهارگوش به گرد بدنه آن را به ورق گالوانیزه تجهیز می نمایند و در مواقعی از استیل ضد زنگ نیز استفاده می نمایند خصوصا در فضاهایی که رطوبت بسیار بالا باشد.

در واقع فایده استفاده از تبدیل کانال چهارگوش به گرد در کانال کشی آن است که لوله های هوا با اشکار هندسی متفاوت ( مربع و گرد ) را به یکدیکر اتصال می دهد و با توجه به طراخی دقیق و منسجمی که دارد مانع از آن می گردد که هوا نشتی پیدا کند و بیرون درز پیدا کند. علاوه بر آن می توان تبدیل کانال چهارگوش به گرد را عایق بندی نمود تا مانع از انتقال حرارت و رطوبت گردد و همچنین صدای آزار دهنده ای که حین انجام عملیات ممکن است تولید نماید را نیز به حداقل خود می رساند.

برای انتخاب درست و هوشمندانه تبدیل کانال چهارگوش به گرد می بایست تمام شرایط محیطی و جوی و همچنین کاربری فضای مورد نظر در نظر گرفت با بهترین کارایی با بالاترین کیفیت ارائه گردد. برای مثال قرارگیری در فضای بیرون یا فضای داخلی، قرار گیری در فضای مرطوب و یا فضای خشک، نوع کاربری فضا که برای چه فضایی و چه کاربری انتخاب شده. پس پروسه طراحی و ساخت تبدیل کانال چهارگوش به گرد به این صورت می باشد که ابتدا ویژگی ها و مشخصات فضا و کاربری آن مشخث شده سپس پس از دریافت نقشه و محاسبات مد نظر و متراژ فضا نوع و مقدار کانال و تبدیل کانال چهارگوش به گرد مشخص می گردد و سپس ویژگی ها و تجهیزاتی که باید به آن اضافه گردد و متعلقات و رابط ها و… نیز برای انجام پروژه نیز در نظر گرفته می شود و پس از آن برآورد هزینه های لازم نیز صورت می پذیرد و در واقع پروژه به صورت رسمی شروع و آغاز به کار می نماید.

تبدیل کانال چهارگوش به گرد با تمام کمی ها و کاستی ها و مزایایی که دارد تقریبا می توان گفت که یک گزینه نسبتا معقول جهت انجام عمل انتقال هوا در فضاهای گوناگون می باشد. البته که در بازار امروز جایگزین های فراوانی نیز برای این محصول روی کار آمده و توجه بسیاری از عموم مردم و خریداران و سازندگان را به خود جلب نموده و باعث شده که کارایی تبدیل کانال چهارگوش به گرد در بازار امروز بسیار کمتر شود اما با این حال هنوز هم یک گزینه ی مناسب محسوب می گردد و طرفداران خود را نیز دارد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تبدیل کانال چهارگوش به گرد”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی