خانهمقالاتلوله کف کش

لوله کف کش

لوله کف کش

لوله کف کش نوعی از لوله خرطومی انعطاف پذیر است که در واقع همانند لوله خرطومی هوا همین ویژگی انعطاف پذیری موجب برتری و وجه تمایز آن از سایر لوله ها و کانال ها شده است. چرا که به علت خاصیت انعطاف پذیری به راحتی خم و راست، فشرده و جمع می گردد و به همین علت جهت استفاده در فضاهایی که امکان عبور از آنها دشوار است و یا قرارگیری در آنها با موانعی همراه است بسیار مناسب می باشد.

همچنین خاصیت انعطاف پذیری لوله کف کش موجب شده است که مایعات به راحتی از داخل آن عبور نمایند و همچنین به علت فشردگی فضای بسیار کمی را اشغال نموده و در هنگام انبار و یا حمل موجب صرفه جویی در فضا می گردد.

وظیفه اصلی و اساسی لوله کف کش (EPS Duct) بدین صورت است که آب های زیرزمینی را به خود جذب نموده، تصفیه نموده و در مخزنی ذخیره می نماید تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین در یک سیستم کف کش علاوه بر حضور لوله کف کش، نیاز به پمپ مخصوص نیز می باشد. این پمپ ها دردو صورت معمولی و شناور قابل تولید می باشند. پمپ شناور نسبت به پمپ معمولی دارای قطر کمتری بوده و بدین ترتیب در چاه هایی که قطر کمی دارند قابل استفاده می باشد. بدین ترتیب جهت انجام این عملیات، پمپ مورد نظر به پروانه ای که در داخل یک محفظه قرار داده شده متصل می گردد و سپس به کمک لوله کف کش مایع مورد نظر به داخل پمپ منتقل شده و بدین ترتیب پروانه ها شروع به چرخیدن کرده و در نهایت منجر به تخلیه سیال می گردند.

از لوله کف کش در کاربری ها و مصارف گوناگونی می توان استفاده نمود و علت این تنوع در نحوه استفاده قطر های متعدد و گوناگونی است که می توان این لوله خرطومی را مانند سایر کانال های هوا تولید نمود و درواقع همین عامل موجب استفاده گسترده و فراوان از آن شده است.

از لوله کف کش در فضاهای گوناگونی نظیر تخلیه چاه و مخازن، مایعات رقیق، مواد نفتی، سمی و شیمیایی، آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی، استخرها و… مورد استفاده قرار می گیرد. اما ذکر این نکته الزامی است که اگر از لوله کف کش جهت انتقال مواد شیمیایی و نفتی استفاده گردد بسیار مهم است تا به گونه ای طراحی و تولید گردد که در برابر این مواد شیمیایی از خود مقاومت بسیاری نشان داده و دچار آسیب و صدمه نگردد تا بتواند در دراز مدت به فعالیت مفید و با کیفیت خود ادامه دهد.

انتخاب بهترین نوع لوله کف کش وابسته به عواملی همچون شرایط جوی و محیطی پروژه، ظرفیت پمپاژ، ظرفیت خود پمپ، نوع و قطر چاه و… می باشد.

وزن بسیار سبک لوله کف کش یکی دیگر از مزایای بسیار کاربردی آن به شمار می رود. درواقع به علت وزن بسیار کم و پایین تولید و حمل و نقل آن به سهولت هرچه تمام تر انجام می گردد و تا میزان فراوانی در وقت و زمان صرفه جویی می نماید.

لوله کف کش در هزینه های پروژه هم بسیار صرفه جویی می نماید چرا که هزینه های تولید و اجرای آن بسیار مناسب و پایین می باشد و درواقع می توان این گونه بیان نمود که لوله کف کش یک لوله خرطومی کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی به شمار می رود.

نصب و اجرای لوله کف کش از اهمیت فراوانی برخوردار است و بسیار مهم است تا این عمل به صورت کاملا دقیق، صحیح و اصولی انجام بپذیرد. اجرای صحیح موجب بالا رفتن کیفیت و بهبود عملکرد و بازدهی سیستم می گردد. در نهایت موجب افزایش فراوان طول عمر لوله کف کش نیز می گردد. بنابراین با اینکه عمل نصب و اجرای آن عمل دشواری نمی باشد، رعایت تمامی اصول و نکات فنی، اجرایی و ایمنی بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد.

در میان انواع و اقسام لوله ها و کانال هایی که جهت مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند، لوله کف کش دارای مزیت ها و برتری هایی می باشد چرا که بسیاری از مشکلات و مسائلی که سایر لوله ها و کانال ها پدیدی می آورند، این نوع از لوله خرطومی پدید نیاورده و در این راستا می توان گفت که می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای این نوع از لوله ها و کانال ها به شمار برود.

به طور کلی لوله کف کش در زمینه مصرف انرژِی، مصرف هزینه ها، زمان و… بسیار صرفه جویی نموده و درواقع می توان گفت که لوله کف کش کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد.

به همین علت است که در بسیاری از پروژه های مربوط به حمل و انتقال انواع مایعات و آب از این نوع لوله خرطومی استفاده می گردد اما همان طور که پیش تر هم گفته شد، بسیار مهم است تا با توجه به شرایط محیطی و جوی و البته نیاز مشتری این لوله خرطومی تهیه و تولید گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی