خانهفروشگاهتجهیزات جانبیبست کانال فلکسیبل

بست کانال فلکسیبل

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

از بست کانال فلکسیبل یا کلمپ جهت محکم نمودن اتصال کانال فلکسیبل به رابط کانال مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین جهت هوابندی محل اتصال رابط به کانال نیز استفاده می گردد. بست کانال فلکسیبل در دو حالت رولی و تکی تولید و به بازار ارائه می گردند.

انواع بست کانال فلکسیبل

بست کانال فلکسیبل  (Flexible Duct Clamp) در دو جنس ورق تسمه ای استیل و ورق تسمه ای آبکاری شده نیز تولید می گردد. درواقع بست در طول عملیات کانال کشی جهت سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش گرمایش همانند خود کانال انتقال هوا و سایز اجزا و اتصالات، یک عضو مهم و اساسی می باشد.

بست کانال فلکسیبل تکی در واقع از یک نوار فلزی تشکیل شده است که دو سر آن دارای قفل می باشد و به یکدیگر متصل می شوند و یک مقطع دایره شکل را به وجود می آورند که جهت استفاده برای کانال های با مقطع گرد مثل کانال های اسپیرال گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند.

بست کانال فلکسیبل در نوع دیگری نیز تولید می گردد که به آن بست گازی می گویند و جهت استفاده در لوله های گازی و کاربری های پتروشیمی و صنعتی و اداره های گاز و نفت و تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع دیگر بست کانال فلکسیبل که به آن اشاره شد بست رولی یا نواری می باشد در سایز های مختلف قابل تولید است و به دلیل وجود همین مزیت جهت کاربری های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند و سایزهای بزرگتر آن در مصارف پالایشگاهی مورد استفاده می باشند.

بست کانال فلکسیبل رولی جهت اتصال کانال فلکسیبل به اتصالات گالوانیزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایای فراوانی می باشد. یکی مزایای بست رولی این است که نصب آن بسیار ساده می باشد و نیاز به نیروی نصاب حرفه ای ندارد، مورد دیگر مزیت آن این است که قیمت آن نسبت به بست تکی بسیار مقرون به صرفه تر است و به دلیل همین مزیت و برتری ها بست رولی طرفداران بیشتری را به خود جذب می نماید.

بست اربی

جنس بست استیل رولی از جنس استیل ضد زنگ می باشد و این یکی دیگر از مزیت ها بست کانال فلکسیبل می باشد که باعث می گردد تا طول عمر و در نتیجه کارایی بست را افزایش دهد. طول استاندارد آن 30 متر، عرض استاندارد 9 میلیمتر و ضخامت استاندارد 600 میکرون می باشد و در سایزهای 2 الی 24 اینچ قابل تولید می باشند.

قفل بست کانال فلکسیبل رولی توسط فولاد نیکل اندود شده و پیچ آن نیز توسط فولاد روی اندود شده است. همچنین تعداد موجود در هر بسته 50 عدد می باشد.

موردی که کیفیت بست را تعیین می نماید روان بودن قفل و پیج آن به هنگام باز و بسته شدن می باشد و اینکه هنگام محکم شده هیچ گونه هوا بندی و نشتی هوا نداشته باشد و محکم و بدون هیچ گونه شکم دادن دورتادورکانال را ببندد.

نوع استیل بست کانال فلکسیبل نیز بسیار به صرفه و پر طرفدار می باشد چراکه علاوه بر خاصیت ضد زنگ بودن در برابر رطوبت و شرایط نامساعد آب و هوایی می باشد، دارای خاصیت ضد برق، ضد الکتریسیته، ضد باکتری و ضد فرسایش نیز می باشد و این امر موجب افزایش کارایی و در نتیجه افزایش طول عمر آن می گردد و به همین دلیل است که این نوع جنس بست نسبت به سایر بست ها طرفدار  بیشتری دارد و سازندگان بیشتر جذب این نوع بست می شوند.

ساخت بست کانال فلکسیبل

نحوه ی ساخت این نوع بست ها این گونه است که ابتدا همگی اسید شوی شده می گردند و سپس از مکانیزم گالوانیزه شدن عبور می کنند تا مقاومت و استحکام بست کانال فلکسیبل را افزایش دهند و در نتیجه به طول عمر آن نیز بیافزایند و برای آن در طول گذشت زمان بر مقاومت و طول عمر آن در برابر فشارهای وارده بیافزایند به شرطی که بست از انعطاف و مقاومت نسبتا مناسبی برخوردار باشد یک تکیه گاه پلیمری برای آن تعبیه می نمایند در نتیجه به قدرت و مقاومت آن در برابر انواع فشار ها افزوده می شود. پس به این نتیجه می رسیم که در تولید و ساخت انواع بست ها تا جایی که بست توانایی و کشش لازم و قابلیت مورد نیاز را داشته باشد عملیاتی در جهت افزایش کارایی و بالا بردن کیفیت بست کانال فلکسیبل صورت می پذیرد تا در نتیجه یک محصول با کیفیت و با طول عمر بالا ارائه گردد.

انواع بست هایی که ذکر شد با انواع ویژگی ها و کارایی های مختلف هریک جهت استفاده در فضاهای گوناگون و کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع یک عضو مهم و اساسی و به نوعی مکمل کانال های انتقال هوا می باشند که موجب کیفیت و بهبود عملکرد کل پروسه کانال کشی انتقال هوا می گردند و هرچند ممکن است که به نظر یک عضو کوچک و بدون کارایی به نظر برسد اما بسیار پر کاربرد و ضروری می باشد.

بست لوله فلکسی

بست لوله فلکسی از ملزومات لوله فلکسی یا خرطومی فلکسیبل داکت، یکی از محصولات نوینی است که امروزه در صنعت تأسیسات جایگاه ویژه ای را داشته و به دلیل ویژگی های مهم آن روزانه بر کاربری هایش به عنوان بست گازی افزوده می شود. از فواید آن می توان به مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری بالا، کاربرد در مصارف ساختمانی، صنعتی، کشاورزی و آبیاری و آب رسانی به نقاطی که به آب دسترسی ندارند اشاره کرد. این لوله قابلیت تحمل دمایی از 40-  تا 150+  درجه سانتیگراد را دارا بوده و در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و به همراه تجهیزاتی از قبیل بست لوله فلکسی به کار گرفته می شوند.

بست لوله فلکسی یا کلمپ (Clamp) یکی از اجزاء پرکاربرد در سیستم تأسیسات ساختمانی است که در حقیقت نوعی اتصال دهنده به شمار می رود. توضیح بییشتر اینکه لوله خرطومی یا فلکسی برای اتصال خود به دیگر اجزاء از جمله کانال گالوانیزه به نوعی بست لوله فلکسی یا کانال فلکسی نیاز پیدا خواهد کرد که این عنصر در انواع مختلف موجود می باشد و شرکت های فعال متعددی آن را تولید و به بازار ارایه می کنند که در زمینه بست از برندهای ترک (Tork)، راد و بست تایوان استفاده می کند که جزء بهترین نمونه های موجود بوده و کیفیت بالایی را نیز دارا می باشند.

همانطور که اشاره شد بست لوله فلکسی به جهت اتصال بین کانالی لوله فلکسی با دیگر اجزاء به کار رفته و لازم به ذکر است که  لوله فلکسی از جمله محصولاتی است که امروزه کاربردهای فراوان داشته و به جهت ویژگی هایش روزانه  بر کاربری های آن افزوده می شود. لوله خرطومی یا فلکسی یک محصول بهداشتی یا آنتی باکتریال بوده، عایق حرارتی رطوبتی می باشد و در واقع بهترین کانال فلکسی برای تهویه مطبوع به شمار می رود. لذا به منظور افزایش مزایا آن از بست مخصوص خود بهتر است که استفاده شود و در پروژه های مربوطه با توجه به مشخصات فنی محل مورد استفاده از بست مخصوص به آن استفاده شود.

بست لوله فلکسی در واقع نوعی نوار فلزی در پهنای کم می باشد که درنهایت زمانی که به وسیله قفل بسته می شود به شکل مقطع دایره تبدیل شده که متناسب با شکل مقطع کانال فلکسیبل بوده و در واقع قابل استفاده برای نصب محصولات دارای مقطع گرد می باشد و از دیگر موارد کاربرد آن می توان به استفاده در محیط های عمومی و صنعتی و سیستم های تهویه  اشاره کرد. این محصو در صورتی که در مکان مناسب و درست مورد استفاده قرار گیرد حداکثر توانایی خود را به نمایش می گذارد و سبب دارا بودن اتصالاتی محکم و مورد اطمینان خواهد شد. از مشخصات فنی بست لوله فلکسی می توان به جنس آن که عمدتاً از استیل ضد زنگ می باشد اشاره کرد که دارای قفل مخصوص نیز هست و همچنین جنس قفل و پیچ آن نیز از فولاد است. ورق به کار رفته در تهیه بست از ورق تسمه ای آب کاری شده و یا ورق تسمه ای استیل می باشد که فاقد امکان زنگ زدگی نیز می باشد. درواقع بست لوله فلکسی در دو نوع رولی و سایزی (قفلی) موجود می باشد.

در مدل رولی، دندانه هایی در تمامی طول بست وجود دارد که بنابر قطر لوله، بست لوله فلکسی را برش زده و از یک قفل برای قفل شدن استفاده می شود. اندازه طول هر رول بست 30متر و تعداد بسته قفل غالبا 50 عدد می باشد.در نوع سایزی مانند نمونه رولی نیز چندین سایز مختلف را دارا بوده و در بازار تجهیزات ساختمانی موجود می باشد. لازم به توضیح است که بزرگترین اندازه نوع سایزی قطر 25 سانتیمتری می باشد که برای بزرگتر کردن قطر بست می توان از بستن دو یا چند بست دیگر به همدیگر استفاده کرد. از کلمپ یا بست به جهت تثبیت اتصال کانال خرطومی به رابط یا طوقه ای کانال و همینطور هوابندی این محل اتصال استفاده می شود. همچنین کلمپ یا بست به صورت تکی و رولی نیز تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. بست لوله فلکسی استیل رولی یا قفلی برای تمامی اتصالات کانال فلکسیبل طراحی و ساخته شده است که جنس آن استیل ضد زنگ در ضخامت 600 میکرون، عرض 9 میلیمتر، در سایز های 2 تا 24 اینچ و طول استاندارد 30 متری  می باشد.

همانطور که پیش تر نیز توضیح داده شد در حال حاضر شرکت های متعددی در زمینه تولید لوله فلکسی و اتصالات آن مانند بست لوله فلکسی فعالیت می کنند که می بایست به منظور دریافت لیست قیمت به روز این تجهیزات با این واحد فروش این تولیدکنندگان ارتباط برقرار کرد. بست لوله فلکسی یا کلمپ یکی از پرکاربردترین تجهیزات برای به کارگیری کانال فلکسیبل در پروژه های سرمایش گرمایش سیستم های تهویه و خطوط انتقال در محیط های صنعتی و سیستم انتقال دهنده ذرات ساختمانی و تأسیساتی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بست کانال فلکسیبل”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی