خانهمقالاتلوله خرطومی تهویه مطبوع

لوله خرطومی تهویه مطبوع

لوله خرطومی تهویه مطبوع

لوله خرطومی تهویه مطبوع  نوعی لوله خرطومی هوا به شمار می رود که جهت منتقل نمودن هوا و رساندن هوای گرم، سرد و یا مطبوع به نقاط گوناگون یک فضا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی به شمار می رود.

لوله خرطومی تهویه مطبوع به علت ساختار خرطومی شکل و آکاردئونی مانندی که دارد دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد و همین حالت ظاهری باعث کاربری گستره و بسیار پر کاربرد لوله خرطومی تهویه مطبوع در بسیاری از کاربری ها و فضاها شده است.

لوله خرطومی تهویه مطبوع را می توان در یک گستره بسیار متنوع از انواع متریال ها و جنس های مختلف تولید نمود. همچنین می توان آن را به صورت شفاف، نیمه شفاف و کدر نیز تولید نمود. می توان قابلیت های گوناگون نظیر قابلیت مکش، ضد الکتریسیته، غیر قابل اشتعال و… تجهیز نمود و بدین ترتیب موجب افزایش مقاومت و کاربری گسترده و متنوع آن گردد.

همچنین می توان لوله خرطومی تهویه مطبوع را به ویژگی هایی تجهیز نمود که بتوان در حرارت های بسیار بالا هم از آن استفاده نمود بدون آن که دچار آتش سوزی، آسیب و خرابی گردد.

نوعی از لوله خرطومی تهویه مطبوع که دارای قابلیت مکش قوی است می توان در صنایع گوناگون و کارخانه و کارگاه های مختلفی از آن استفاده نمود. همچنین نوع شفاف و دارای قابلیت مکش آن را می توان در انواع جاروبرقی های صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار داد و در این شرایط به جای هوا و انواع گاز ها، ذرات ریز، گرد و غبار و ذرات معلق در هوا از داخل آن عبور داده می شود و در این شرایط اگر به صورت شفاف و یا نیمه شفاف باشد می توان به آسانی مواد عبوری از داخل آن را مشاهده نمود.

در شرایط گوناگون می توان مواد شیمیایی و نفتی را هم از داخل این لوله خرطومی تهویه مطبوع عبور داد و در این شرایط باید این لوله خرطومی تهویه مطبوع دارای قابلیت ضد خورندگی و ضد آسیب باشد تا در این شرایط دچار هیچ گونه آسیب و یا اشکالی نگشته و به راحتی بتوان از آن در شرایط حساس تر هم استفاده نمود.

درواقع یکی از عللی که لوله خرطومی تهویه مطبوع تبدیل به یک کانال خرطومی بسیار محبوب شده است این تنوع بسیار بالایی است که در طراحی و تولید آن وجود دارد. می توان لوله خرطومی تهویه مطبوع را به انواع متریال ها و جنس های مختلف، به ویژگی ها و شرایط گوناگون تجهیز نمود و همچنین می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز، متراژ و… هم آن را تولید نمود. بدین  صورت این تنوع همه جانبه برای این کانال انعطاف پذیری موجب استفاده گسترده از آن و محبوبیت فراوان آن در میان انواع کانال های هوا شده است. به گونه ای که در هر فضا و هر کاربری بدون هیچ محدودیت و هیچ مانعی از آن استفاده نمود.

لوله خرطومی تهویه مطبوع از هر متریال و هر جنسی که تولید گردد و به هر ویژگی و هر قابلیتی هم تجهیز گردد وزن کلی آن بسیار سبک و کم وزن خواهد بود. بدین ترتیب که به علت این وزن بسیار پایین می توان به آسانی آن را جا به جا و حمل نمود و سپس در محل مورد نیاز که درواقع همان محل پروژه است بدون هیچ دردسری و بدون نیاز به وجود تعداد زیادی نیروی نصاب و کمکی آن را نصب و اجرا نمود.

لوله خرطومی تهویه مطبوع را می توان با سرعت بسیار بالایی تولید نمود و درواقع اصلی ترین علت سرعت بالای اجرای لوله خرطومی تهویه مطبوع هم وجود ماشین آلات و دستگاه های بسیار پیشرفته و مهندسی است که به کمک آن ها می توان انواع لوله های خرطومی را به هر صورتی که باشند با کیفیت، دقت و سرعت بسیار بالایی تولید نمود و به کمک قطعات کمکی فراوانی که در کنار این لوله خرطومی تهویه مطبوع توسط ماشین آلات تولید می گردد و به کمک نیروی های نصاب حرفه ای و کاربلد به شیوه های مختلف و با سرعت بسیار بالایی تولید نمود. این سرعت بالا در تولید و اجرای لوله خرطومی تهویه مطبوع موجب افزایش بسیار زیاد سرعت در انجام پروژه و در نهایت صرفه جویی فراوان در زمان می گردد. این امر نیز یکی از مهمترین امور قابل توجه در هنگام اجرای پروژه های تهویه و هوارسانی می باشد. بدین علت که مسئله زمان بندی بسیار حائذ اهمیت بوده و بسیار مهم است تا پروژه در مدت زمان مقرر و تعیین شده تحویل کارفرما گردد.

بدین صورت لوله خرطومی تهویه مطبوع یک کانال بسیار مفید و پر کاربرد می باشد که می تواند به علت مزایای فراوانی که دارد جایگزین بسیار مناسبی برای کانال های قدیمی و خصوصا کانال های گالوانیزه که دارای مشکلات فراوانی هستند باشد و به همین علت امروزه در بسیاری از پروژه ها شاهد استفاده بسیار زیاد و گسترده از لوله خرطومی تهویه مطبوع هستیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی