خانهفروشگاهلوله خرطومی هوالوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی

لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی

135,000 تومان510,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

لوله های انتقال هوا در اشکال و انواع گوناگون و برای کاربری های مختلف در صنعت تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند. لوله خرطومی آلومینیم آکاردئونی که متشکل از لایه های آلومینیم ضخیم است جهت انتقال دود، ذرات گرد و غبار و آلاینده های هوا مورد استفاده قرار می گیرد. لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی Accordion Aluminum Flexible Duct به صورت مواج طراحی شده و دارای درزهایی محکم است که کاملا ضد آب می باشند.

لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی در سایزهای 6,7,8,10,12,15,17,20,22.5,25,30,35,40,45 سانتیمتر تولید و همچنین در طول های 3 متری برش می خورد و مورد استفاده قرار می گیرد. دمای کاری استاندارد که لوله خرطومی آکاردئونی می توان در آن بازه مقاومت نماید 30- الی 250+ درجه سانتیگراد می باشد.

این محصول برای هود های آشپرخانه های خانگی و صنعتی بسیار توصیه می شود اما برای انتقال دود بخاری گزینه مناسبی نیست زیرا ممکن است دچار نشتی از میان درز بین لایه های آلومینیوم شود و باعث به خطر افتادن جان افراد بشه.

مزیت های لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی

لوله خرطومی آلومینیومی دارای مزایای فراوانی می باشد که تک به تک در مورد آنها توضیحاتی ارائه می دهیم.

  1. لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی غیر قابل آتش گیری می باشد و در برابر حرارت و آتش از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد پس در فضاهایی که احتمال آتش سوزی دارد نیز قابل استفاده می باشد.
  2.  این لوله خرطومی آکاردئونی دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد به همین دلیل انبار کردن آن بسیار راحت انجام می پذیرد و همچنین در بسیاری از فضاهایی که سایر لوله ها نمی توانند جای بگیرند به راحتی قرار می گیرد.
  3. لوله خرطومی آلومینیومی بسیار سبک است و وزن کمی دارد به همین دلیل حمل آن به راحتی و با نیروی کاری کم انجام می پذیرد و نصب آن نیز به راحتی و در کمترین زمان ممکن نیز صورت می گیرد.
  4. در شرایط متفاوت اگر در میان ساپورت قرار بگیرد شکم نمی دهد و به صورت یکدست و منظم و صاف مسیر خود را طی می نماید.
  5. در مقابل فشارهایی که از هر طرف به سمت لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی وارد می شود مقاومت بسیار بالایی از خود نشان میدهد، خم نمی شود، خراب نمی شود و دچار آسیب نیز نمی گردد به همین دلیل طول عمربالایی دارد و کارایی آن نیز افزایش می یابد.
  6. در مقابل فرسایش، اسیدها و انواع باکتری نیز از خود مقاومت نشان می دهد.
    از لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی به عنوان کاربری لوله هود استفاده می گردد و تمامی ویژگی ها و وظایف یکی لوله هود را بر عهده دارد. به همین دلیل با توجه به مزایایی که برای لوله خرطومی آکاردئونی گفته شد، گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده برای انتقال هوا در هود می باشد.
لوله فلکسی بل استیل

کاربرد لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی

درواقع وظیفه اصلی لوله خرطومی آلومینیومی هود انتقال و هدایت بو، گرد و غبار، دود و زایدات پراکنده در هوا به فضایی خارج از فضای داخلی ساختمان می باشد. اما نوع دیگری از لوله خرطومی آلومینیومی نیز وجود دارد که علاوه بر انتقال این مواد به بیرون هوای تازه نیز تولید کرده و در فضای داخلی ساختمان این هوای تازه و تصفیه شده را به جریان می اندازد که به آن لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی تصفیه هوا نیز می گویند.

موارد مصرف لوله خرطومی آکاردئونی در فصاهای مسکونی به عنوان هود آشپزخانه جزیره ای یا زیر کابینتی می باشد و همچنین در آشپزخانه های صنعتی و کارخانه های صنعتی جهت مصارف صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که در آنجا آلاینده های تولید شده تحت فعالیت های صنعتی کارخانه ها را به فضایی خارج از فضای کارخانه منتقل می کند و به همین دلیل است که باید کارخانه ها در فضایی به دور از فضای سکونت افراد تعبیه شود تا هنگامی که این آلاینده ها به سمت خارج از فضای کارخانه منتقل می گردند به افراد ساکن در اطراف کارخانه آسیبی وارد ننماید. پس می توان کاربری آن را هم به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم بندی نمود.

علاوه بر خود این لوله خرطومی هود انتقال هوا که در بازار موجود می باشد سایز لوازم جانبی و متعلقات آن نیز مانند فیلتر های لوله هود نیز در بازار موجود می باشند که در دو کیفیت متفاوت عرضه می گردند در نتیجه قیمت های آنها نیز متفاوت می باشد و همچنین به دلیل آنکه لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی نیز در سایزهای مختلف با توجه به نیاز تولید و ارائه می گردد هم نمیتوان قیمت ثابت و مشخصی برای آن در نظر گرفت.

در کل لوله های هود به دو دسته لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی و لوله خرطومی پلاستیکی تقسیم بندی می گردند که هر کدام با ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود جهت استقاده در یک فضا و کاربری خاص مورد استفاده قرار می گیرند که ویژگی ها و مزایای استفاده از لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی به طور مختصر توضیح داده شد.

لوله خرطومی آکاردئونی

لوله خرطومی آکاردئونی نوعی از لوله هود می باشد که جهت مکش و هدایت بو، ذرات معلق در هوا، گرد وغبار، دوده و… و در نهایت انتقال هوا به فضایی خارج از فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع لوله هود دارای انواع مختلفی می باشد. یک نوع آن پلاستیکی و نوع دیگر آن آلومینیومی است که به صورت لوله خرطومی آکاردئونی Accordion Flexible Duct  تولید و عرضه می گردد.

جنس لوله خرطومی آکاردئونی

لوله خرطومی از جنس آلومینیوم تولید می گردد که درواقع تا حدودی نقش عایق را نیز برای لوله خرطومی ایفا نماید و این لوله را در برابر اشیاء خارجی، عوامل مختلف آب و هوایی، رطوبت، آب، حرارت بالا، ورود باکتری، انواع اسیدها و… مقاوم می سازد و مانع از نفوذ هریک از این عوامل خارجی می گردد. همچنین ساختار یکدست و یکنواخت ورق آلومینیوم به گونه ای است که هیچ گونه درز و شکافی در آن وجود ندارد و در نتیجه آب به داخل آن نفوذ نمیکند و همچنین موجب نشتی هوا و خروج بی رویه هوا و در نهات هدر رفتن انرژی نمی گردد. در نتیجه موجب بالاتر رفتن کارایی لوله خرطومی آکاردئونی گشته و درنهایت به طول عمر آن می افزاید.

همچنین لوله آکاردئونی در مقابل هرگونه احتراق و آتش سوزی بسیار مقاوم است و اگر فضایی دچار سوزی شد از جانب لوله خرطومی آکاردئونی انتشار و گسترش آتش صورت نمی گیرد.

همان طور که از نام لوله خرطومی آکاردئونی پیداست، این لوله از لحاظ شکل ظاهری به شکل خرطوم و آکاردئون و دارای خاصیت انعطاف پذیری و فلکسیبلیتی می باشد به همین دلیل به راحت جمع و باز شده و در فضاهایی که امکان عبور برای سایر لوله ها مشکل است، به راحتی عبور می نماید و در فضایی نیز به سادگی جای می گیرد. همچنین به دلیل آنکه از ورق آلومینیوم سبک ساخته شده وزن بالایی ندارد و به علت سبکی وزن، جابه جایی و نصب و اجرای آن بسیار آسان و بدون دردسر و مشکل انجام می پذیرد.

نصب لوله خرطومی آکاردئونی

سرعت اجرا در لوله خرطومی آکاردئونی بسیار بالاست چراکه به سرعت تولید می گردد و به دلیل سبکی وزن نیز به سرعت اجرا می گردد و اجرای آن کار دشواری نیست تنها نیاز به نصاب کاربلد دارد که لوله خرطومی را با دقت و به درستی نصب نماید تا پس از نصب دچار مشکلات و مسائل ناشی از اجرای نامناسب لوله هوا نگردد. چراکه عواقب و مشکلات بسیاری را با خود به دنبال دارد و هزینه های ناشی از تعمیرات و نگهداری که نسبتا هزینه های بالایی به شمار می روند.

این در حالی است که لوله خرطومی آکاردئونی بسیار ارزان است و در دسترس است به همین دلیل بسیار در وقت و هزینه ها موجب صرفه جویی می گردد.

لوله آکاردئونی در سایزها و متراژهای گوناگون جهت کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اما کاربری اصلی آن در فضاهای مسکونی به عنوان لوله آکاردئونی هود آشپزخانه می باشد اما در مصارف بزرگتر مانند آشپزخانه های صنعتی و انواع کارخانه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما به شرطی فشار هوا بسیار بالا نباشد و در این مواقغ از بزرگترین سایزهای لوله خرطومی استفاده می گردد.

لوله فلکسی بل استیل

انواع لوله خرطومی آکاردئونی

لوله خرطومی آکاردئونی علاوه بر تقسیم بندی از لحاظ کاربری به دو دسته خانگی و صنعتی، در دو نوع کارایی نیز تولید و عرضه می گردد. نوع اول با کارایی اول به این صورت است که تنها جهت مکش انواع دوده ها، انواع بوها، درات معلق در هوا و گرد و غبارها ومنتقل نمودن آنها به خارج از فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و درواقع در اصطلاح به آن تک کاربری می گویند که یعنی تنها وظیفه خروج این عوامل مزاحم در هوا را عهده دار می باشد. نوع دوم که دو کاربری می باشد علاوه بر منتقل نمودن زائدات هوا به فضای بیرونی، در مقابل هوای کثیف را تصفیه نموده و پاک و تمیز می گرداند و هوای تمیز و پاک تصفیه شده را به فضا باز می گرداند.

لوله خرطومی جهت کارکرد بالا و به صرفه نیاز به لوازم جانبی و قطعاتی چون فیلتر هود نیز دارد و اتصالات دیگری که وابسته به کاربری و نوع نیزا پروژه مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع از لوله هود بسیار کاربردی و به صرفه می باشد و همان ظور که گفته شد از نوع پلاستیکی آن هم موجود هست. اما مزایای فراوان و کاربری گسترده لوله خرطومی آکاردئونی که قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای نیز دارا می باشد، به همین دلیل ظرفاران بسیاری را به خود جذب نموده است و سازندگان و طراحان جهت تعبیه و نصب لوله هود بیشتر از این نوع استفاده می نمایند و درواقع همان شرکت و یا فروشگاهی که هود را ارائه می دهد، نصاب مناسب جهت نصب و اجرای این نوع از لوله هود را نیز به محل پروژه اعزام می نماید و خریداران می توانند از امکانات و خدمات ویژه استفاده نمایند.

لوله آکاردئونی

لوله آکاردئونی نوعی از لوله هود است که از جنس آلومینیوم می باشد و جهت انتقال بو، دود و گرد وغبار موجود در فضا به فضایی خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله هود در دو جنس پلاستیکی و آلومینیومی تولید و عرضه می گردد که نوع آلومینیومی آن به صورت آکاردئونی تولید می شود که به آن لوله آکاردئونی (Accordion Duct) نیز می گویند.

لوله هود به دلیل دارا بود شکل آکاردئونی علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری بالایی که دارد از استحکام کافی نیز برخوردار است. بنابراین در مثابل ضربه، فشار، سایش، فرسایش، عوامل جوی، حرارت و… از خود مقاومت نشان داده در نتیجه کارایی آن بسیار بالا می رود و به طول عمرش نیز افزوده می گردد. درست است که جنس لوله هود در مقاومت و استحکام آن نقش به سزایی دارد اما عواملی نظیر روش ساخت، نوع اتصالات و… نیز بسیار تاثیرگذار می باشند و پیش از عرضه و ارائه به بازار باید از لحاظ خوردگی داخلی و خارجی لوله آکاردئونی مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرد تا جنس بی کیفیت و با مقاومت پایین به دست مصرف کنندگان نرسد و مشکلات متعددی را به دنبال نداشته باشد.

نصب لوله آکاردئونی

لوله آکاردئونی در هنگام نصب نیز بسیار مقاوم است و نصب آن به سرعت و به سادگی انجام می پذیرد. به دلیل خاصیت انعطاف پذیری لوله هود می تواند در فضاهایی که سایر لوله ها نمی توانند از آن عبور کنند، به راحتی عبور نماید و جای بگیرد و این یکی از بارز ترین مزایای لوله آکاردئونی می باشد.

نگهداری و تعمیر لوله آکاردئونی امر بسیار مهمی می باشد و اگر هرگونه ایراد و نقصی در آن به وجود آید باید به سرعت بررسی و برطرف گردد زیرا عدم برطرف کردن آن مشکلات بزرگتر و بیشتری را با خود به همراه دارد.

لوله آکاردئونی در سایزها و طول های مختلفی موجود می باشد و بسته به نوع نیاز و کاربری هود در فضا مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل است که نمیتوان برای لوله هود قیمت ثابت و مشخصی در نظر گرفته چراکه علاوه بر موارد ذکر شده قیمت روز آلومینیوم در تعیین قیمت لوله هود نیز نقش بسیار مهمی ایفا می نماید.

استفاده از این لوله آکاردئونی در شرایط که احتمال بروز تغییر شکل و حالت در لوله در اثر حرارت بالا وجود دارد بسیار مناسب است چرا که لوله هود در مقابل حرارت و تغییرات دمایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

نصب لوله آکاردئونی کار ساده ای نیست و حتما باید توسط مختصصان و کار بلدان این امر انجام بپذیرد چرا که کوچکترین اشتباه و خطایی در امر نصب کردن آن کل سیستم عملکردی هود را دچار مشکل می نماید و کل فضا را در معرض خطر قرار داده و عواقب و ضرر های جانی و مالی فراوانی را با خود به همراه دارد و درنتیجه موجب کاهش طول عمر لوله آکاردئونی می گردد. شما می توانید از همان شرکتی که هود یا لوله هود را خریداری نموده اید برای یک نصاب درخواست کنید و عمل کانال کشی لوله هود را با خیال راحت به آنها بسپارید.

لوله فلکسی بل استیل

اتصالات لوله آکاردئونی

یکی از متعلقات و محصولات جانبی که هنگام نصب لوله آکاردئونی به آن نیاز پیدا می شود فیلتر هود می باشد که در دو کیفیت A و B  عرضه می گردند. درواقع نقش این فیلترهای هود در لوله هود تصفیه هوای آلوده ای که وارد دستگاه هود شده است می باشد و در یکی از انواع لوله هود این هوای تصفیه شده و پاک شده را دوباره به محیط باز می گردانند. درواقع این نوع از لوله هود علاوه بر جذب هوای آلوده و یا دوده و گرد و غبار و انتقال آن به فضای خارجی ساختمان، هوای تازه و تصفیه شده را به محیط باز گردانده و موجب تهویه و تصفیه هوا می گردند. اما نوع دیگر لوله هود هست که تنها عمل مکش دود و بو و هوای نامطبوع را انجام میدهد و دیگر هوا را تصفیه نمی نماید.

لوله آکاردئونی در فضاهای مختلف و کاربری های متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرد و درواقع دو کاربری صنعتی و خانگی دارد. در کاربری صنعتی که جهت کارخانه های صنعتی و هود های صنعتی بزرگ و آشپزخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و نیازمند لوله هود با ساز بزرگتر و تعداد بیشتر می باشد و در نوع خانگی آن که در فضاهای مختلف و هود های خانگی وآشپزخانه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله آکاردئونی یکی از لوله های انتقال هوا که دارای تنوع بسیاری است می باشد و کاربری مورد استفاده آن در هود است و همان طور که گفته شد دارای طیف عظیمی از سایز و جنس و شکل می باشد که هریک جهت کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به مزایای فراوانی که برای لوله آکاردئونی ذکر شده، این لوله جهت استفاده به عنوان لوله هود یکی از مقرون به صرفه ترین و کارآمد ترین لوله های انتقال هوا در این زمینه می باشد.

کاربرد لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی چیست؟

کاربرد اصلی این محصول برای انتقال هوا در انواع هود های خانگی و صنعتی می باشد. این محصول در ایران به عنوان لوله بخاری نیز بسیار مورد مصرف قرار میگیرد که البته پیشنهاد نمی شود.

لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی در چه قطر هایی تولید می شود؟

این محصول به صورت اساندارد در قطر های 6 8 10 12 15 20 25 30 35 و 40 سانتیمتر و طول شاخه ی 3 متر تولید می شود.

تفاوت لوله خرطومی آلومینیمی آکاردئونی و لوله بخاری چیست؟

هردو این محصولات لوله های انتقال هوا از جنس آلومینیم میباشند اما تفاوت مهم آنها در هوابندی آن می باشد. لوله های آلومینیمی آکاردئونی به اندازه لوله های بخاری هوابند نیستند اما به دلیل خاصیت انعطاف پذیری به دیگر محصولات ارجع هستند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 3

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی