خانهمقالاتنصب کانال اسپیرال

نصب کانال اسپیرال

نصب کانال اسپیرال

نصب کانال اسپیرال با انجام مراحل مختلفی انجام می شود که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت اما در ابتدا نیاز است تا با این کانال و خصوصیات آن آشنا شویم و سپس به سراغ نصب آن برویم.

کانال اسپیرال چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

کانال اسپیرال نوعی کانال انتقال هوا است که از خصوصیات و ویژگی های بسیار مثبت و کاربردی بهره می برد و همین مسئله آن را تبدیل به یک کانال کاملا کاربردی و مناسب تبدیل کرده است.

کانال اسپیرال به این صورت تولید می شود که ورقه های گالوانیزه به صورت اسپیرال درهم تنیده می شوند و یک کانال با مقطع دایره ای را به وجود می آورد. وجود ورقه گالوانیزه در ساختار این کانال فواید بسیاری را با خود به همراه دارد. در واقع ورق گالوانیزه که بر حسب نیاز در ضخامت های مختلفی تولید می شود، از کانال در برابر عوامل مختلفی حفاظت می کند. این عوامل شامل عوامل جانبی وارد شده، عوامل طبیعی و محیطی و عوامل شیمیایی است. در واقع وجود این ورق به نوعی ضامن حفظ سلامتی کانال بوده و از کانال محافظت می کند. در نتیجه دوام و پایداری کانال تا میزان بسیار زیادی بالا می رود و بر طول عمر آن افزوده می شود. نصب کانال اسپیرال هم به سرعت و سادگی قابل انجام است.

ویژگی های متفاوت کانال اسپیرال

کانال اسپیرال از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که در سایر کانال ها وجود ندارد. ویژگی هایی که موجب تمایز آن از دیگر کانال های انتقال هوا شده است. در ادامه به تحلیل و بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

مقاومت و پایداری بسیار بالای کانال اسپیرال

این کانال همان طور که پیش تر هم اشاره شد، از مقاومت و پایداری بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه طول عمر بسیار بالایی هم دارد. این ویژگی برای کانال های دیگر وجود نداشته و به این ترتیب آن کانال ها در برابر کوچکترین عوامل دچار آسیب و صدمه شده و طول عمر بسیار پایینی خواهند داشت.

سرعت تولید و راه اندازی بسیار بالای کانال اسپیرال

کانال اسپیرال گالوانیزه را می توان به سرعت و در واقع در کوتاه ترین زمان ممکن تولید کرد و سپس در محل پروژه نصب و راه اندازی کرد. این سرعت بالا موجب صرفه جویی بسیار زیادی در زمان می شود. این در حالی است که سایر کانال ها سرعت تولید و اجرای بالایی ندارند و همانند کانال اسپیرال نمی توان تعداد زیادی از آن ها را در طی زمان بسیار کوتاهی تولید کرد و مورد استفاده قرار داد. بنابراین در زمان هم صرفه جویی نمی کنند.

نصب کانال اسپیرال، بسیار آسان و در زمانی کوتاه

نصب کانال اسپیرال به آسانی قابل انجام بوده و به کمک تعداد نیروهای کمی قابل انجام است. از آنجایی که این کانال ساختار پیچیده ای ندارد و کار با آن بسیار آسان است، به راحتی می توان نصب کانال اسپیرال را انجام داد. این کار در کمال سهولت و سرعت بالا انجام خواهد شد.

ظاهر زیبا و شکیل کانال اسپیرال

کانال اسپیرال دارای ظاهری بسیار شکیل و زیبا است. این خصوصیت درمورد سایر انواع کانال ها صدق نمی کند و همواره تلاش برای پنهان کردن آن ها در زیر سقف کاذب وجود دارد. اما این کانال به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، نصب کانال اسپیرال را می توان به صورت روکار انجام داد و به جای پنهان کردن آن ها می توان از ظاهر زیبای آن استفاده کرد و به هنگام نصب کانال اسپیرال به عنوان جزوی از دکوراسیون فضا مورد استفاده قرار داد و دکوراسیونی صنعتی را به وجود آورد.

حتی می توان کارهای مختلفی را از جمله پیاده سازی نقوش مختلف و رنگ های مختلف را روی کانال انجام داد و ظاهر آن را زیباتر جلوه داد. در فضاهایی که دکوراسیون ویژه ای نیاز دارند می توان نصب کانال اسپیرال را به صورت روکار انجام داد و از زیبایی آن استفاده کرد.

قابل تولید در سایزهای مختلف

کانال اسپیرال را می توان در سایزهای مختلفی تولید کرد. از سایزهای کوچک که برای فضاهایی با متراژ پایین مورد استفاده قرار می گیرد تا سایزهای بالاتر که برای متراژهای بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما طول کانال را نمی توان به صورت دلخواه انتخاب کرد و کانال های اسپیرال تنها در طول های ۳ متری قابل تولید هستند. اگر طول های بیشتری از کانال نیاز باشد می توان به کمک قطعه ای به نام رابط، کانال ها را به یکدیگر متصل کرده و به متراژ دلخواه رساند.

کاربرد گسترده و متنوع کانال اسپیرال

از کانال اسپیرال در کاربری های بسیار گسترده و متنوعی می توان استفاده کرد و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود نداشته و تمامی کاربری ها را دربر می گیرد. در واقع به طور کلی می توان گفت که هر فضایی که نیاز به تامین تهویه دارد، در سیستم تهویه آن می توان از این کانال استفاده کرده و نصب کانال اسپیرال را در آن انجام داد.

داکت اسپیرال

قیمت مقرون به صرفه و مناسب کانال اسپیرال

هزینه هایی که برای تولید و نصب کانال اسپیرال صرف می شود، شامل هزینه های بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. در واقع با در نظر گرفتن ویژگی ها و کارایی گسترده کانال اسپیرال، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. دیگر کانال ها شاید از قیمت پایین تری هم برخوردار باشند اما به نسبت کیفیت بسیار پایینی هم دارند و به سرعت در برابر عوامل مختلف دچار آسیب و خرابی می شوند و شما دوباره نیاز به صرف هزینه اضافه تر جهت تهیه کانال جدید که جایگزین کانال قبلی باشد است. بنابراین به صرفه است که شما کانالی با کیفیت را با قیمت بالاتر از کانال های بی کیفیت تهیه کنید و به صورت مادام العمر از آن استفاده کنید.

به این ترتیب هزینه های ناشی از تعمیر و نگهداری از کانال و حتی تهیه کانال جایگزین تقریبا حذف خواهد شد.

قطعات و لوازم جانبی کانال اسپیرال

جهت نصب کانال اسپیرال نیاز به قطعات و لوازم جانبی است که به کمک کانال آمده و در کنار کانال کارایی و بهره وری سیستم را تا میزان قابل چشم گیری افزایش می دهند. این قطعات هر یک وظیفه خاصی را در سیستم به عهده می گیرند. کیفیت قطعات کاملا مطابق با کیفیت کانال اسپیرال بسیار بالا است و در ضخامت های ورق متنوعی قابل تولید هستند. قطعاتی را به صورت سفارشی هم می توان در کارخانه تولید کرد. قطعاتی که به صورت سفارشی و مخصوص کانال کشی مد نظر شما تولید می شوند هم قطعات بسیار کاربردی و مفیدی خواهند بود.

اتصالات مورد استفاده در کانال کشی اسپیرال شامل رابط ها که پیش تر گفته شد و جهت اتصال دو سر کانال هم سایز مورد استفاده قرار می گیرد. برای اتصال کانال هایی با سایز دهانه متفاوت و یا حتی اتصال کانال هایی با مقطع دایره ای به کانال با مقطع چهارگوش، می توان از تبدیل های مختلف نظیر تبدیل چهارگوش به گرد استفاده کرد.

بست ها یا کلمپ ها کانال را در جای خود محکم نگه داشته و مانع از شکم دادن کانال می شوند بنابراین نصب کانال اسپیرال را راحت تر می کنند. ساپورت ها به صورت دیواری و سقفی ابتدا و انتهای کانال را ثابت نگه می دارند. دریچه ها آخرین قطعه سیستم هستند که هوا را در فضا پخش می کنند و توسط دمپرهای دستی یا برقی کنترل می شوند. قطعات دیگری نظیر کلاهک، شلواره، سه راهی، چهارراهی و… هستند که در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی