خانهمقالاتلوله خرطومي گالوانيزه

لوله خرطومي گالوانيزه

لوله خرطومي گالوانيزه

لوله خرطومي گالوانيزه  درواقع همان لوله خرطومی هوا می باشد که از جنس گالوانیزه تولید می گردد و به همین علت بر مقاومت آن افزوده می گردد چرا که لوله های خرطومی که برای مصارف صنعتی، انتقال هوا، انتقال مواد و… مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین بدین ترتیب از جنس ها و متریال های مختلفی تولید می گردد. اما در این میان لوله خرطومي گالوانيزه (Galvanized Flexible Duct) به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه در ساختار آن دارای ساختاری بسیار مقاوم و محکم می باشد و درواقع لوله خرطومي گالوانيزه در برابر عواملی همچون نفوذ رطوبت، اسید، تابش خورشید و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و مانع از نفوذ هر یک از این مواد به داخل  لوله خرطومي گالوانيزه شده و در نتیجه این لوله خرطومی در امان مانده و در مدت زمان طولانی تری می تواند به فعالیت مفید و بدون اینکه نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی داشته باشد ادامه دهد و درنتیجه طول عمر مفید طولانی تری را تجربه خواهد نمود.

همچنین عوامل دیگری که لوله خرطومي گالوانيزه در برابر آنها به خوبی مقاومت می نماید در برابر زنگ زدگی، آتش سوزی، فشار بالا، ضربه، کشیدگی و… می باشد. بدین ترتیب در بسیاری از شرایط مختلف و گوناگون می توان از آن استفاده نمود.

تنوع سایزی لوله خرطومي گالوانيزه بسیار بالای می باشد. به ترتیب قطر داخلی و خارجی می توان در سایز های 42-36 = 50-44 = 56-50 =  66-60 =  70-64 =  76-70 =  81-75 =  86-80 =  94-88 =  106-100 =  118-112 =  131-125 =  156-150 =  206-200 اینچ تولید نمود و بدین ترتیب این تنوع در سایز موجب استفاده هرچه بیشتر و گسترده تر از این لوله خرطومی شده است.

اما لوله خرطومي گالوانيزه را می توان تنها در متراژ 6 متری تولید نمود اما قابل برش بوده و به راحتی می توان آن را به متراژ های کوتاه تر تقسیم نمود.

از لوله خرطومي گالوانيزه جهت کاربری های متعددی استفاده می گردد. نظیر انتقال مواد شیمیایی و اسیدی، انتقال هوا و انواع گازها، گازهای زاید و گرد و غبار های صنعتی، انتقال نیرو های مکنده و دمنده، انواع گوناگون خودرو های سنگین و موتور های دیزل و… جهت استفاده از لوله خرطومي گالوانيزه تحت عنوان هریک از این کاربری ها می توان استفاده نمود اما موردی که باید به آن توجه نمود که باید ویژگی ها و خواصی که به این لوله اضافه می گردد کاملا متناسب با کاربری آن باشد، برای مثال جهت انتقال مواد اسیدی و شیمیایی باید کاملا دارای خاصی ضد خورندگی بوده تا در اثر نفوذ این گونه از مواد دچار آسیب نگردد و یا جهت استفاده در فضاها و شرایطی با حرارت بسیار بالا مناسب باشد تا دچار آتش سوزی نگردد و در این شرایط کاملا نیاز است تا لوله خرطومي گالوانيزه قابل استفاده تا دمای 500+ درجه سانتیگراد نیز باشد.

لوله خرطومي گالوانيزه دارای وزن بالایی نمی باشد چرا که به طول کلی ساختار آن ساختار سبکی بوده و سنگین نمی باشد و بدین ترتیب می توان به آسانی و بدون نیاز به نیروی کمکی زیاد آن را حمل و جابه جا نمود و سپس جهت اجرای آن هم نیاز به نیروی کمکی زیادی نیست چرا که به راحتی انجام می پذیرد و درواقع هر شخصی با داشتن دانش کافی و رعایت تعدادی نکته اجرایی، فنی و ایمنی می توان به آسانی آن را در محل مورد نیاز نصب و اجرا نماید و بدین صورت تا حد بسیار زیادی در هزینه های ناشی از اجرای پروژه لوله خرطومي گالوانيزه نیز صرفه جویی می نماید.

به طور کلی هزینه هایی که در جهت تولید لوله خرطومي گالوانيزه مصرف نمی شوند بالا نمی باشند و همچنین به دلیل آن که اجرای لوله خرطومي گالوانيزه نیاز به نیروی متخصص و ماهر خاصی ندارد بدین صورت می توان در هزینه های ناشی از اجرای پروژه هم تا حد فراوانی صرفه جویی نمود.

بدین ترتیب این نوع لوله خرطومی جزو لوله های بسیار مقرون به صرفه و کاربردی می باشد و شاید همین علت بتواند یکی از مهمترین دلایل انتخاب بسیای از افراد در جهت استفاده از آن برای کاربری ها و شرایط گوناگون باشد.

چرا که سایر لوله های که برای این نوع از کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرند مشکلات و دردسر هایی را به وجود می آورند که بدین صورت موجب شده اند تا لوله خرطومي گالوانيزه جایگزین بسیار بهتر و کاربردی تری برای آن دسته از لوله های خرطومی باشد.

لوله خرطومي گالوانيزه دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد و این مورد نیز یکی دیگر از مزیت های آن نسبت به سایر لوله ها و کانال ها می باشد چرا که خاصیت انعطاف پذیری لوله خرطومي گالوانيزه موجب استفاده گسترده از آن در شرایط گوناگون و خصوصا شرایط دشوار شده است چرا که به راحتی جمع و فشرده شده و به هر شکل و حالت دلخواهی در می آید و بدین ترتیب موجب سهولت هرچه بیشتر استفاده از آن شده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی