خانهمقالاتقیمت کانال هوا

قیمت کانال هوا

قیمت کانال هوا

هزینه هایی مربوط به کانال کشی و سیستم تهویه مطبوع یک ساختمان و هم چنین قیمت کانال هوا از جمله مواردی می باشد که می بایست در هنگام محاسبات مالی انجام شده برای تاسیسات مکانیکی در نظر گرفته شود. عملیات کانال کشی در واقع پیش از مراحل نازک کاری یک ساختمان انجام می گیرد. قیمت کانال هوا با توجه به نوع و شرایط کانال کشی ممکن است دستخوش تغییرات زیادی گردد. به عنوان مثال در ساختمان های کم واحد که در مقیاس کوچکتر ساخته می شوند؛ در کنار قیمت، هزینه های زیادی برای کانال کشی تاسیساتی نخواهیم داشت. اما در بسیاری موارد با توجه به بزرگ بودن پروژه ها حتی پروژه های مسکونی برای ساخت ساختمان های بلند مرتبه و مجتمع های مسکونی به متراژ زیادی از لوله های هوا با قطر دهانه بالا نیاز است که این خود می تواند موجب افزایش قیمت در پروژه گردد. بنابراین در نتیجه آن، ساخت کانال هوا و عملیات کانال کشی برای مکان های بزرگ تر همچون بیمارستان ها، کارگاه های صنعتی و … می تواند زمان و هزینه زیادی را در بر بگیرد.

برای بررسی بیشتر در زمینه قیمت کانال هوا ابزارخان ( Abzarkhan Spiral Airduct Price ) بهتر است بدانیم که در گذشته کانال های هوا را در کارگاه های کوچک در بازارهای محلی تولید و عرضه می کردند. اما امروزه طراحی و ساخت کانال هوا بر طبق به روز ترین دستگاه ها و با کمک تکنولوژی صورت می پذیرد. به همین دلیل است که کیفیت کانال های انتقال هوا از هر نوع و مدل در بالاترین سطح خود قرار دارد. و به تبع آن قیمت کانال کولر نیز افزایش یافته است. زیرا امروزه تمام مراحل طراحی و ساخت کانال ها با استفاده از ماشین آلات صنعتی با کمترین دخالت نیروی انسانی انجام می گیرد. به طوری که تنها نیاز است تا فردی متخصص به عنوان مهندس اجرایی و یا اپراتور خط تولید برای کنترل نحوه ساخت کانال ها نظارت داشته باشد. همه این موارد موجب می گردد تا قیمت کانال هوا نسبت به گذشته ؛ که تولید آن به صورت دستی و با کیفیتی به نسبت پایین تر بود؛ افزایش یابد. زیرا امروزه کانال های هوا در تعداد بسیار بالا ، در ابعاد و طول شاخه های متنوع بر اساس نیاز مشتری در کمترین زمان تولید و ساخته می گردد.

هزینه های کانال کشی یک ساختمان

این افزایش قیمت کانال هوا در واقع در بسیاری موارد وابسته به شیوه ساخت کانال نیز می شود. به این صورت که در گذشته ساخت کانال تنها به وسیله کانال ساز با ابزار ها و تجهیزات دستی و مکانیکی انجام می گرفت. و در طی ساخت کانال هوا ضربات و برش هایی نیز بر روی آن صورت می گرفت که ممکن بود مقاومت آن را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد که این موضوع بر روی قیمت کانال هوا نیز تاثیر گذار بود.

اما امروزه ساخت کانال ها در نهایت دقت و سرعت با استفاده از به روز ترین ماشین آلات و نرم افزار های مهندسی صورت می گیرد. این امر همانطور که می تواند کیفیت کانال های هوا را در هر نوع و سایز و ابعاد تا حد قابل توجهی افزایش دهد؛ به همان میزان می تواند قیمت کانال هوا را نیز دستخوش تغییراتی نماید.

امروزه کانال های هوا در کارخانه های مدرن در خطوط تولید با ظرفیت های بالا انجام می گیرد که کانال های متفاوت و متنوعی را از جنس هایی چون ورق های گالوانیزه، فایبرگلاس ، پلاستیک ، استیل، آلومینیوم و … طراحی و تولید می کنند و در دسترس مشتری قرار می دهند. البته باید توجه داشت که جنس کانال ها بر روی قیمت کانال هوا بسیار تاثیر گذار خواهد بود. استفاده از ورق های گالوانیزه برای ساخت کانال های گرد که با نام کانال های اسپیرال شناخته می شوند، موجب می گردد تا قیمت کانال هوا تا میزان زیادی کاهش یابد. ورق های گالوانیزه علاوه بر مقرون به صرفه بودن با مقررات ساختمانی و تاسیساتی نیز مطابقت و سازگاری کامل دارند و همین امر سبب می گردد تا استفاده از کانال گالوانیزه عمومیت بیشتری داشته باشد.

عایق کاری کانال های هوا

نوع دیگری از کانال های هوا ساخته شده از ورق های فنولیک نیز به تازگی وارد بازار شده اند که مورد توجه بسیاری افراد فعال در زمینه تاسیسات مکانیکی قرار گرفته است و قیمت کانال هوا را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرده است. در واقع جنس این نوع از کانال های هوا متشکل از آلومینیوم با یک پوشش پلی اورتان می باشد که مقاومت آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. پوشش پلی اورتان روی ورق آلومینیوم مانند یک عایق برای کانال هوا عمل می کند و موجب می گردد تا اتلاف انرژی در هنگام عبور هوای سرد و یا گرم به کمترین میزان خود برسد. بالا بودن قیمت کانال هوا از این نوع می تواند موجب افزایش هزینه های کلی مربوط به پروژه گردد، اما در طولانی مدت به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از سایر نمونه های مشابه باشد.

نوع دیگیری از عایق که به همراه کانال اسپیرال گالوانیزه مصرف میشود، عایق الاستومری است که امروزه کاربرد فراوانی در صنعت کانال کشی هوا و سیستم داکت اسپیلیت دارد. این عایق ها را هم به صورت جدا در کنار انواع کانال و کانال فلکسیبل و هم در حین تولید این محصولات در کانال فلکسیبل عایق دار استفاده می کنند.

عوامل تاثیر گذار در هزینه ی کانال کشی چه مواردی هستند؟

در بسیاری موارد نیز این تنها قیمت کانال هوا نیست که حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال در گذشته برای ساخت کانال های هوا از آزبست استفاده می شده است. که امروزه استفاده از آن به کلی ممنوع اعلام شده است. زیرا به شدت سرطان زا بوده و برای سلامتی انسان و محیط زیست عاملی مخرب محسوب می گردد. بنابراین می بایست بدون در نظر گرفتن قیمت کانال هوا در این موارد به تعویض کانال های هوای قدیمی و استاندارد کردن سیستم کانال کشی محیط مورد نظر پرداخت.

از سوی دیگر کانال های هوا از نظر شکل ظاهری نیز در دسته های متنوعی جای می گیرند که خود می تواند قیمت کانال هوا را افزایش و یا کاهش دهد. به طور کلی کانال های هوا دارای مقطعی دایره شکل و یا مستطیل شکل دارند. البته امروزه کانال های هوا با مقطع دایره و به شکل استوانه ای جایگزین مناسبی برای کانال های چهارگوش شده اند.

ضخامت ورقه هایی که برای ساخت کانال ها استفاده می شود سهم بزرگی در تعیین قیمت کانال اسپیرال دارند. به عنوان مثال کانال اسپیرال گالوانیزه را می توان از ورق های گالوانیزه با ضخامت های متفاوت 0.6 ، 0.8 ، 1 و 1.25 سانتی متر بر اساس نیاز مشتری طراحی و تولید نمود. و واضح است که قیمت کانال هوا که از ورق هایی با ضخامت بالاتر ساخته شده است به نسبت بالاتر از قیمت کانال هوا با ضخامت کمتر می باشد. علاوه بر ضخامت ورق های کانال های هوا، ابعاد و سایز کانال نیز از جمله دیگر عواملی می باشد که در تعیین قیمت موثر است. با توجه به نوع و کاربرد کانال ها می توان ابعاد و سایز های متنوعی از آن ها را تولید نمود. باید توجه داشت که برای مسیر های کوتاه از کانال هایی با قطر دهانه بزرگتر استفاده گردد تا به هنگام عبور جریان هوا از داخل کانال سر و صدای زیادی تولید نشود. زیرا گر در فواصل کوتاه سایز لوله هم کم باشد؛ فشار و سرعت هوای عبوری بیش تر از ظرفیت کانال بوده و موجب می گردد تا ارتعاشات زیادی در سطح لوله اسپیرال رخ دهد که همین امر موجب تولید صدای زیادی می شود. بنابراین باید دانست که قیمت کانال هوا با قطر دهانه بیشتر تا حدودی بالاتر از قیمت کانال هوا در سایز های کوچکتر می باشد.

کانال کشی اسپیرال

موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث افطزایش و یا کاهش قیمت کانال هوا گردد. در بسیاری از کانال های هوای مصرفی در پروژه های تاسیساتی و مکانیکی در کارگاه های صنعتی و کارخانجات شرایط به گونه ای می باشد که لازم است از نوع خاصی از کانال های هوا استفاده گردد. به عنوان مثال در برخی موارد به دلیل دمای بسیار بالای محیط می بایست از کانالی استفاده گردد که مقاومت دمایی زیادی داشته باشد. همین یک خاصی می تواند قیمت کانال هوا را افزایش دهد. زیرا لازم است تا از جنس خاص و منحصر به فردی برای افزایش مقاومت حرارتی آن کانال استفاده گردد.

یکی از انواع کانال هوا، کانال هوا انعطاف پذیر، داکت فلکسیبل و یا کانال فلکسیبل ساخته از جنس های متفاوت هم چون پی وی سی PVC ، پی یو PU و … از جمله مواردی هستند که می توان از هر کدام از آن ها به فراخور نیاز پروژه برای موردی خاص استفاده نمود. قیمت کانال فلکسیبل یا همان قیمت کانال کولر فلکسیبل بسیار مناسب و برای پروژها ها مقرون به صرفه می باشد. اما در برخی موارد علی رغم به صرفه بودن قیمت کانال کولر فلکسیبل در یک پروژه؛ به دلیل شرایط نامناسب و سخت کانال کشی (عبور کانال هوا از میان ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و یا شرایط سخت فیزیکی و محیطی مانند رطوبت بالای هوا و یا تابش شدید نور خورشید و … )؛ ممکن است نیاز باشد تا از اتصالات کانال اسپیرال و قطعات بیشتری برای فیکس کردن کانال استفاده گردد که این امر می تواند قیمت کانال هوا یا به عبارتی دیگر هزینه های مربوط به کانال کشی و نصب کانال هوا را افزایش دهد. علاوه بر اتصالات دریچه ها نیز از جمله دریچه گرد یا دریچه چهارگوش در هزینه ی کانال کشی باید در نظر گرفته شوند.

به طور کلی باید توجه داشت که برای یک پروژه علاوه بر هزینه های مربوط به قیمت کانال هوا مورد استفاده برای بخش تاسیسات مکانیکی، می بایست برای اتصالات، قطعات، عملیات مربوط به کانال کشی و دیگر انواع کانال مثل لوله خرطومی هوا ( لوله خرطومی مکنده ) نیز بودجه جداگانه در نظر گرفت. فروش کانال هوا در وبسایت ابزارخان با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب کانال هوا بهترین انتخاب برای شماست.

خرید آنلاین و یا خرید اینترنتی این محصولات یکی از روش های مناسب جهت اطلاع از محصولات بازار و مقایسه قیمت و کیفیت آن هاست. همچنین این امکان را فراهم می آورد که در هر شهر و شهرستانی بتوان از این خدمات استفاده نمود. برای دریافت لیست قیمت کانال اسپیرال میتوانید با شماره تلفن موجود تماس بگیرید. همچنین در تمامی شهر ها از جمله اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و … می توانید از خدمات ما استفاده نمایید

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی