خانهمقالاتلوله خرطومی ماینر

لوله خرطومی ماینر

لوله خرطومي ماينر

لوله خرطومی ماینر یک عضو بسیار مهم در سیستم های ماینر به شمار می رود که درواقع بدون وجود این لوله خرطومی هوا، دستگاه عملکرد بهینه خود را از دست داده و نمی تواند به ادامه فعالیت خود بپردازد. بنابراین استفاده از لوله خرطومی ماینر با کیفیت و مناسب یکی از عوامل تاثیر گذار و بسیار مهم در تعیین کیفیت و بازدهی عملکردی سیستم ماینر می گردد و بدین ترتیب موجب می گردد تا سیستم در طول فعالیت خود به درستی عمل نموده و نیاز به تعمیرات و نگهداری پیدا نکرده و در نهایت بر طول عمر آن تا میزان فراوانی بیافزاید.

اگر به دنبال نوع عایق دار این محصول هستید به صفحه کانال فلکسیبل الاستومری مراجعه کنید.

عملکرد دستگاه ماینر

اما در ابتدا به نحوه عملکرد دستگاه ماینز می پردازیم.

دستگاه ماینر مجهز به هواکش کامپیوتری می باشد که در پشت دستگاه تعبیه می گردد. این دستگاه حرارت بسیاری را تولید می نماید و بدین ترتیب حرارت تولید شده توسط این هواکش کامپیوتری به فضایی خارج از فضای مورد پروژه منتقل می گردد.

در هر فضا ممکن است چندین دستگاه ماینر مورد استفاده قرار بگیرد که هریک از این دستگاه ها فعالیت نموده و حرارت بالایی را تولید می نمایند. این حرارت در دو حالت کنترل می گردد. در حال اول در فضا باقی می ماند و در حالت دوم از فضا خارج می گردد که حالت دوم موجب خنک تر شدن فضا و دستگاه شده و موجب بهبود عملکردی دستگاه نیز می گردد.

در این شرایط می توان به سه روش حرارت تولیدی از دستگاه را به فضایی خارج از فضای داخلی منتقل نمود. در روش اول تمامی ماینر ها از یک جهت به یک پلانیوم باکس متصل می گردند و پلانیوم باکس نیز به لوله خرطومی ماینر (Miner Flexible Duct) متصل می گردد و لوله خرطومی ماینر نیز به یک هواکش بین کانالی متصل می گردد. این هواکش را می توان یا در داخل فضا و یا در خارج از فضا تعبیه نمود و به کمک این هواکش، حرارت بالای تولید شده توسط دستگاه به خارج از ساختمان منتقل می گردد.

در این شرایط هواکش مورد استفاده عموما سایز بزرگی معادل 30 سانت دارا خواهد بود.

در روش دوم یک هود صنعتی در بالای ماینر ها تعبیه شده و هوای گرم را از بالا مکش می نماید و سر آزاد نیز به یک هواکش بین کانال متصل شده و بدین طریق هوای پر حرارت را به فضای مد نظر منتقل می نماید.

در روش سوم اگر در یک فضا چندین ماینر وجود دارد، هر ماینر به صورت جداگانه به یک لوله خرطومی ماینر متصل می گردند و سر آزاد لوله خرطومي به یک هواکش بین کانالی متصل می گردد و بدین طریق هوای پر حرارت را با cfm کمتری به بیرون از فضای مورد نظر منتقل می نماید. درواقع مناسب ترین cfm مابین 700 الی 1500 cfm می باشد. این هواکش هایی که به صورت مجزا به دستگاه ها متصل می گردند، دارای سایز کوچکتر و مقداری حدودا برابر 10 سانت خواهند بود که این مقدار می توان برای هر یک عدد دستگاه ماینر و یا هر دو عدد آن باشد. در مواقعی که از دو ماینر استفاده می گردد، می توان مابین آن ها شلواره قرار داد. در این روش در میان شلواره و دستگاه های ماینر حتما باید از لوله خرطومی ماینر استفاده نمود و همچنین از ظرف دیگر در محل اتصال شلواره و فن بین کانالی نیز لوله خرطومي تعبیه می گردد.

این محصول در دستگاه های ماینر کانال فلکسیبل با عایق الاستومری می باشد. درواقع ساختار آن بدین صورت است که کانال های هوای کاملا مننعطف و حالت پذیر می باشند. لوله خرطومی ماینر با عایق الاستومری بدین صورت تشکیل می گردد که لایه داخلی و خارجی آن متشکل از فویل آلومینیوم بوده و لایه میانی آن متشکل از عایق الاستومری می باشد و به کمک مفتول های فلزی این لوله خرطومی ماینر تقویت گشته و در جای خود محکم نگه داشته می شوند.

خرید لوله فنری کولر

مزایای لوله خرطومی ماینر

لوله خرطومی ماینر با عایق الاستومری دارای مزایای بسیار زیادی است و درواقع به همین علت است که جهت دستکاه های ماینر مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومي با عایق الاستومری تنها کانالی است که می توان آن را هم زمان با تولید عایق نمود و وجود عایق و خصوصا عایق الاستومری در ساختار این لوله خرطومی موجب محافظت هرچه بیشتر و بهتر از لوله خرطومي شده است.

لوله خرطومی ماینر با عایق الاستومری در طول عملکرد خود کاملا مقاوم و مستحکم است و در طول عملکرد خود دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نمی گردد بنابراین از طول عمر بسیار بالایی بهره مند می باشد.

لوله خرطومی ماینر به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن هم تولید شده و هم نصب و اجرا می گردد و درواقع به همین علت موجب صرفه جویی فراوان در زمان نیز می گردد. سبک بودن وزن، مقرون به صرفه بودن و هزینه های پایین و تنوع سایزی بالا از سایر مزایای این کانال هوا می باشد.

لوله خرطومی ماینر

با توجه به این موضوع که رفته رفته استفاده از دستگاه های ماینر رواج یافته است، لازم است تا مسائل مربوط به تعمیرات و نگهداری این تجهیزات و دستگاه ها نیز مورد توجه بیشتری واقع گردد.

به دلیل اینکه هزینه های مربوط به خرید و راه اندازی دستگاه های ماینر در سطح بالایی می باشد؛ به تبع آن سایر وسایل و لوازم جانبی این قبیل از سیستم ها مانند لوله خرطومی ماینر  ، صداگیر ها، لوله های هواکشی که به ماینر ها متصل می شود و …. نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

در مجموع می توان اینگونه بیان نمود که به عنوان راه حل جایگزین برای خرید دستگاه های ماینر جدید، لازم است تا به تعمیر و نگهداری آن و یا تعویض تجهیزات جانبی آن بپردازیم.

لازم به ذکر است که نحوه اتصال و استفاده از لوله خرطومی ماینر  بسیار مهم می باشد. زیرا در صورت نصب نامناسب می تواند آسیب های بسیار مخربی بر روی دستگاه وارد نماید.

قیمت لوله فنری کولر

لوله خرطومی ماینر چیست؟

می توان اینطور بیان نمود که این لوله خرطومی یک نقش بسیار مهم و کلیدی را برای بالا بردن سطح عملکرد و راندمان کلی دستگاه ماینر ایفا می کند.

در واقع تخلیه هوای تولید شده توسط فن دستگاه ماینر و هم چنین مواردی دیگر مانند هوارسانی جهت ایجاد هوای خنک برای باکس دستگاه، به طور کلی به وسیله لوله خرطومی ماینر  صورت می گیرد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که کیفیت و عملکرد عالی این لوله فلکسی و همچنین طول عمر مفید بالای آن به طور مستقیم می تواند بر روی طول عمر مفید دستگاه ماینر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

کاربرد لوله خرطومی ماینر

این نوع از لوله های خرطومی دارای انواع متفاوت و متنوعی می باشد. یکی از پرکاربردترین انواع این محصول لوله خرطومی ماینر با عایق الاستومری می باشد.

به دلیل اینکه فن دستگاه های ماینر دارای سر و صدای بسیار زیادی می باشد و از سوی دیگر هوای خروجی از آن دارای دما و حرارت بالایی می باشد؛ لازم است تا به یک ترتیبی بتوان مقاومت لوله های خرطومی متصل به دستگاه را تا میزان قابل توجهی افزایش داد.

در واقع لوله خرطومی با عایق الاستومری از یک سو می تواند به عنوان یک عایق حرارتی  عمل نماید و مانع از آسیب رسیدن به لوله خرطومی گردد؛ و از سوی دیگر به عنوان یک عایق صوتی می تواند از انتشار سر و صدای تولید شده در هنگام عبور جریان هوای پرفشار از داخل لوله را کاهش دهد.

بنابراین در کل می توان اینطور نتیجه گرفت که عایق الاستومری می تواند مقاومت و سطح عملکرد لوله خرطومی ماینر را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل است که استفاده از این محصول در میان صنایع مختلف بسیار رواج دارد.

این نوع از لوله های فلکسی ماینر از سه لایه اصلی تشکیل شده است. لایه های داخلی و بیرونی این محصول از عایق الاستومری لمینت شده با یک لایه فویل آلومینیومی تشکیل شده است. لایه میانی نیز به طور مجزا از دو لایه عایق الاستومری ساخته شده است.

در واقع تعداد زیاد لایه های عایق الاستومری در ساختار این محصول و تجمیع و به هم پیوستگی آن ها به یکدیگر موجب می گردد تا طول عمر مفید لوله خرطومی و در نهایت طول عمر مفید دستگاه ماینر و سایر تجهیزات وابسته، تا میزان زیادی افزایش یابد.

لوله خرطومی کولر

قیمت لوله خرطومی ماینر

در واقع لوله فلکسی که برای ماینر ها مورد استفاده قرار می گیرد از جمله مهم ترین اجزای این سیستم ها به شمار می رود. زیرا این لوله خرطومی مستقیما به خنک کننده دستگاه متصل می گردد و بدون وجود آن عملکرد بهینه دستگاه از بین می رود.

بنابراین می توان اینطور بیان نمود که کیفیت این محصول ر عملکرد و کارایی دستگاه های ماینر نقشی اساسی را ایفا می نماید.

عوامل بسیار زیادی می تواند بر روی قیمت لوله خرطومی ماینر تاثیر گذار باشد که عبارت است از سایز و اندازه قطر دهانه لوله، مواد اولیه و متریال مصرفی، داخلی و یا خارجی بودن محصول و … .

اما آنچه بسیار حائز اهمیت می باشد این موضوع است که نباید کیفیت این محصول به هیچ عنوان قربانی قیمت گردد.

می توان به این نکته نیز اشاره نمود که این محصول علیرغم کاربرد گسترده و نقش اساسی که در سیستم های خنک کننده دستگاه ماینر به عهده دارد؛ قیمتی بسیار مقرون به صرفه و پایین را دارا می باشد.

خرید لوله خرطومی ماینر

امروزه خرید محصولات مکانیکی و تجهیزات مربوط به تاسیسات و … هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری امکان پذیر می باشد.

اما مزیت بزرگی که که خرید اینترنتی لوله خرطومی نسبت به مراجعه حضوری دارد؛ همان مقایسه و بررسی چندین محصول به طور همزمان با یکدیگر می باشد.

همین موضوع سبب می شود تا روز به روز افراد بیشتر رو به خرید آنلاین انواع لوله های خرطومی و کانال های فلکسیبل و سایر تجهیزات مکانیکی و تاسیساتی آورند.

لوله خرطومی کولر PVC

تولید لوله خرطومی ماینر

این محصول با توجه به ساختار ویژه ای که دارد، توسط دستگاه ها و ماشین آلات به روز در کارخانه ها و کارگاه های ساخت انواع لوله های خرطومی تولید می گردد.

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره نمودیم این نوع از لوله های فلکسیبل به صورت چند لایه برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه ها و آسیب های فیزیکی و همچنین مقاومت در برابر دمای زیاد، طراحی و تولید می گردند.

لازم به ذکر است که مقاومت دمایی این محصول از 30 درجه زیر صفر تا حدود 110 درجه بالای صفر می باشد و همچنین این لوله فلکسی در شاخه های 6 متری به بازار مصرف ارائه می گردد.

نصب لوله خرطومی ماینر

توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد که اگر برای نصب این لوله خرطومی از نیروی متخصص و ماهر در این زمینه کمک گرفته نشود؛ این احتمال وجود دارد که آسیب های جدی به دستگاه ماینر و سایر تجهیزات آن از جمله خنک کننده، اگزوز، صداگیر و … وارد گردد. که البته در بسیاری موارد این آسیب های وارده جبران ناپذیر بوده و می بایست سیستم را به طور کلی عوض کرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی