خانهمقالاتلوله لجن کش

لوله لجن کش

لوله لجن کش

لوله لجن کش همانند لوله خرطومی هوا دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد بدین صورت که به سادگی و حتی به کمک نیروی دست به شکل و حالت های مختلفی در آمده، فشرده و باز می گردد. به همین علت نیز می توان از آن در فضاهای مختلف و شرایط گوناگون استفاده نمود. به ویژه به دلیل فشرده و جمع شدن در هر فضایی، فضای زیادی را اشغال ننموده و موجب صرفه جویی در فضا می گردد. به همین علت در هنگام انبار نمودن به دلیل فشردگی جای زیادی را اشغال ننموده و بدین ترتیب می توان تعداد بسیار بیشتری از این لوله لجن کش  (Sludge Duct)را انبار نمود و حتی این مورد در هنگام حمل و جابه جایی نیز صدق می نماید.

لوله لجن کش را می توان در سایزهای بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه نمود. این تنوع سایزی منجر به استفاده عمده و گسترده از آن در شرایط متفاوت و کاربری های گوناگون می باشد. استفاده و کاربری اصلی لوله لجن کش در فاضلاب ها و مخازن زیر زمینی است که لجن ها و ضایعات زیر زمینی و مکان های دیگر را جمع آوری نموده و به فضای مورد نظر منتقل می نماید. اما استفاده از لوله لجن کش تنها به این شرایط محدود نشده و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری می توان از آن در کاربری ها و شرایط متنوعی نیز استفاده نمود.

برای مثال می توان از لوله لجن کش در جهت انتقال مواد، مایعات و گازهای سمی، شیمیایی، اسیدی، بنزین، نفتی و… نیز استفاده نمود. در این شرایط باید لوله لجن کش به گونه ای طراحی گردد و ویژگی ها و خواصی بر روی آن تعبیه گردد تا در برابر این گونه از مواد شیمیایی و آسیب رسان از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و تحت هیچ شرایطی دچار آسیب و صدمه نگردد.

اما به طور کلی لوله لجن کش متشکل از یک ساختار کاملا مستحکم و مقاوم است به گونه ای که در برابر هیچ یک از عوامل نظیر فشارهای وارده جانبی، کشش، فشردگی، فرسایش، ضربه و… دچار آسیب نشده و می تواند در طی زمان بسیار طولانی به صورت مفید و با کیفیت بسیار بالا به فعالیت خود ادامه دهد بدون آنکه در طول عملکرد خود نیاز به تعمیرات و یا نگهداری خاصی داشته باشد.

سطح خارجی و داخلی ساختاری لوله لجن کش کاملا یکدست، صاف و عاری از هرگونه درز و شکاف می باشد. این خصوصیت مزایای فراوانی را با خود به همراه دارد. در مورد سطح خارجی لوله لجن کش، صاف و بدون شکاف بودن آن موجب می گردد تا هیچ ماده آسیب رسانی نظیر شرایط جوی و آب و هوایی نامساعد، باران، رطوبت، حرارت، گرما، سرما، حشرات گوناگون، باکتری ها و قارچ ها، مواد سمی و… به داخل این لوله خرطومی نفوذ نکرده و موجب آسیب رساندن به آن نگردد.

صاف بودن سطح داخلی لوله لجن کش موجب می گردد تا هر ماده ای به صورت روان و بدون برخورد به هیچ مانعی به سرعت عبور کرده و همچنین مانع از ماندن آلودگی ها و گرد و غبار ها درون این لوله شده و در نتیجه نیاز به تمیزکاری نخواهد داشت.

بدون درز و شکاف بودن سطح داخلی لوله هم مانع از نشتی مواد به هنگام عبور از لوله خرطومی شده و در نتیجه مانع از هدر رفتن انرژی می شود.

لوله لجن کش از سرعت تولید و اجرای بسیار بالایی برخوردار است و علت این مورد هم سادگی ساختاری و سبکی وزن آن می باشد که موجب می گردد تا به کمک ماشین آلات پیشرفته و مهندسی، ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار بالایی از لوله لجن کش را تولید و سپس در محل مورد نظر اجرا و نصب نمود. بنابراین بدین طریق در زمان و وقت هم تا میزان فراوانی صرفه جویی می نماید.

اجرا و راه اندازی لوله لجن کش عمل دشواری نیست و تنها نیاز به یک یا دو نیروی متخصص، حرفه ای و با تجربه در این زمینه دارد . حتما نیازمند رعایت تمامی نکات اجرایی در هنگام نصب می باشد. چرا که به وجود آمدن کوچکترین مشکل در هنگام نصب می تواند کل سیستم را با اختلال همراه کرده و مانع از ادامه فعالیت لوله لجن کش در سیستم شود. بنابراین نصب و اجرای اصولی این لوله خرطومی نه تنها لازم و ضروری است بلکه موجب بالاتر رفتن هرچه بیشتر کیفیت و بازدهی آن سیستم می گردد.

قیمت تمام شده پروژه هایی که توسط لوله لجن کش صورت می گیرند بالا نمی باشند چرا که هزینه هایی که صرف تولید و یا اجرای آن می گردد هزینه های نسبتا معقول و مناسبی بوده و می توان با تامین بودجه بسیار کم این گونه از پروژه ها را به اتمام رسانید. در نتیجه این لوله در هزینه های پروژه نیز بسیار صرفه جویی می نماید.

بنابراین لوله لجن کش یک لوله مقرون به صرفه در تمامی زمینه ها می باشد و در بسیاری از پروژه ها استفاده از آن پیشنهاد می گردد.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی