خانهفروشگاهتجهیزات جانبیهواکش بین کانالی

هواکش بین کانالی

امروزه انواع متفاوتی از هواکش ها و فن های سانتریفیوژ وجود دارد که هر کدام با توجه به ساختار و ساز و کاری که دارند، در مورد و زمینه خاصی به کار گرفته می شوند. هواکش ها در اغلب خانه های مسکونی، محیط های اداری و همچنین مکان های پر رفت و آمد مانند مراکز تفریحی و مجتمع های تجاری، برج های اداری و … نقشی اصلی و اساسی را در سیستم های تهویه هوای مطبوع ایفا می نمایند. به گونه ای که بدون یک هواکش بین کانالی نمی توان کارایی و عملکرد خوبی را از اینگونه سیستم ها انتظار داشت.

بنابراین لازم است تا برای درک بهتر نقش مهم انواع فن ها به بحث در رابطه با ساختار و مکانیسم آن ها پرداخته شود.

لازم به ذکر است که هواکش ها در انواع هواکش های ساده و یا هواکش  های بین کانالی و یا از هر نوع و مدل دیگر در محیط های صنعتی نیز کاربرد فراروانی داشته و برای انتقال هوای آلوده و سرشار از گرد و غبار و ذرات ریز و دود و … به محیط بیرون، به کار گرفته می شوند.

هواکش بین کانالی چیست؟

هواکش و یا فن بین کانالی نوعی از فن های سانتریفیوژ به شمار می رود که در بین لوله هوا و یا کانال ها جانمایی و نصب می گردد. به این دلیل است که به این محصول فن بین کانالی و یا هواکش بین لوله ای نیز گفته می شود.

این نوع از هواکش ها به دلیل حجم کوچکی که نسبت به سایر نمونه ها دارا می باشند، این قابلیت را دارند که در بین کانال های هوا جانمایی گردند. بنابراین حجم کم آن ها می تواند یکی از مزیت های این نوع از هواکش های بین کانالی محسوب گردد.

همانطور که گفته شد وظیفه اصلی هواکش هواکش بین کانالی انتقال هوایی می باشد که از داخل کانال در جریان می باشد. با توجه به سیستم های تهویه که مورد استفاده قرار می گیرد می توان اینطور بیان نمود که برای منازل مسکونی و یا حتی مجتمع های مسکونی و ساختمان های بلند مرتبه از هواکش های خانگی و برای محیط های صنعتی و کارگاهی از انواع متفاوتی از هواکش های صنعتی استفاده می گردد.

این امری بدیهی می باشد که برای محیط های صنعتی به دلیل حجم هوایی که مکش و دمش می شود و همچنین مواد ریزی که به همراه هوا وجود دارد، می بایست قدرت فن ها نیز بیشتر باشد؛ بنابراین نیاز است تا برای محیط های صنعتی مانند کارخانه های تولید و انواع کارگاه ها نیز از هواکش بین کانالی صنعتی که بسیار پر قدرت تر می باشند، بهره برد.

با توجه به حجم کم و سایز کوچکی که این نوع از هواکش ها دارند، می توانند به عنوان بهترین و مناسب ترین انتخاب در هنگامی باشند که با کمبود و محدودیت فضا رو به رو هستیم. به این ترتیب می توان از هواکش های بین لوله های به بهترین وجه استفاده نمود.

علیرغم سایر کوچک این محصول و همچنین فضای بسیار کمی که اشغال می نماید؛ دارای قدرت خوب و شدت مکش و دمش هوای عالی می باشد.

برای دمش هوا از هواکش بین کانالی دمنده استفاده می شود که به آن هواکش های بلوئر به معنای دمنده نیز گفته می شود. و برای مکش هوا نیز از هواکش بین کانالی مکنده تحت عنوان اگزاست فن استفاده می گردد.

دلیل این نامگذاری نیز آن می باشد که اغلب از این نوع از هواکش ها بر روی کانال های خروجی هوا بهره برده می شود. به همین دلیل نام اگزاست فن به معنای فن خروجی بهترین انتخاب برای آن به شمار می رود.

هواکش های بین کانالی دارای ساختار ساده و منحصر به فردی نیز می باشند و لازم به ذکر است که پروانه ای که در آن ها به کار رفته است از نوع بکوارد و یا رو به عقب یا اصطلاحا خم به عقب است. این نوع از ساختار پروانه در هواکش ها و فن های سانتریفیوژ فقط مخصوص فن های بین کانالی می باشد.

هواکش بین کانالی

کاربرد های متفاوت هواکش بین کانالی

1- از این محصول برای خروج رطوبت هوا و تعدیل رطوبت هوا در محیط استفاده می شود. به عبارت دیگر اگر در هوای موجود در یک محیط درصد بالایی از رطوبت هوا وجود داشته باشد؛ می توان به وسیله یک دستگاه مکنده مانند هود، تهویه هوا و … که به وسیله یک هواکش قوی و موتور فن مرکزی کار می کند؛ رطوبت هوا را کاهش داد.

مکان هایی مانند دستشویی و حمام داخل منازل و همچنین سرویس های بهداشتی مکان های عمومی مانند هتل ها و …، آشپزخانه ها که حجم بسیار زیادی از هوا را رطوبت تشکیل می دهد؛ به ویژه آشپزخانه های بزرگ در رستوران ها و … همه و همه نمونه ها وو مثالیی هستند که می توان برای جریان یافت هوایی مطلوب تر از هواکش بین کانالی استفاده نمود.

2- یکی از پرکاربردترین زمینه های مصرف فن های بین کانالی، استفاده از آن ها در صنایع مختلف می باشد. کارگاه ها و کارخانه های صنعتی و تولیدی با تولید حجم بسیار زیادی از هوای آلوده و دارای دوده و گرد و غبار و … بدون وجود یک سیستم تهویه مناسب می تواند به محیطی مرگبار تبدیل گردند.

با توجه به ماشین آلات و سیستم ها و تجهیزاتی که در اینگونه مکان ها به کار گرفته میشوند؛ حجم هوای آلوده که نیاز به جایگزینی با هوای مناسب دارد نیز بیشتر می باشد. بنابراین وجود یک سیستم تهویه مناسب با یک هواکش کانالی قدرتمند بیش از سایر مکان ها احساس می شود.

به عنوان یک کارگاه نجاری و یا کارخانه چوب بری را در نظر بگیرید. روزانه حجم قابل توجهی از براده های چوب و ذرات ریز و پودری اعم از گرد و غبار و … وارد هوا می شود. تمامی این مواد که در هوا پراکنده می شوند؛ توسط دستگاه ها و ماشین آلاتی تولید می شوند که کار با آن ها در این کارخانه ها ضروری می باشد.

از سوی دیگر همه این مواد می توانند به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت انسان و به طور خاص تهدیدی برای سلامت دستگاه تنفسی انسان به شمار رود.

بنابراین وجود سیستم های تهویه هوا و فن های مکش هوا از واجباتی می باشد که نمی توان عدم استفاده از آن را تصور نمود.

در واقع این موضوع مربوط به ایمنی در کار می باشد که در درجه اول اهمیت در محیط های صنعتی به شمار می رود.

در اینگونه محیط ها هوای آلوده به گرد و غبار و ذرات ریز پودری توسط لوله های خرطومی مکنده متصل به فن مرکزی مکش می شوند و از طریق یک هواکش بین کانالی مکنده به محیط خارجی هدایت می گردند.

3- استفاده در محیط های مسکونی و تجاری مانند ساختمان های بلند مرتبه و برجه های ادرای و نیز از جمله موارد پرکاربرد این نوع از هواکش های بین کانالی می باشد.

البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که فن های بین کانالی دارای انواع و نمونه های بسیار متنوعی می باشند که با توجه به نیاز هر مکان و یک سری از فاکتور ها و موارد دیگر می توان از آن ها در محیط های متفاوت استفاده نمود.

انواع هواکش بین کانالی

هواکش های دایره ای و مستطیلی :

با توجه به اینکه از هواکش های بین کانالی برای  نصب و جانمایی در میان کانال های هوای استفاده می گردد؛ بنابراین شکل ظاهری کانال های هوا نیز در طراحی و تولید این نوع از هواکش ها بسیار موثر می باشد.

بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که هواکش های دایره ای برای قرار گرفتن در میان کانال هایی با سطح مقطع گرد مانند انواع کانال های خرطومی و داکت های فلکسیبل و کانال های اسپیرال، در نظر گرفته می شوند.

در مقابل هواکش های مستطیلی جهت کانال های چهارگوش با سطح مقطع مستطیل و مربع، مورد استفاده قرار می گیرند.

هواکش های دمنده و مکنده :

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره نمودیم؛ از هواکش ها و فن هایی که در بین کانال های هوا استفاده می گردد می توان هم برای دمش و هم برای مکش هوا بهره برد.

بنابراین می توان فن های بین کانالی را به دو دسته بزرگ مکنده یا اگزاست فن ها و دمنده یا فن های بلوئر تقسیم نمود.

علاوه بر دسته بندی هایی که به صورت کلی برای انواع متفاوت هواکش بین لوله ای بر شمرده شد؛ نمونه های متنوع دیگری از این محصول نیز تولید و به بازار مصرف ارائه می گردد که عبارت است از : هواکش کانالی s&p، هواکش کانالی بلابرگ، هواکش کانالی زیبلاگ، هواکش جت فن کانالی و … .

امروزه نیز نسل جدیدی از هواکش بین لوله ای تحت عنوان هواکش بین کانالی ابزارخان ( Abzarkhan Inline Ventilator )،  تولید و ارائه می گردد که شامل نمونه های انواع متفاوتی از فن های بین کانالی در سایز ها و قدرت های متفاوت می باشد.

نکاتی که برای خرید هواکش های بین کانالی باید به آن ها توجه نمود.

با توجه به ویژگی ها و همچنین نمونه های متفاوتی که از هواکش های بین کانالی در بازار موجود است، قیمت های متفاوتی از این محصول نیز به چشم می خورد.

به عنوان مثال قیمت هواکش کانالی مکنده به دلیل تفاوتی که در ساختار، ویژگی ها و کاربرد دارد؛ با قیمت هواکش بین کانالی مکنده فرق می نماید.

به همین ترتیب می توان این موضوع را در رابطه با سایر مدل های این محصول نیز بسط داد.

در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که لازم است تا علاوه بر قیمت هواکش بین لوله ای به آن ها نیز پرداخته شود و در هنگام خرید مورد بررسی قرار بگیرند.

سایز و قطر هواکش های بین کانالی :

توجه به سایز هواکش می تواند از جمله موارد بسیار مهم در خرید هواکش کانالی مکنده به شمار رود. به عنوان مثال هر چقدر که ساختمان مورد نظر بزرگ تر باشد؛ نیاز است تا از هواکش های بزرگ تر و پر قدرت تری استفاده گردد.

صدای فن های بین کانالی :

اگر در یک ساختمان مسکونی زندگی می کنید و یا در نظر دارید تا برای محیط هایی با آرامش بیشتر مانند اداره ها و … از یک هواکش خوب استفاده نمایید؛ می بایست از هواکش بین کانالی بی صدا استفاده کنید.

این نوع از هواکش ها با توجه به صدای کمتری که در هنگام مکش و یا دمش هوا تولید می نمایند؛ می توانند نقش مهمی در حفظ سکوت محیط مورد نظر ما داشته باشند.

قدرت موتور هواکش های بین کانال :

نکته مهم دیگر برای خرید هواکش های بین کانالی دمنده و یا مکنده، قدرت آن می باشد که بر اساس فوت مکعب در دقیقه یا cfm سنجیده می گردد.

در واقع هر چقدر قدرت یک هواکش بیشتر باشد، قدرت و توان تولید هوای بیشتری خواهد داشت.

سرعت موتور هواکش :

سرعت موتور یک هواکش بین کانالی باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه سر و صدای کمی تولید می کند؛ در مصرف انرژی نیز بسیار به صرفه باشد.

نصب آُسان و سریع هواکش بین لوله ای:

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره نمودیم؛ هواکش بین لوله ای در میان لوله ها و کانال های هوا نصب و جانمایی می گردند. بنابراین لازم است تا دره هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشیم تا هواکش خریداری شده با کانال مورد نظر ما، تناسب داشته باشد.

منظور از این تناسب میان هواکش و کانال ها، همان شکل ظاهری و سطح مقطع و همچنین فاکتور های دیگری نظیر سایز و قطر دهانه و … می باشد.

به این ترتیب بسیاری از مسائل و مشکلات در حین نصب رخ نخواهد داد و نصب و جانمایی این نوع از هواکش ها در کوتاهترین زمان و به راحتی انجام می پذیرد.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که به طور کلی هواکش های بین کانالی دارای نصب ساده و آسانی می باشند. به همین دلیل است که در اکثر موارد هر شخصی می تواند خودش اقدام به نصب آن نماید و نیازی به کمک گرفتن از یک نیروی کار حرفه ای و متخصص در این زمینه جهت نصب هواکش بین کانالی نمی باشد.

فن بین کانالی

فن بین کانالی

یکی از محصولاتی که امروزه در صنایع مختلفی به کار گرفته می شود، انواع هواکش ها و فن بین کانالی در مدل ها، سایز ها و کاربرد های متفاوت می باشد. مانند فن های بین کانالی که وظیفه اصلی آن مکش و یا دمش هوا می باشد و با توجه به ساختار و مکانیسمی که دارد می تواند در زمینه های مختلف مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

در واقع وظیفه اصلی همه هواکش ها و فن ها این است تا با قدرت موتوری که دارند، هوای داخل محیط را به فضای خارجی انتقال دهند. البته همانطور که گفته شد در بسیاری موارد نیاز است تا به جای مکش هوا و انتقال آن به محیط بیرونی، از این فن های هوا برای انتقال هوا به محیط داخل بهره برد در اینگونه موارد فن حالت دمنده پیدا خواهد کرد.

فن بین کانالی چیست؟

این نوع از فن ها و هواکش ها نوعی از فن های سانتریفیوژ می باشند که دارای حجم بسیار کوچکی هستند. در واقع حجم کم و سایز کوچک این محصول سبب می شود تا بتوان از آن در میان لوله ها و کانال های جریان هوا استفاده نمود.

به همین دلیل است که به آن ها فن های بین کانالی و یا فن بین لوله ای نیز گفته می شود.

از این فن نیز می توان هم برای مکش هوا به عنوان اگزاست فن و هم برای دمش هوا و انتقال هوا به داخل با شدت زیاد استفاده نمود. در این حالت به این نوع از فن ها هواکش های بلوئر به معنی دمنده نیز گفته می شود.

در هر حالت ساختار و مکانیسم فن های بین کانالی نوعی پروانه بکوارد یا در اصطلاح خم به عقب وجود دارد که می توان وظیفه اصلی این هواکش را در بالاترین سطح از عملکرد و کارایی به انجام رساند.

کاربرد ها فن بین کانالی چیست؟

آنچه واضح است انتقال هوا از محیطی به محیطی دیگر با قدرت  و شدت های متفاوت مهم ترین کار و وظیفه فن هوا می باشد. اما با توجه به نمونه های متفاوتی که این محصول دارا می باشد؛ کاربرد های متفاوتی نیز برای آن در نظر گرفته می شود.

در درجه اول می توان اینطور بیان نمود که فن بین کانالی یکی از اجزا و فاکتور های جدایی ناپذیر در انواع سیستم های تهویه مطبوع می باشد. هیچ کدام از سیستم های تهویه مطبوع که در محیط ها و مکان ها با کاربری های مختلف به کار گرفته می شوند و وظیفه تازه سازی هوای محیط را بر عهده دارند؛ از این قاعه مستثنی نمی باشند.

بنابراین علاوه بر فن های مرکزی در سیستم های هواساز و همچنین انواع لوله های خرطومی و داکت و … که در سیستم های هوارسان و هواساز و سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد؛ استفاده از فن و هواکش بین کانالی نیز یکی از موارد بسیار مهم به شمار می رود.

کاربرد دیگر فن های بین کانالی انتقال رطوبت هوا به محیط خارج می باشد. این موضوع به ویژه برای محیط هایی با درصد رطوبت بالا تر مانند آشپزخانه های منازل مسکونی و یا رستوران ها و …. و همچنین دستشویی و حمام ساختمان های مسکونی و سرویس های بهداشتی مراکز پر رفت و آمد و … می باشد.

یکی از پرکاربردترین موارد و زمینه های مصرف فن بین کانالی، استفاده از آن ها در صنایع مختلف می باشد.

در محیط های کارگاهی و کارخانه های صنعتی، با توجه به اینکه از تجهیزات و ماشین آلات متفاوتی استفاده می شود؛ میزان هوای تولید شده توسط این ماشین آلات و … نیز بیشتر می باشد. تا حدی که در صورت استفاده نکردن از یک سیستم تهویه مناسب، این موضوع می تواند آسیب های جدی و در برخی موارد حتی آسیب های جبران ناپذیری را به جان انسان وارد نماید.

زیرا تنفس در چنین هوایی که مملو از آلودگی، دود و گرد و غبار و ذرات ریز و … می باشد؛ می تواند تهدیدی بسیار خطرناک برای سیستم تنفسی انسان ها به شمار رود که کاملا مغایر با نکات ایمنی در حین کار می باشد.

بنابراین لازم است تا در یک سیستم تهویه هوای مناسب، از یک فن کانالی و همچنین ین مرکزی پرقدرت جهت مکش هوای آلوده و سنگین و انتقال آن به محیط بیرونی بهره برده شود.

به این ترتیب هوای مطلوب جایگزین هوای نامناسب داخل کارگاه می گردد و تنفس در چنین مکانی نیز بسیار راحت تر و سالم تر می باشد.

به عنوان مثال کارخانه های چوب بری و یا کارگاه های نجاری، همگی از یک سیستم تهویه هوای بسیار پر قدرت و همچنین یک فن مکنده قوی برخوردار هستند.

در واقع لوله های خرطومی مکنده متصل به این دستگاه تمام هوای سنگین و مملو از دود ناشی از ماشین آلات و براده های چوب و … را از طریق فن کانالی مکش و به محیط خارجی انتقال می دهد.

در این مورد از فن هایی تحت عنوان اگزاست فن بهره برده می شود که با قدرت هرچه بیشتر تمام ذرات موجود در هوا را به سمت محیط بیرونی می راند و به این ترتیب هوای داخل کارگاه به شرایط مطلوب اولیه باز می گردد.

البته برای برخی از ماشین آلات و تجهیزات کارخانه ای نیز لازم است تا از نوعی از فن کانالی استفاده نمود تا با دمش هوا به صورت یکجا و با فشار زیاد، ذرات و مواد پودری ریز را جابجا نماید. در این حالت از فن های بلوئری استفاده می شود که به آن فن دمنده نیز گفته می شود.

به این ترتیب ذرات در هوا پراکنده و یا جریان هوا با شدت بیشتری وارد محیط می گردد که می تواند گردش هوا را تسریع بخشد.

در اغلب این موارد شدت و قدرت این دستگاه ها توسط یک نیروی انسانی ماهر و متخصص در این زمینه به عنوان اپراتور دستگاه، کنترل می گردد.

البته لازم به ذکر است که فن بین کانالی دارای نمونه ها و مدل های بسیار متنوعی می باشد که با توجه به ویژگی ها، ساختار، ساز و کار و … که هر کدام به صورت مجزا دارا می باشند؛ در زمینه های متفاوتی نیز به فراخوود تمایزات هر مدل بکارگیری می گردند.

فن های بین کانالی

انواع مختلف فن های بین کانالی

فن های بین لوله ای یا همان بین کانالی از لحاظ ویژگی و کاربرد در دسته بندی های متفاوتی جای داده می شوند؛ که عبارت است از :

– فن های بین کانالی دایره ای و مستطیلی : با توجه به اینکه این مدل از فن های هوا در میانه لوله ها و کانال های هوا جانمایی و نصب می گردند؛ بنابراین لازم است تا در طراحی و تولید آن ها شکل و سطح مقطع کانال های هوا را نیز در نظر قرار داد.

تولید سایز متناسب با کانال ها و داکت های هوارسان و همچنین مدل هایی با سطح مقطع های متفاوت می تواند بسیاری از مشکلات را در حین نصب فن های بین کانالی کاهش دهد.

در مجموع می توان اینطور بیان نمود که فن های بین کانالی دایره ای شکل جهت استفاده برای کانال های گرد مانند انواع کانال های خرطومی و فلکسیبل و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقابل فن های مستطیل شکل برای کانال های چهارگوش با سطح مقطع مربعی و مستطیل شکل کاربرد دارند.

– فن بین کانالی دمنده و فن بین کانالی مکنده : همانطور که در قبل نیز به آن اشاره کردیم؛ از این فن ها هم برای دمش و هم برای مکش هوا بهره برده می شود. فنی که به عنوان اگزاست فن مورد استفاده قرار می گیرد برای مکش هوا می باشد و از سوی دیگر فن های بین کانالی بلوئری برای دمش هوا و وارد ساختن جریان هوا به محیط مورد نظر کاربرد دارند.

– نمونه های دیگری از فن های بین کانالی در بازار مصرف وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به خودشان می باشند. مانند فن کانالی s&p، فن کانالی بلابرگ و همچنین نسل جدیدی از فن های بین کانالی تحت عنوان فن بین کانالی ابزارخان ( Abzarkhan Inline Fan )، که دارای خصوصیات و ویژگی های بسیار عالی و منحصر به فرد، قدرت و راندمان بالا و همچنین قیمتی کاملا رقابتی  مقرون به صرفه می باشد. و به طور کلی تمامی ویژگی های یک فن خوب را دارا می باشد.

ویژگی های یک فن بین کانالی خوب و مناسب چیست ؟

با توجه به اینکه از فن های بین کانالی در بین کانال ها و لوله های هوا استفاده می شود؛ لازم است تا سایز و حجم آن کوچک باشد. بنابراین می توان اینطور بیان نمود که سایز کوچک آین مدل از فن ها یک مزیت برای این محصول به شمار می رود.

پس یک فن خوب می بایست دارای سایز کوچک باشد و فضای کمی را نیز اشتغال نماید. از سوی دیگر قدرت موتور آن به گونه ای باشد که علاوه بر تولید صدای کم، دارای کارایی و عملکرد خوب و مناسبی نیز باشد.

نکته مهم دیگر که می توان به عنوان ویژگی های یک فن بین کانالی خوب به شمار آورد؛ صرفه جویی آن در مصرف انرژی و مقرون به صرفه بودن قیمت آن می باشد.

البته تفاوت های در قیمت به دلیل نوع و ساختار فن ها وجود دارد که مورد بحث ما نمی باشد. به عنوان مثال قیمت فن کانالی دمنده و قیمت فن کانالی مکنده به خاطر تفاوت در ساختار و نحوه استفاده و کاربرد، متفاوت از یکدیگر می باشد.

هر آنچه که نیاز است تا برای خرید فن بین کانالی مکنده و خرید فن بین کانالی دمنده بدانیم.

برای خرید فن های بین کانالی می بایست به مواردی از قبیل قطر دهانه هواکش، صدای فن، قدرت و سرعت موتور و … توجه نماییم.

در رابطه با صدای فن های لازم است تا برای محیط هایی با آرامش و سکوت بیشتر از فن کانالی بی صدا استفاده نماییم. این ویژگی یعنی کم صدا بودن فن ها ی هوا یکی از ویژگی هایی می باشد که جز مزیت های ان به شمار می رود. به این ترتیب هر چقدر که صدای فن هوا کمتر باشد گزینه مناسبی برای خرید محسوب می گردد.

قدرت و سرعت موتور فن های بین کانالی نیز از جمله موارد مهمی است که رابطه مستقیمی با ساختار آن دارد. به هر میزانی که قدرت فن بیشتر باشد تولید هوا با قدرت بیشتری صورت می پذیرد. قدرت فن ها بر حسب فوت مکعب بر دقیقه اندازه گیری می گردد. که با علامت اختصاری cfm نشان داده می شود.

سرعت موتور می تواند به طور مستقیم بر روی صدایی که از یک فن بین کانالی منتشر می گردد؛ تاثیر داشته باشد. موتور هوا با کیفیت بالا سر و صدای زیادی ندارد و از سوی دیگر در مصرف انرژی نیز کاملا مقرون به صرفه می باشد.

یکی از مواردی که برای خرید فن بین کانالی مورد توجه قرار می گیرد؛ شیوه نصب و جانمایی آن می باشد. در بسیاری موارد افراد شخصا می توانند اقدام به نصب فن نمایند. و نیازی به کمک گرفتن از نیروی کار ماهر و متخصص در این زمینه نمی باشد.

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد؛ اگر در هنگام طراحی و تولید انواع فن های بین کانالی و فن ها به سایز و قطر سطح مقطع و شکل ظاهری آن ها توجه شود؛ مشکلات احتمالی که در هنگام نصب رخ خواهد داد؛ تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

به این ترتیب نصب و جانمایی فن در کوتاهترین زمان ممکن و به بهترین وجه ممکن، به آسانی صورت می پذیرد.

فن بین کانالی

ویژگی ها و مشخصات فنی فن بین کانالی

این فن دارای فشار استاتیک از حدود 50 تا 500 پاسکال می باشد که بر اساس سایز هواکش تغییر می نماید.

سیستم انتقال قدرت معمولا به دو صورت اتصال مستقیم ( Direct Drive ) و یا اتصال تسمه پولی ( Belt drive ) می باشد.

میزان هوایی که در هر ساعت بر اساس متر مکعب از مقطع فن عبور می نماید را دبی و یا ظرفیت هوادهی آن می نامند که اغلب در بازه 100 تا 6000 متر مکعب بر ساعت قرار می گیرد.

تمام فن های بین کانالی معمولا از ورق های فولادی ساخته می شوند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هواکش بین کانالی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی