خانهمقالاتلوله خرطومی پلاستیکی

لوله خرطومی پلاستیکی

لوله خرطومی پلاستیکی

لوله خرطومی پلاستیکی نوعی از لوله خرطومی انتقال هوا می باشد که از جنس پلاستیک تهیه و تولید می گردد. این نوع از لوله انتقال هوا بسیار کاربردی و به صرفه است چرا که جهت منتقل نمودن هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی گرمایشی کاربرد داشته و تمامی مسائل و مشکلات کانال های انتقال هوای قدیمی و ابتدایی را برطرف نموده است.

لوله خرطومی پلاستیکی (Plastic Flexible Duct) همان طور از نام آن نیز پیداست خرطومی شکل می باشد یعنی دارای خاصیت انعطاف پذیری بوده و جمع و باز می گردد. به همین دلیل حمل کردن آن بسیار راحت است و نصب آن نیز به سادگی انجام می پذیرد. همچنین به دلیل جنس متریال بکار رفته در ساخت آن، وزن بسیار سبکی دارد بنابراین هنگام حمل و نصب نیز دچار مشکل نمی گردد. این در حالی است که لوله های قدیمی انتقال هوا که کاربری مشابهی مانند لوله خرطومی پلاستیکی داشتند، دارای خاصیت انعطاف پذیری نبوده و در نتیجه فضای نسبتا زیادی را در هنگام انبار و نصب اشغال می نمایند. همچنین به دلیل ساختار آنها، دارای وزن بالایی بوده و حمل و جابه جایی را برای فرد حمل کننده دچار مشکل می نمایند. سرعت بالا در نصب وا جرا موجب صرفه جویی در وقت گشته و موجب می گردد تا پروژه در زودترین زمان ممکن و در اسرع وقت تحویل کارفرما داده شود و همان طور که می دانید این مورد بسیار مهم و کاربردی است.

لوله خرطومی پلاستیکی دارای قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای نیز می باشد و این درحالی است که هزینه های تولید و اجرای سایر لوله خرطومی هوا نسبتا بالا می باشد. این امر باعث صرفه جویی در هزینه های پروژه می گردد.

قابلیت عایق کردن لوله خرطومی پلاستیکی قبل از تولید و یا به طور همزمان هنگام تولید برای لوله خرطومی پلاستیکی وجود دارد. در حالیکه برای سایر لوله های انتقال هوا این امکان تنها در شرایطی وجود دارد که تولید گردند، نصب گردند و پس از نصب و اجرا آنها را عایق نمایند که این کار محدودیت ها و مشکلات فراوانی را با خود به همراه دارد.

عایق نمودن لوله خرطومی پلاستیکی موجب مقاومت و استحکام بسیار بالای لوله می گردد. در برابر شرایط نامناسب محیطی و یا جوی، رطوبت، نفوذ آب، نفوذ انواع باکتری ها و حشرات مزاحم، فشارهای وارده، ضربه و… مقاوم می گردد. به دلیل آنکه به تنهایی ساختار خود لوله خرطومی پلاستیکی محکم و مقاوم در برابر عوامل مختلف می باشد و هنگامی که به عایق بندی نیز تجهیز می گردد، در برابر عوامل جوی و محیطی نیز مقاومت آن چندین برابر می گردد. به همین دلیل کارکرد لوله خرطومی پلاستیکی بهینه و بدون مشکل می باشد در نتیجه نیازبه نگهداری و تعمیرات خاصی نیز ندارد و در نهایت موجب عمر طولانی لوله خرطومی پلاستیکی و افزایش کارایی آن در دراز مدت می گردد.

درحالیکه سایر کانال های هوا دارای همچین مقاومت و استحکامی نمی باشند و در طول کارکرد خود نیاز به تعمیرات و نگهداری دارند که این مورد علاوه بر آنکه مشکلات و مسائل فراوانی را به بار می آورد، موجب افزایش هزینه های پروژه ناشی از تعمیرات و نگهداری از آنها می گردد. و در نهایت از طول عمر و کارایی آنها نیز به شدت می کاهد.

از لوله خرطومی پلاستیکی در کاربری ها و فضاهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا می توان گفت که هیچ گونه محدودیتی برای لوله خرطومی پلاستیکی وجود ندارد. جهت استفاده در کاربری های مختلف ورزشی، درمانی و بهداشتی، اداری، تجاری، مسکونی، حمل و نقل، نگهداری و… مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل تنوع بسیار بالا در سایز، شکل ظاهری، ویژگی های کاربردی، متراژ و… تنوع استفاده از لوله خرطومی پلاستیکی بسیار متنوع و گوناگون می باشد.

بنابراین با توجه به ویژگی های بارز و مطرح و مزیبت های فراوانی که برای لوله خرطومی پلاستیکی ذکر شد، می توان به این نتیجه گیری دست یافت که بهترین جایگزین برای سایر کانال ها و لوله های انتقال هوا که مشکلات زیادی را با خود به همرا ه دارند، و جهت استفاده در انواع سیستم های انتقال هوا و تهویه مطبوع جهت تولید سرمایش و گرمایش در فضاهای مختلف می باشد و امروزه نیز طرفداران استفاده از لوله خرطومی پلاستیکی بسیار بیشتر از سایر کانال ها شده و در انواع پروژه های انتقال هوا مورد استفاده قرار می گیرد و سازندگان و انجام دهندگان این گونه از پروژه ها ترجیح می دهند تا در پروژه های خود از این نوع از لوله های خرطومی انتقال هوا استفاده نمایند.

به طور کلی در یک جمع بندی مناسب مزیت ها و برتری های لوله خرطومی پلاستیکی را میتوان اینگونه بیان داشت: قیمت پایین و مناسب، سرعت بالا در نصب واجرای پروژه، صرفه جویی در مصرف انرژی، وزن بسیار سبک، جاگیری کم، مقاومت و استحکام در برابر عوامل گوناگون، تنوع و گوناگونی در جوانب مختلف، عمر بالا و طولایی، کارایی مناسب و…

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی